اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/07/17

نکتات اساسی در انتخاب پارچه برای لوازم داخلی

نمی دانید چه نوع روکش مبل را برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ در اینجا یک راهنمای سریع وجود دارد که به شما کمک می کند انتخاب مناسب را برای نیازهای خود انجام دهید.


نکتات اساسی در انتخاب پارچه برای لوازم داخلی

نمی دانید چه نوع روکش مبل را برای مبلمان خود انتخاب کنید؟ در اینجا یک راهنمای سریع وجود دارد که به شما کمک می کند انتخاب مناسب را برای نیازهای خود انجام دهید.

روکش مبل ، صندلی شما چیزی است که شخصیت اتاق را مشخص می کندچرم ، ابریشم های زیبا ، مخمل هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارندبه غیر از ملاحظات زیبایی ، هنگام انتخاب بین مواد مختلف ، عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوندلیست نکات ما در اینجا نکات مهمی را که باید قبل از انتخاب روکش مبل ، صندلی انتخاب کنید ، در نظر می گیرد.

شماره 1دوام را بررسی کنید

همیشه پارچه ای بخرید که دوام داشته باشد و به راحتی از بین نرود

قبل از قرار گرفتن روی پارچه مبلی ، از فروشنده بپرسید که آیا برای استفاده سبک ، متوسط ​​یا سنگین استفاده می شودبه این ترتیب ، می توانید گزینه هایی را که ممکن است از نظر زیبایی ،زیبا به نظر برسند اما به راحتی فرسوده می شوند حذف کنید.

ترکیب پنبه ، ابریشم مصنوعی و پلی استر یک گزینه عالی و بادوام برای کاناپه مورد استفاده خانواده استاگر بچه ها و حیوانات خانگی بخشی از خانه شما هستند ، پارچه های میکروفیبر ، ویسکوز یا چرم، راه مناسبی است. دوام زیادی را ارائه می دهد در حالی که جلوه ای لوکس به شما می بخشد.

اگر اتاق نشیمن شما رفت و آمد زیادی دارد ، ممکن است بخواهید پارچه های چاپ شده و بافت دار را از بین ببرید زیرا پارچه هایی که مرتباً در آن می نشینید فرسوده می شونددر عوض ، پارچه هایی با طرح های بافته شده انتخاب کنید زیرا این طرح ها ماندگاری طولانی دارند.

 شماره 2رنگ مناسب را انتخاب کنید

تصمیم بگیرید که چه حالتی را می خواهید در خانه ایجاد کنید

رنگ پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی می تواند از جهات مختلف تأثیر بسزایی داشته باشدبه عنوان مثال ، رنگهای عصر جدید که بر روی مبلمان قدیمی استفاده می شوند ، فضایی شهری و تند به اتاق می بخشدرنگهای روشن که روی مبلمان بزرگ در یک اتاق کوچک استفاده می شود می تواند فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد.

این سوال ساده را از خود بپرسید که چه نوع خلق و خوی می خواهید ایجاد کنید - آیا جذب رنگ های چشمگیر می شوید یا ترجیح می دهید  رنگ های ظریف انتخاب کنیدبر این اساس ، مبلمان را با کوسن ها جفت کنید ، فرش ، حصیر و موارد دیگر را با رنگ ها و الگوهای متضاد یا مکمل ترکیب کنید

انتخاب رنگ های فصل ممکن است مشکل باشد زیرا اغلب اوقات روند تغییر می کند و همگام با زمان تصمیم گیری عجیبی نیستبنابراین رنگی را انتخاب کنید که فکر می کنید می توانید سالها با آن زندگی کنیدهمچنین از پارچه هایی با رنگ ظریف در اطراف کودکان و حیوانات خانگی خودداری کنید و رنگ های تیره را برای استتار انتخاب کنید.

شماره 3:  الگوها نیز تفاوت ایجاد می کنند

الگوها نقش مهمی در تغییر ظاهر یک فضا دارند

به عنوان یک قانون انگشت شصت ، از الگوهای بزرگ روی یک قطعه کوچک و بالعکس اجتناب کنید ، زیرا این کار الگوی عدالت را رعایت نمی کند.

الگوهایی را انتخاب کنید که هندسه مبلمان شما را برجسته کندبه عنوان مثال ، خطوط راه راه یا خطوط هندسی بر روی صندلی های صاف و خط دار بسیار عالی به نظر می رسند و باعث می شوند بلندتر یا پهن تر به نظر برسندبا این حال ، مبل های لبه گردمی توانند گلها و چاپهای قبیله ای را با سهولت بیرون آورند و راحتی و نشاط را در اتاق نشیمن ایجاد کنند.

همچنین هنگام انتخاب الگو ، اندازه اتاق را در نظر بگیریدالگوهای جسورانه در اتاقهای بزرگ به خوبی جا می گیرد در حالی که الگوهای مینیاتوری در فضاهای کوچک رشد می کننداگر می خواهید الگوها را با هم مخلوط کنید ، از پیچیده ترین الگو به عنوان لهجه استفاده کنید و به آرامی بقیه را به صورت متعادل کار کنید.

در نهایت ، مراقب باشید تا الگوها در زوایای فرد قطع نشونداین می تواند تقارن یک الگوی زیبا را از بین ببرد.

 شماره 4:  در مورد سبک طراحی فکر کنید

پارچه ساتن یا مخمل  ظاهر را تقویت می کند

پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی مانند رنگ و الگوها در ایجاد تم های مختلف در یک فضا حیاتی هستندبه عنوان مثال ، ابریشم رسمی به نظر می رسد و می تواند برای مبلمان در یک مجموعه سنتی و زیبا استفاده شوداز طرف دیگر ، کتان معمولی است و روی مبلمان مدرن بهترین کار را می کند.

فرمول ساده و ایمن در اینجا این است که پارچه سنتی را با قطعات مبلمان کلاسیک ، پارچه های مدرن را با مبلمان معاصر و غیره مطابقت دهیدبا این حال ، با مخلوط کردن عناصر قطبی می توان یک اتاق را ماجراجویانه جلوه داداگر این به تکرار سبک و شخصیت شما کمک می کند ، به دنبال آن باشید.

شماره 5در مورد نگهداری فکر کنید

حتی اگر پارچه رویایی خود را پیدا کرده اید که با تمام معیارهای ذکر شده در بالا مطابقت دارد ، بسیار مهم است که بدانید مبل شما چقدر می تواند فرسوده شود و آیا شما مایل به مراقبت های لازم هستیددر صورت امکان ، سعی کنید نمونه ای از پارچه تهیه کرده و آن را بکشید ، آن را فشرده کنید تا ببینید آیا ساختار آن به شدت تغییر می کند.

اگر قرار است مبلمان شما جایی در زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد ، از پارچه های طبیعی مانند پنبه ، کتان اجتناب کنید زیرا با گذشت زمان کم رنگ می شوندبرای کسانی که از حساسیت رنج می برند ، پارچه های میکروفیبر و کوسن های ضد حساسیت هیپو درمانی هستند ، زیرا گرد و غبار را جذب نمی کنندپارچه های بیرونی مقاوم در برابر لکه ، چرم  و وینیل برای خانه هایی که بچه ها و حیوانات خانگی دارند بسیار مناسب استدر شرایط مرطوب ، به دنبال پارچه هایی باشید که در برابر کپک مقاوم هستند.

برای افزایش طول عمر اثاثه یا لوازم داخلی ، جاروبرقی یک بار در ماه ضروری است زیرا گرد و خاک و اصطکاک ناشی از استفاده از مبلمان، پارچه را خراب می کندپارچه های قابل شستشو نیز گزینه ای بسیار مورد توجه هستند زیرا هنگام خرید دارای کدهای تمیز کننده روی برچسب های خود هستند.

انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان بسیار فراتر از انتخاب یک رنگ استبا این راهنمای بی عیب و نقص در دست ، می توانید نمونه های اثاثه یا لوازم داخلی را جمع آوری کنید که نه تنها با نیازهای شما مطابقت دارد بلکه شخصیت شما را نیز منعکس می کند و در پایان روز شما را راضی می کند.