اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/05/21

طراحی داخلی نئوکلاسیک در خانه شما

در طول قرنهای 18 و 19 در اروپا و تا حدی کمتر در آمریکا ، طراحی داخلی نئوکلاسیک به عنوان یکی از روندهای طراحی غالب ظاهر شد و با رمانتیسیسم رقابت کرد . امروزه ، این سبک همچنان به عنوان یک زیبایی شناسی جاودان همچنان محبوب است. البته اکثر طراحان مدرن بر روی آن آثار منحصر به فرد معاصر قرار داده اند. با این وجود ، بسیاری از زبان طراحی مربوط به دهه 1700 هنوز قابل توجه است.

طراحی داخلی نئوکلاسیک در خانه شما

ویژگی های طراحی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک بر اساس خانه های ثروتمندان اروپایی و آمریکایی در 1700 و اوایل 1800 طراحی شده استبه نوبه خود ، آنها سبک خود را بر اساس (برداشت خود از) دوره کلاسیک ، به ویژه یونان باستان و روم ، قرار دادند.

این امر در ویژگی هایی مانند روکش و قالب گیری ، به ویژه تقلید از ستون های کلاسیک دیده می شودعلاوه بر این ، این سبک از عناصر چوبی زیادی در مبلمان استفاده می کند.

این سبک با ظرافت و جاودانه بودن مشخص می شوددر مقایسه با برخی از زیبایی شناسی مجلل تر آن زمان ، معتدل تر استبا این وجود ، یک لوکس فراتر از دوران وجود دارد که در نئوکلاسیک ساخته شده است.

طراحی داخلی نئوکلاسیک شامل قالب بندی زیبا ، چوب تراشیده ، عتیقه جات و مجسمه ها است.

تاریخچه طراحی داخلی نئوکلاسیک

در اواسط قرن هجدهم در اروپا ، ثروتمندترین افراد جامعه برای الهام گرفتن به معماری دوران باستان ، اصول طراحی ویترووی و آثار معمار دوران رنسانس آندره آ پالادیو روی آوردنداین سبک هم روی نمای داخلی و هم نمای بیرونی ساختمان ها تأثیر گذاشت .

کشف مجدد پومپی و هرکولانوم در دهه 1700 به ایجاد علاقه به دکوراسیون کلاسیک خانه ، به ویژه در فرانسه و ایتالیا کمک کرد . بسیاری از تلاش های اولیه از نقوش معماری معروف در داخل خانه استفاده می کردند تا اینکه از فضای داخلی دوران باستان وام بگیرندبا این حال ، با تکامل سبک ، فضای داخلی بیشتر بر اساس مبلمان و دکوراسیون دوره کلاسیک بنا شد.

امروزه ، این سبک هنوز هم محبوب است ، اگرچه تا حدودی به روز شده استاز آنجا که این سبک نسبت به سبکهای روکوکو و باروک قبل از آن معتدل تر است ، نئوکلاسیک موفق شده است به جذابیتی بی انتها دست یابدنمونه های زیادی از معماری و طراحی نئوکلاسیک در ساختمان های عمومی در سراسر جهان وجود دارد.

طراحی نئوکلاسیک در عناصر معماری مدرن نیز خودنمایی می کند.

استفاده از طراحی داخلی نئوکلاسیک در خانه شما

نئوکلاسیک به عنوان یک سبک طراحی محبوب امروزه دارای جذابیتی است که می تواند تقریباً در هر فضایی زیبا و مناسب به نظر برسدبسیاری از مردم وقتی می خواهند چیزی دنج تر و درجه یک تر از سبک های مدرنیته اسپارت داشته باشند ، از آن استفاده می کنند .

عناصر کلیدی طراحی داخلی نئوکلاسیک

مانند همه سبک های طراحی ، عناصر اصلی عبارتند از رنگ ، مبلمان و نقوش تزئینیترکیب اینها با فرش مناسب می تواند به شما در تغییر فضا کمک کند:

رنگها : رنگهای نئوکلاسیک بسیار ملایم هستندآنها شامل رنگهای سفید ، کرم ، خاکستری ، زرد ، آبی ، سبز و دیگر رنگهای خاموش هستندمشکی ، قرمز ، نقره ای و طلایی ممکن است به عنوان رنگ های برجسته استفاده شونداکثر الگوها دارای پالت با کنتراست پایین هستند.

مبلمان : این سبک با مبلمان ساده و متقارن مشخص می شودمبلمان به طور معمول دارای ساختار چوبی یا فلزی است که نمای کلی از شکل را ارائه می دهدبسیاری از قطعات با انتهای تزئینی تزئین شده انداثاثه یا لوازم داخلی به طور معمول با کیفیت بالا و مجلل بدون ظاهری استیک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک از ویژگی های مشترک فضاهای نشیمن است.

نقوش تزئینی : نقوش گل رایج است ، به ویژه در بالش ، فرش و دیوارهاگلدان ها ، کوزه ها و مجسمه ها تزئینات رایج هستند.

طراحی داخلی نئوکلاسیک یک اتاق نشیمن دنج کامل را ایجاد می کند.

اگرچه نئوکلاسیک دارای طبیعت شیک و مجلل است ، اما این سبک نیز آرام استیافتن این تعادل کلید به کارگیری سبک است.

کاربرد این عناصر

همانطور که برای فضا برنامه ریزی می کنید ، با چشم انداز رنگ ها شروع کنیدپالت خاموش تر یکی از مشخص ترین ویژگی های نئوکلاسیک استمنطقه ای با فرش ، ایده آل چیزی با الگوی ملایم ، گلدار یا شرقی تعریف کنید . به این مبلمان مبلمان اضافه کنیدمبلمان با الهام از دوران باستان می تواند بهترین ویژگی های این زیبایی را به نمایش بگذارداگرچه نئوکلاسیک یک سبک مینیمالیستی نیست ، اما نباید مانند برخی از پیشینیان مجلل خود از نظر بصری بیش از حد مشغول باشد.

نسخه ای مدرن از طراحی داخلی نئوکلاسیک.

تطبیق فرش با طراحی نئوکلاسیک

فرش مناسب می تواند هر استایلی را در کنار هم قرار دهدبه طور طبیعی ، نئوکلاسیک ها باید از فرش های عتیقه یا قدیمی استفاده کنند . الگوها اغلب الهام گرفته از طبیعت هستندبه عنوان مثال ، الگوهای گل نقش اصلی را در این سبک دارنداز طرف دیگر ، از یک الگوی هندسی برای افزودن جلوه ای مدرن به زیبایی استفاده کنیداین در قرن 18 معمول نبود ، اما امروزه می تواند خیره کننده به نظر برسد.

به طور معمول ، بهترین فرش ها برای این سبک کنتراست نسبتاً کمی دارندبا این حال ، گاهی اوقات یک فرش سیاه و سفید می تواند به ایجاد نقطه کانونی در اتاق در صورت نیاز کمک کنداین می تواند ترکیب رنگ هایی را که به طور طبیعی در فضای داخلی نئوکلاسیک اتفاق می افتد جبران کند.

فرش های منطقه در این طرح ها بسیار متداول استآنها معمولاً در کف چوب سخت استفاده می شوند و لایه ای ندارند . فرش هایی با حاشیه های مشخص به خوبی با این سبک کار می کنند زیرا حس نظم و ترتیب بیشتری به آنها می بخشد.

فرش مناسب دکوراسیون خود را بیابید

فرش از مهمترین عناصر طراحی داخلی استآنها به ما کمک می کنند تا فضاها را تعریف کرده و لحن را برای بقیه دکوراسیون تعیین کنیم.