اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 99/11/13

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس آرامش و راحتی نمایید . بعضی از این اجزا عبارتند از رنگ نور ، مبلمان و دکور  برای ایجاد اتاق خواب رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را آزمایش نمایید و به احساسات شریک خود به این تغییرات نیز توجه نمایید . رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد حتی نگاه کردن به رنگ ها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد استفاده از روتختی یا کوسن های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک میکند البته اگر انسان عصبی مزاج هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد . سبز و آبی رنگ های خودمانی و آرامش بخشی می باشند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند . سبز رنگ سنتی ازدواج و باروری است . 

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم ؟

در فضای اتاق از کمد های آینه دار استفاده کنید چون اتاق را بزرگ تر نشان می دهد .

برای انعکاس منظره بیرون آینه را درست مقابل پنجره قرار دهید 

آینه انعکاس و جلوه نور را مضاعف میکند پس برای روشنایی بیشتر از جلوه آن به خوبی استفاده کنید 

آینه میتواند یم فضای تاریک را به فضایی دلباز و روشن مبدل کند 

سعی کنید از رنگ های روشن برای اتاق خواب استفاده کنید چون این رنگ ها فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهند 

برای اتاق خوای کاغذ دیواری با طرح و نقش ظزیف انتخاب کنید

اتاق را با موکت طرح ساده کفپوش نمایید 

وسایل خود را با هماهنگی بچینید تا اتاق خیلی شلوغ نشود 

از انتخاب رنگ های تند مانند نارنجی  و قرمز تند خودداری کنید چون این رنگ ها دیوار ها را به ظاهر به هم نزدیک میکنند و فضای اتاق را کوچک مینمایند . رنگ های روشن و شادی مثل آبی کمرنگ و سبز روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهند .

رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد . حتی نگاه کردن به رنگ ها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید . تخت باید زیبا و راحت باشد . به تخت به چشم یک بوم نقاشی نگاه کنید که با کوسن ها ، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی آن هستید . استفاده از پارچه های ابریشمی ایده خوبی خواهد بود .