اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 99/12/17

انتخاب رنگ پرده در منزل

اصول انتخاب رنگ پرده

یک اتاق دارای اشیا مختلفی است که شامل مبلمان ، تکه های تزئینی ، کوسن ها ، فرش ها و در نهایت رنگ دیوار میشود. وقتی در حال انتخاب پرده های خود هستید ، باید همه این موارد را در نظر داشته باشید تا هماهنگی لازم در منزل ایجاد شود. علاوه بر این پرده ها نیز باید کاربردی باشند. آنها باید بتوانند حریم خصوصی ، تاریکی ، عایق بندی پنجره ها ، فیلتراسیون نور و موارد دیگر را فراهم کنند.

 

هنگام انتخاب پرده ها و پرده های مناسب اتاق خود ، مهم است که رنگ و سبک مبلمان  موجود در اتاق را در نظر بگیرید ، توصیه می شود پارچه ها و بافت هایی را که از قبل در اتاق وجود دارد بررسی کنید. این شامل کاناپه ، فرش و ... شما برای تصمیم گیری در مورد رنگ پرده هایتان است.مثلا  اگر یک کاناپه چرمی تیره دارید ، به پرده هایی نیاز دارید که بتوانند فضایی لوکس را برای تکمیل غنای چرم ایجاد کنند. پرده های شفاف خیره کننده به نظر می رسند و به افزودن نرمی اتاق کمک می کنند.

 

اگر اتاق شما مبل یا مبلمان کاملاً رنگی دارد ، یک بررسی سریع از اتاق انجام دهید و سه رنگ مشخص کنید که می توانند مبلمان تیره را کامل کنند.

 به عنوان مثال ، اگر مبلمان قهوه ای شکلاتی دارید ، چون یک رنگ زمینی است با رنگ های گرم ترکیب می شود. برای ایجاد ظاهری طبیعی  می توانید عناصر دنیای طبیعی مانند نارنجی سوخته ، قرمز زنگ زده یا سایه های طلایی الهام گرفته از پاییز را به کار بگیرید. سبز مریم گلی نیز با مبلمان غنی از قهوه ای تیره به زیبایی ترکیب می شود

رنگ های سرد

شما همچنین می توانید برخی از سایه های رنگی سرد را امتحان کنید تا با مبلمان تیره خود جلوه کند. رنگ های گرم تحریک کننده هستند در حالی که رنگ های سرد مانند بنفش و آبی بسیار آرامش بخش هستند. سعی کنید پرده های آبی روشن را با مبل های رنگی قهوه ای ترکیب کنید و غرق در ظاهری یکپارچه که برای اتاق خود خواهید گرفت خواهید شد. همچنین می توانید با استفاده از سایه های آبی و سفید یا بنفش سلطنتی و فیروزه ای شاد ، برخی از الگوهای گل را انتخاب کنید.

 

رنگ های خنثی

هیچ وقت نمی توانید با یک پالت رنگی خنثی اشتباه کنید . اگر سخت گیر هستید  و نمی خواهید مغز خود را روی رنگ پرده های خود درگیر کنید ، فقط با پرده های کرم ، برنزه ، سفید یا ماسه ای همراه شوید. آنها ایمن هستند و ظاهری جذاب را ارائه می دهند.

 

رنگهای پر جنب و جوش

اگر می خواهید اتاقهای شما بیانیه ای جسورانه و ارائه دهد ، دریغ نکنید که پرده هایی با رنگ پررنگ را انتخاب کنید تا با مبلمان تیره خود جفت شوند. قرمز گیلاس ، زرد آفتابی ، صورتی روشن یا نارنجی تأثیری ماندگار در اتاق شما ایجاد می کند. یک نکته کوچک برای خوب واقع شدن این کار: این رنگهای زیبا را با استفاده از آنها در اشیای کوچکتر مانند قاب عکس یا کوسن کوچک ، در کل طرح رنگی اتاق ببافید تا ظاهری یکپارچه و منسجم ایجاد کند.

برای مطابقت دقیق پرده ها با دیوارها ، مبل یا فرش لازم نیست استرس داشته باشید. در حقیقت ، استفاده از رنگی متفاوت می تواند باعث ایجاد جذابیت بصری در اتاق شود و دیوارها را بشکند تا پرده ها "ناپدید نشوند. برای انتخاب پارچه پرده رنگ پرده ای را انتخاب کنید که کمی روشن یا تیره تر از رنگ دیوار شما باشد. اگر رنگ متضاد را ترجیح می دهید ، رنگ پایه را از اتاق انتخاب کنید ، از فرش ، صندلی یا بالش سایه ای انتخاب کنید .

 

پرده هایی برای  مبل های خاکستری

یک تصور رایج در مورد مردم در مورد رنگ خاکستری خسته کننده بودن آن است. در واقعیت ، کسل کننده است. اگر می توانید آن را با چند رنگ زیبا به صورت پرده ، کوسن ، میز و فرش جفت کنید ، می توانید رنگ خاکستری را به خوبی استفاده کنید. سایه های برهنه و رنگ های روشن با خاکستری به خوبی کار می کنند. می توانیدبرای پرده از رنگ هایی مانند فوشیا و آبی فیروزه ای در مواد خالص استفاده کنید و تأثیر خیره کننده آن را بر روی اتاق مشاهده کنید. می توانید از کوسن های رنگی مشابه برای مبل های خاکستری خود استفاده کنید تا ظاهر کامل شود. اگر اتاق شما از ترکیبی از مبلمان خاکستری سفید و قهوه ای تیره استفاده می کند ، می توانید توری سفید یا پارچه های دیگر را انتخاب کنید یا از ترکیبی از رنگ های خاکستری و سفید استفاده کنید. آنها فضایی شیک و در عین حال مجلل را برای اتاق شما ایجاد می کنند

 

 

آیا شما یک اتاق نشیمن با دیوارهای سفید و مبلمان سفید دارید؟ خوب ، اتاق شما بهترین بوم را برای آزمایش انواع رنگ پرده های شما ارائه می دهد. می توانید رنگ اتاق را با برخی از رنگ های پرده گرم تضاد دهید. می توانید رنگ بژ را امتحان کنید زیرا دارای گرمای ذاتی است و به ایجاد یک فضای آرامش بخش و آرام کمک می کند. می توانید از رنگ های قرمز ، سبز و آبی سلطنتی استفاده کنید یا حتی سراغ الگوهای چند رنگ بروید. نوارهای سیاه و سفید درست میزان درامی را که برای شکستن یکنواختی اتاق کاملاً سفید شما لازم است ، اضافه می کنند

 

بهتر است هنگامی که تمایل به بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک است از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های تیره در اتاق های کوچک ایده آل نیستند. دلیل این امر این است که پالت های رنگ روشن تر منطقه بزرگتری را ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، کرم ها ، بژ ، برنزه و سفیدها با هم خوب به نظر می رسند و فضای اتاق را باز  می کنند

 

 

این  "قانون کلی" را در نظر بگیرید - اگر اتاقی دارای رنگهای واضح از دیوارها ، فرش یا اشیا  دیگر است ، بهتر است پرده هایی انتخاب کنید که رنگ  خنثی داشته باشند. یا برعکس اگر کل اتاق و مبلمان از سایه های خنثی تری برخوردار باشند ، پرده هایی با رنگ واضح تر انتخاب کنید تا اتاق زنده به نظر برسد .