اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/03/31

اتاق خواب خود را به یک پناهگاه مراقبت از خود تبدیل کنید

طی چند سال گذشته ، افراد بیشتری شروع به تصدیق نقش مهمی که سلامت روان در زندگی روزمره ما دارد ، می کنند. با تحقق این مهم ، اهمیت مراقبت از خود محقق شده است. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید ، خودمراقبتی صرفاً هر فعالیتی است که ما عمداً برای بهتر شدن سلامت عاطفی ، روحی و جسمی خود انجام می دهیم.

اتاق خواب خود را به یک پناهگاه مراقبت از خود تبدیل کنید

طی چند سال گذشته ، افراد بیشتری شروع به تصدیق نقش مهمی که سلامت روان در زندگی روزمره ما دارد ، می کنندبا تحقق این مهم ، اهمیت مراقبت از خود محقق شده استاگر با این اصطلاح آشنا نیستید ، خودمراقبتی صرفاً هر فعالیتی است که ما عمداً برای بهتر شدن سلامت عاطفی ، روحی و جسمی خود انجام می دهیم.

اگر از وضعیت اتاق خواب خود استرس دارید ، این روش های عالی را که می توانید منطقه خود را به یک پناهگاه تبدیل کنید ، بررسی کنید.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب

یک انسان معمولی یک سوم زندگی خود را صرف خواب می کند ، به این معنی که ما حداقل این مقدار زمان را در اتاق خواب خود می گذرانیمبرای بیشتر ما ، این تعداد حتی بیشتر است زیرا اتاق های خواب فقط برای خواب نیستندما بعد از یک روز طولانی وقت خود را در اتاق کار ، کار ، خواندن یا استراحت می گذرانیمو هیچ رازی نیست که فضاهای اطراف ما می توانند روحیه ما را تحت تأثیر قرار دهند ، پس چرا ما نمی خواهیم یک محوطه آرام اتاق خواب آرام ایجاد کنیم که باعث ایجاد آرامش و مثبت شود ؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها استفاده کنید.

شروع با سازماندهی

اولین قدم برای ایجاد یک اتاق مقدس در اتاق خواب ، ریخت و پاش و ساماندهی استاگر هر روز  که بیدار می شوید و هر شب که می خوابید و دسته ای از مواد را روی تخته خواب خود انباشته کنید ، هیچ یک از نکات دیگر به این نتیجه نمی رسدبا خلاص شدن از شر هرگونه زباله انداختن در اطراف و همچنین اشیایی که احساس می کنید فقط فضای آنها را اشغال می کنند ، بار خود را سبک کنیدبرای همه چیز در اتاق خود خانه ای پیدا کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا چیزهایی را که استفاده از آنها تمام می شود به جای آنها برگردانیدفقط با انجام برخی از تمیز کردن های اساسی می توانید وزنه ای را که از روی شانه های شما بلند شده احساس کنید.

یه شمع روشن کن

مطالعات متعدد تأثیر مفید رایحه درمانی بر میزان استرس و مراکز احساسات مغز ما را نشان داده استثابت شده است که رایحه هایی مانند اسطوخودوس ، ترنج ، لیموترش و رزماری به طور مداوم استرس را کاهش می دهند و احساس رضایت را افزایش می دهندشمع ها ، ذوب موم و پخش کننده های روغن های اساسی همچنین به عنوان دکوری عمل می کنند که به راحتی می توانند هر فضایی را صنوبر کنند.

با استفاده از رنگ حالتون را تنظیم کنید

رنگ ها از توانایی شگفت انگیزی برای فراخوانی واکنش های فیزیولوژیکی ، انتقال احساسات و تنظیم خلق و خوی در ما برخوردار هستندبینایی منبع اصلی تجربیات بیشتر افراد است و رنگ یکی از اساسی ترین نیازهای عصبی برای تحریک را برطرف می کندهمانطور که گفته شد ، رنگ اتاق خواب شما می تواند بر نحوه واکنش مغز و پردازش فضای اطراف شما تأثیر بگذارداگر احساس می کنید اتاق خواب شما می تواند از کار رنگ آمیزی جدیدی استفاده کند ، نحوه واکنش شما در برابر رنگ و سایه های رنگ را در نظر بگیرید.

پدر و مادر گیاه شوید

یک یا دو گیاه داخلی می توانند برای سلامت جسمی و روانی ما معجزه کنندفقط با نشستن در آنجا ، گیاهان سموم را فیلتر کرده و اکسیژن را در هوا آزاد می کنندفقط دیدن طبیعت و سرسبزی می تواند به ما کمک کند تا آرامش و آرامش بیشتری داشته باشیم و مراقبت از یک موجود زنده تجربه ارزشمندی است که به افراد احساس هدف و تحقق می بخشد ، به ویژه هنگامی که می بینیم گیاهان ما رشد می کنند و شکوفا می شوندعلاوه بر همه اینها ، مطالعات نشان داده است که گیاهان داخل سالن می توانند سطح تولید و غلظت را تا 15 درصد بهبود دهند.

روشنایی را در ذهن داشته باشید

آیا نور شدید را ترجیح می دهید یا ترجیح می دهید در تاریکی بنشینید؟ فقط با تغییر دادن لامپ های وسایل روشنایی خود به لامپ های گرم یا ادیسون ، فضای دنج ایجاد کنیددر نظر گرفتن دیمرها ، كنترل بیشتری به شما می دهند و به شما اجازه می دهند تا روشنایی را متناسب با نیاز خود تنظیم كنید.

از نوری که از پنجره ها می آید نیز غافل نشویدروی یک مجموعه خوب از پرده سرمایه گذاری کنید که به شما امکان می دهد از نور طبیعی در طول روز استفاده کنید اما همچنین می توانید جلوی چراغ های حواس پرتی را در شب بگیریدپرده های شاد می توانند یک منطقه را روشن کنند و یک روش ساده برای ارتقا سطح دکوراسیون اتاق شما است.

ملافه های مخمل خواب دار تهیه کنید 

بعد از یک روز طولانی و سخت ، هیچ چیز بهتر از خوابیدن رو یک جای راحت حال آدم رو خوب نمی کند ملافه و روتختی مخمل خواب دار یکی از ساده ترین ایده های پناهگاه اتاق خواب است که این احساس دنج و محافظت شده را به ما القا می کند