اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 02/06/28

چند ترند برتر طراحی خانه که باید در سال 2023 تماشا کنید

در چند سال گذشته، بسیاری از ما زمان بیشتری را در خانه سپری کرده‌ایم - و این بدان معناست که از طراحی شخصی که خانه‌ای را دنج و راحت می‌کند، بیشتر از همیشه قدردانی می‌کنیم. برخی از ما خانه‌های خود را به روش‌های جدیدی تطبیق داده‌ایم، از ایجاد دفاتر خانگی کاربردی تا ارتقاء وسایلی که بیشتر استفاده می‌کنیم. اما در حالی که مهم است که خانه خود را متعلق به خود کنید، فکر کردن به تأثیر طولانی مدت بازسازی شما بر ارزش آن نیز هوشمندانه است. انتخاب وسایل و روکش‌های بسیار شخصی‌شده می‌تواند تجسم خود را در این فضا برای خریداران آینده سخت‌تر کند. حتی اگر قصد ندارید خانه خود را به زودی بفروشید، سرمایه گذاری در انتخاب های طراحی محبوب که احتمالاً در آزمون زمان مقاومت می کنند، کار را آسان تر می کند.

چند ترند برتر طراحی خانه که باید در سال 2023 تماشا کنید

آشپزخانه، ناهارخوری و محل زندگی مجزا

برای سال‌ها، طراحی خانه تحت سلطه پلان‌های مفهومی باز، به‌ویژه برای آشپزخانه، ناهارخوری و مناطق نشیمن بوده استبا این حال، از آنجایی که همه‌گیری خانواده‌ها را مجبور به کار و تحصیل در خانه کرد، بسیاری برای یافتن حریم خصوصی و جدایی مورد نیاز خود تلاش کردنددر نتیجه، طراحان گزارش می‌دهند که خانواده‌های بیشتری برای بازگرداندن دیوارهای آشپزخانه و اتاق ناهارخوری انتخاب می‌کنند تا فضا را شکسته و مناطق آرام‌تری ایجاد کنند.

با این حال، این بدان معنا نیست که ما در حال بازگشت به دوران فضاهای تاریک و تنگ هستیمحتی زمانی که دیوارها بازگشت می کنند، مهم است که مراقب باشید حس جریان و باز بودن در خانه را حفظ کنید و نور طبیعی را در اولویت قرار دهید.

اگر خانه جدیدی می‌خرید یا می‌سازید، در نظر بگیرید که چگونه از فضا استفاده می‌کنید و آیا پلان طبقه باز با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیراگر قبلاً در خانه‌ای با پلان باز زندگی می‌کنید و برای شما کار نمی‌کند، سعی کنید مبلمان را دوباره مرتب کنید و قطعاتی مانند قفسه‌های کتاب، جداکننده‌های اتاق یا فرش‌ها را به‌طور استراتژیک قرار دهید تا مناطق متمایز در خانه ایجاد کنید و صدا را کاهش دهید.

طراحی الهام گرفته از طبیعت

در چند سال گذشته، شاهد انفجار روند "بیوفیلیا" بودیم و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که در سال 2023 محبوبیت کمتری داشته باشد.

امسال، کارشناسان طراحی پیش‌بینی می‌کنند که مواد طبیعی و پایدار مانند بامبو، چوب پنبه، و چوب‌های لبه‌ای زنده، بدون زیاده‌روی کردن، شخصیت را به شما می‌دهندکابینت ها و جزیره های چوبی آشپزخانه در سال 2023 رایج تر خواهند شد و بلوط سفید و گردو در میان محبوب ترین انتخاب ها قرار دارندچوب همچنین در روشویی های حمام و قفسه ها و مبلمان در سراسر خانه ظاهر می شود.

رنگ‌هایی که از طبیعت الهام گرفته‌اند (به رنگ‌های سبز خزه‌ای و رنگ‌های صحرایی فکر کنید) نیز در این روند نقش دارند و به‌طور یکپارچه با رنگ‌های چوب ترکیب می‌شوندما همچنین شاهد بازگشت به مواد سنگی طبیعی مانند کوارتزیت، مرمر، گرانیت چرم تیره و سنگ صابون هستیم.

اگر قصد دارید قفسه بندی جدیدی اضافه کنید یا آشپزخانه خود را بازسازی کنید، به این مواد روی آورید تا ظاهری بیوفیلیک داشته باشیدیا با انتخاب رنگ‌های الهام‌گرفته از طبیعت و افزودن به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود، عناصر این روند را در خود بگنجانید.

نورپردازی به عنوان یک ویژگی طراحی

گذراندن زمان بیشتر در خانه اهمیت داشتن نور مناسب برای کارها و زمان های خاص روز را به ما نشان داده استدر نتیجه، بسیاری از صاحبان خانه در حال تجدید نظر در نحوه نورپردازی خانه خود و استفاده از وسایل روشنایی برای تغییر کاربری و حال و هوای فضاهای خود هستند.

به طور خاص، صاحبان خانه نور روشن و مسطح بالای سر را رد می کنند و آن را با لامپ ها و گزینه های خاص جایگزین می کنندیک رویکرد لایه ای به نور - مانند استفاده از ترکیبی از روشنایی زیر کابینت، کار، و روشنایی محیط در آشپزخانه - صاحبان خانه را قادر می سازد تا سطح نوری را که استفاده می کنند بر اساس زمان روز و کاری که انجام می دهند تغییر دهند.

در سال 2023، ما انتظار داریم که شاهد لوسترها، آویزها و دیوارکوب های بیشتری در اشکال و مواد مختلف باشیمآیا در مورد روشنایی خانه خود فکر می کنید؟ قبل از اینکه در سیم کشی مجدد فضای خود سرمایه گذاری کنید، با اضافه کردن چراغ های کف یا رومیزی و تعویض وسایل شروع کنیدتوجه داشته باشید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست و ببینید که چگونه نور خانه شما در طول روز تغییر می کندسپس می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد نورپردازی استفاده کنید که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

پالت رنگ های پر جنب و جوش بیشتر

پس از تسلط طولانی سفیدها و خاکستری ها، رنگ های زنده تر به عنوان راهی برای افزودن شخصیت و بعد به خانه ها بازگشته اند.

امسال رنگ‌های خنثی گرم و خاکی، رنگ‌های جواهری و سایه‌های قرمز و صورتی محبوبیت خاصی دارنداگر استایل شما به سمت ظریف است، گزینه‌هایی مانند رنگ‌های روشن، سبز آرام، آبی و پاستلی را در نظر بگیرید.

برندهای اصلی رنگ با جدیدترین نسخه های خود به این ترجیحات صاحب خانه پاسخ داده اندرنگ سال 2023 بنجامین مور، رژگونه تمشکی، سایه‌ای پر جنب و جوش از مرجانی مایل به صورتی است، در حالی که شروین ویلیام رنگ‌های خنثی گرم را با Redend Point، بژ سرخ‌شده، پذیرفته استانتخاب سال بهر، Blank Canvas، یک رنگ سفید مایل به کرم است که نسخه‌ای گرمتر از سفیدهای تیره‌ای است که در چند سال گذشته ترند شده‌اند.

اگر قصد دارید خانه خود را به زودی به بازار عرضه کنید، بهتر است در قسمت ایمن تر بازی کنید و از انتخاب رنگ های بسیار جسورانه یا روشن برای رنگ آمیزی یا پرداخت های ثابت مانند کاشی و میزها اجتناب کنیددرعوض، سعی کنید از بالش‌های پرتابی، آثار هنری و لوازم جانبی رنگ‌های رنگی استفاده کنید.

احیای هنر دکو

آرت دکو، معماری و سبک طراحی که در دهه‌های 1920 و 1930 مطرح شد، در حال تجدید حیات است.

به عنوان یک سبک، آرت دکو با هندسه، بافت ها و رنگ های جسورانه و همچنین تاکید بر هنر مشخص می شوداما تفسیر 2023 از این سبک احتمالاً کمی کمتر از ریشه های تاریخی آن استطراحان پیش‌بینی می‌کنند که به‌جای ترکیب تمام عناصر سبک، که می‌تواند احساس طاقت‌فرسا به نظر برسد، صاحبان خانه از رنگ‌ها یا اکسسوری‌های جسورانه استفاده می‌کنند تا کمی جذابیت را به فضای خود بیاورند.

مراقب آینه‌ها، لامپ‌ها یا گلدان‌های قدیمی باشید که رنگ‌های آرت دکو را به خانه‌تان می‌آورند یا از رنگ‌ها و پارچه‌هایی مانند مخمل استفاده می‌کنندبالش‌ها را انتخاب کنید و پتوهایی با رنگ‌های روشن و طرح‌های هندسی بیندازید تا بدون غواصی در تمام مسیر، به ظاهرتان سر بزنید.