اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 01/07/02

چیدمان سرویس خواب به سبک 2022

اتاق خواب و چیدمان سرویس خواب در آن می تواند برای خانوم ها کاری بسیار چالش برانگیز باشد. برای چیدمان این فضا ابتدا باید نکات زیادی را در نظر گرفت. در بیشتر موارد نوع چیدن وسایل در این مکان به المان های دیگری هم به جز فضای اتاق مربوط می شود. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی نوع چیدمان های مختلف بپردازیم و در نهایت جدید ترین نوع چیدمان سرویس خواب به سبک 2022 را هم به شما معرفی کنیم.

چیدمان سرویس خواب مهم تر است یا انتخاب سرویس مناسب با فضا:

 

در مرحله اول باید در نظر داشته باشید که قبل از انتخاب طرح چیدمان، خرید سرویس خواب مناسب موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که تنها زمانی می توانید بهترین نوع دیزاین را انتخاب کنید که سرویس خواب متناسب با فضای خود خریده باشید.

برای مثال:

اگر شما برای اتاقی کوچک سرویس خواب بزرگ خریداری کنید به احتمال زیاد با مشکلاتی از جمله: (کبود فضای داخلی، سختی تردد و حتی دلگیری اتاق مواجه خواهید شد)

افراد زیادی هستند که تصور می کنند با داشتن سرویس خواب کامل اتاق زیبا تری خواهند داشت اما این فکری کاملاً اشتباه است. انتخاب شما باید کاملا بر اساس نیاز و فضای محیطی که دارید باشد. ممکن است شما سرویس خواب بسیار کاملی نخریده باشید اما طرحی مناسب آن و متناسب بودن سرویس نسبت به فضای اتاق خواب شما آن را کاملاً برازنده جلوه بدهد.

پس اولین نکته در چیدمان سرویس خواب به طور حتم انتخاب یک سرویس مناسب با فضای شماست. در مرحله دوم باید به طراحی داخلی خانه از جمله: نقاشی یا طرح کاغذ دیواری خانه خود توجه کنید.

نورگیر اتاق خواب المانی مهم در چیدمان:

هنگام صبح، اتاق هایی با نورگیر وسیع و مستقیم معمولا افراد داخل اتاق را آزار می دهند. نور مستقیم می تواند باعث زود هنگام بیدار شدن افراد در زمان های ابتدایی صبح می شود. به همین دلیل بهتر است تخت اصلی پشت به نورگیر باشد. (به شکلی که نور خورشید به قسمت بالایی تخت جایی که سر قرار می گیرد نرسد) این کار موجب می شود حتی در هنگام ظهر هم تابش نور خورشید به چهره فردی که در حال استراحت است نتابد و موجب آزار او نشود.

البته نا گفته نماند که این شکل از چیدمان نقطه ضعف هایی هم دارد. در این شکل از چیدمان سرویس خواب وسایل به گونه ای چیده می شوند که فرد به صورت مستقیم نمی تواند دیدی به پنجره و نورگیر وسیع خود داشته باشد. در چنین شرایطی اغلب سعی می کنند سرویس خواب را جوری قرار دهند که پنجره های وسیع یا نورگیر های بزرگ در سمت راست یا چپ تخت اصلی قرار بگیرند. به این ترتیب خورشید در هنگام صبح تابشی مستقیم به تخت ندارد و در ضمن هنگام ظهر فضای اتاق در فصل های سرد به وسیله نور خورشید و تابش آن گرمای خود را حفظ می کند.

این شکل از چیدمان سرویس خواب در سال 2022 بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

انتخاب سرویس خوابی ساده ولی با امکانات:

در گذشته به دلیل طرح های ساده سرویس های خواب، افراد مجبور بودند تا وسایل دیگر مورد نیاز خود را به صورت جداگانه تهیه کنند. این روند تا سال ها ادامه داشت و افراد در بسیار از مواقع نمی توانستند ست هم شکل را خریداری کنند. این چند شکل بودن و سخت بودن چیدن آنها در کنار هم، در نهایت تولید کنندگان این محصول را وادار کرد تا ست های کامل سرویس خواب را تولید کنند. سرویس هایی که دارای بخش های متنوعی از جمله :

تخت های دو نفره

آینه کنسول

پاتختی های کشودار

جا کفشی

و بسیاری موارد دیگر

این تحول بزرگ در طراحی و تولید سرویس های گفته شده موجب شد تا تولید کنندگان قدمی دیگر در راستای فروش بیشتر محصولات خود بردارند. آنها تصمیم گرفتند تا سرویس های خوابی که تولید می کنند با آپشن های متنوع ارائه دهند. همچنین تولیداتی که قبلا از متریال چوب ساخته می شد تغییر کند. کم کم المان هایی مانند : فلز و پلاستیک های فشرده و بسیاری متریال های جدید جای چوب را در تولید این سرویس ها گرفتند. گسترش این موارد اولیه در تولید در نهایت موجب شد تا تولید کنندگان انواع مختلفی از سرویس های خواب را تولید کنند و مشتری ها بتوانند به تدریج چیدمان سرویس های خواب خانه خود را تغییر داده و از حالت کلاسیک آن (چیدمان خطی یا مربع) خارج کنند.

بهترین چیدمان سال 2022

روند های تکامل سرویس های خواب در نهایت سال 2022 به اوج تغییرات اساسی خود رسید. در این سال به دلیل تنوع زیاد شکل های سرویس های خواب، دیگر خط قرمزی برای چیدمان آنها در نظر گرفته نمی شود. چرا که انواع سرویس های خواب در تمامی ابعاد و با گستردگی زیادی ساخته می شوند. تنها نکته در چیدمان را می توان همخوانی آن با فضاهای دیگر اتاق دانست. البته که طرح های مینیمال و ساختار های ساده و غیر چوبی در این سال بیشتر از هر سال دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.

 بهترین چیدمان سرویس اتاق خواب در سال 2022 به شرح زیر است.

در اولین قدم سعی می شود نور گیر خانه سمت راست یا چپ تخت اصلی قرار بگیرد. معمولا پاتختی ها یا در کنار تخت اصلی یا در قسمت پایین آن قرار می گیرند. اگر فضای خانه شما اجازه می دهد بهتر است کمد لباس یا آینه کنسول سرویس شما در پایین ترین بخش اتاق قرار بگیرد به گونه ای که با تخت اصلی به صورت قرینه قرار بگیرند.

این کار موجب می شود در دو سمت تخت شما فضای خالی برای رفت آمد افراد و قرار دادن پاتختی ها و وسایلی دیگر وجود داشته باشد.

البته نوعی دیگر از چیدمان هم وجود دارد که در آن، آینه کنسول و صندلی آن دقیقا در کنار تخت اصلی (قسمت بالایی تخت)

قرار می گیرد. البته این شکل از چیدمان نیاز به فضایی نسبتا بزرگ دارد. در دو شکل چیدمان گفته شده معمولا فایل های کشویی سرویس خواب در سمت چپ تخت اصلی قرار می گیرند.

نکتهدر این بخش لازم به ذکر است در سال 2022 بیشتر سرویس های خواب، ست های کاملی هستند که نیاز به خرید وسایل دیگر ندارند به همین دلیل چیدمان آن ها بسیار راحت تر از سرویس های خوابی است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت.