اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/08/30

چگونه پرده های خود را بدون پایین آوردن آنها تمیز کنید

نظافت پرده ها یکی از آن کارهای خانه است که افراد سال ها آن را به تعویق می اندازند. فرآیند پایین آوردن، شستن، فشار دادن و آویزان کردن مجدد آنها کاری پر زحمت است - به همین دلیل است که بسیاری از افراد به سادگی آنها را تعویض می کنند. با این حال، می‌توانید پرده‌های خود را بدون اینکه ابتدا آن‌ها را پایین بیاورید، در حالت بالایی نگه دارید. تا زمانی که ابزار مناسبی در اختیار دارید، تمیز کردن پرده می تواند بسیار ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

چگونه پرده های خود را بدون پایین آوردن آنها تمیز کنید

 1. جاروبرقی

اگر تنها چیزی که با آن سر و کار دارید گرد و غبار است، یک جاروبرقی قدرتمند با اتصال طولانی باید تنها چیزی باشد که برای تمیز کردن پرده های خود نیاز داریدبا این حال، برای بهترین نتیجه، باید از یک سیستم تمیزکننده متحرک و سبک استفاده کنیدممکن است لازم باشد از نردبان یا پله ای برای دسترسی به بالای پرده های خود استفاده کنید و تنها راه برای انجام این کار ایمن این است که هر دو دست خود را آزاد نگه داریدبرای خلاص شدن از شر گرد و غبار و کثیفی از یک برس نرم استفاده کنید و مرتباً جاروبرقی بکشید تا وضعیت را کنترل کنید.

2. آنها را تکان دهید

با استفاده از مجموعه ای از نردبان ها (با کسی که آنها را برای شما ثابت نگه داشته است)، به بالای پرده های خود بروید و آنها را از جایی نزدیک به تیرک یا میله به شدت تکان دهیداین کار گرد و غبار و کثیفی سرسخت را از بین می برد - اگرچه پس از آن باید نواحی اطراف کف را جاروبرقی بکشید.

3. الیاف ریز را با برس پاک کنید

انواع خاصی از پرده ها می توانند گرد و غبار و الیاف پارچه را جذب کنند - که معمولاً به آن پرز گفته می شود - که می تواند حتی در حین جاروبرقی به مواد بچسبداگر متوجه شدید که جاروبرقی شما تمام پرزها را پاک نکرده است، از غلتک پرز یا برس استفاده کنیدبرای اطمینان از اینکه همه چیز را می گیرید، از کسی بخواهید که پرده ها را به سمت بیرون بکشد و برای شما صاف کند.

4. از قدرت بخار استفاده کنید

اگر متوجه شدید که پرده‌هایتان چرب است یا لکه‌های بدی دارد، یک جاروبرقی صرفا کافی نیستاما به جای اینکه آنها را پایین بیاورید و تمیز کنید، می توانید لکه ها را در حالی که پرده هایتان در محل هستند پاک کنید - با قدرت بخاریک بخارشوی دستی قدرتمند با اتصال اثاثه یا لوازم داخلی اغلب می تواند لکه ها و کثیفی ها را با حداقل تلاش از روی پرده ها پاک کند.

ضربات ملایم و عمودی با سر بخارشوی باید بدون خیس کردن الیاف به آنها نفوذ کنددر بخش‌های کوچک کار کنید تا مطمئن شوید که هر اینچ مربع را می‌پوشانید، اما مطمئن شوید که بخارشوی شما به ملایم‌ترین حالت تنظیم شده استاگر پرده های شما ضخیم و با الیاف طبیعی ساخته شده باشند، این روش تمیز کردن پرده بسیار موثر است.

 توجه: همیشه قبل از تمیز کردن پرده های خود با بخار، دستورالعمل های تمیز کردن سازنده را بررسی کنید.

5.  پنجره ها را با احتیاط تمیز کنید

پرده ها اغلب با تمیز کردن پنجره هایی که می پوشند کثیف یا لکه می شوندمطمئن شوید که با اسپری کردن پارچه، و نه خود شیشه پنجره، کار تمیز کردن اضافی را به خود اختصاص نمی دهیددر غیر این صورت، مواد تمیز کننده، چربی و کثیفی به پرده های شما راه پیدا می کنند.