اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/04/03

نحوه ترکیب پرده ها با وسایل

پرده وظیفه تضمین حریم خصوصی و انزوا را به خانه شما می دهد

نحوه ترکیب پرده ها با وسایل

پرده وظیفه تضمین حریم خصوصی و انزوا را به خانه شما می دهد، اما آنها به این محدود نمی شود ، چرا که آنها آشکارا تاثیر بر فضای یک اتاق می گزارند  .

به همین دلیل ، ترکیب پرده ها با وسایل ، از طریق انتخاب دقیق پارچه ، ابعاد و رنگ ها ، واقعاً مهم است .

در وهله اول ، ما به شما توصیه می کنیم که انتخاب پرده ها را فقط زمانی شروع کنید که رنگ دیوارها را مشخص شده، خانه را مبله کرده و از تمام جزئیات مطمئن هستید.

این به شما این امکان را می دهد تا نمای کاملی از سبک مورد نظر برای خانه خود و سایه های مختلف رنگی که باید در نظر گرفته شود ، داشته باشید و مانع از این می شوید که خود را با پرده هایی کاملاً ناسازگار با بقیه محیط ببینید.

بیایید با هم ببینیم که چگونه پرده ها را با مبلمان تطبیق دهیم و آنچه را که باید انتخاب کنید تا مناسب ترین نوع نیازهای خانه خود را ارزیابی کنید.

نحوه ترکیب پرده با وسایل: عملکرد را ارزیابی کنید

وقتی پرده ها را متناسب با سبک خانه خود انتخاب می کنید ، اولین چیزی که به آن فکر خواهید کرد پارچه ها ، رنگها و خواهد بود.

البته اینها عناصر مهمی هستند ، اما قبل از هر چیز باید به جنبه عملی و کاربردی آن فکر کنید.

سعی کنید لیستی از الزاماتی را که پرده ها باید در خانه شما داشته باشند تهیه کنید ، مانند شدت نوری که از خارج فیلتر می شود ، حریم خصوصی که باید بدست آورید ، فضای اشغال شده و نوع قلاب مورد نظر شما باشید. استفاده کنید.

این ملاحظات به شما در انتخاب مدل و پارچه مناسب کمک می کند ، اما همچنین به شما راهی می دهد تا درک کنید آیا به پرده های ساده یا ابتکاری بیشتری نیاز دارید.

انتخاب بین یک پرده سنتی ، یک پرده ونیزی یا یک پرده در داخل شیشه دوجداره ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما این انتخابی است که می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

هنگامی که ایده های روشنی در مورد عملکرد پرده ها کسب کردید ، می توانید به سمت انتخاب سایر عناصر بروید.

نحوه ترکیب پرده با مبلمان: پارچه

بعد از شناسایی همه چیزهایی که پرده باید ارائه دهد ، وقت آن رسیده است که بفهمید کدام نوع پارچه مناسب ترین هدف شماست.

پارچه های سنگین تر ، مانند ابریشم یا مخمل ، درام بیشتری ایجاد می کنند و حالت رسمی تری به محیط می بخشند.

آنها برای مبلمان کلاسیک و ظریف مناسب هستند ، حریم خصوصی را تضمین می کنند زیرا خاموش هستند ، اما این بدان معنی است که از ورود نور جلوگیری می کنند.

از طرف دیگر ، اگر خانه شما سبک معمولی و مدرن تری دارد ، می توانید پرده های نخی را انتخاب کنید که بسیار متنوع و مراقبت از آنها آسان است.

اگر این نوع پرده ها را که سبک تر و شفاف تر هستند انتخاب کنید ، نور طبیعی زیادی در اتاق خواهید داشت ، اما حریم خصوصی شما کمتر است.

پارچه ای سبک تر و همچنین شفاف تر ، باعث می شود نور طبیعی زیادی وارد شود ، اما در این صورت حریم خصوصی شما کاهش می یابد.

نحوه ترکیب پرده ها با وسایل: رنگ ها

وقتی ویژگی پرده های مورد نیاز خود را شناسایی کردید و پارچه را انتخاب کردید ، وقت آن است که به رنگ ها فکر کنید.

این قسمت جالبشه!

هنگام انتخاب رنگ برای پرده های خود ، جلوه مورد نظر خود را در محیط در نظر بگیرید.

شما باید ارزیابی کنید که آیا می خواهید آنها کاملاً با مبلمان هماهنگ باشند ، به طوری که بدون توجه بگذرد یا ترجیح می دهید برجسته باشند.

برای جلوه ای آرام تر ، باید سایه هایی از رنگ را انتخاب کنید که رنگ دیوارها یا مبلمان را به یاد بیاورد.

در حالی که برای مهم کردن آنها در یک نگاه ، شما باید یک کنتراست بصری قوی ایجاد کنید ، پرده هایی با رنگ شدید را انتخاب کنید که در برابر دیوارها خودنمایی می کنند.

این انتخاب عنصر هیجان انگیز دیگری به محیط اضافه می کند.

به طور کلی ، رنگ های روشن با نور طبیعی بهترین نتیجه را می دهند ، اتاق را روشن می کنند  و هوا را بهتر تهویه می کنند ، بنابراین برای مبلمان متضاد رنگ تیره مناسب هستند.

رنگ های تیره تر ، از سوی دیگر، به نظر می رسد سنگین تر و گرم تر، مناسب به ظرافت و تشریفات به یک مبلمان با سایه های نور.

با این حال ، مهمترین چیز ، که نباید فراموش کنید ، انتخاب رنگی است که دوست دارید و از زندگی هر روزه هیجان زده خواهید شد ، زیرا پرده ها نقش مهمی در زیبایی کلی اتاق شما دارند.

نحوه ترکیب پرده ها با وسایل: چاپ ، الگوها و طرح

پس از انتخاب رنگ ، می توانید ارزیابی کنید که آیا مناسب بودن پرده های شما دارای چاپ ، الگو یا طرح خاصی است.

اگر مبلمان سبک خاصی دارید که پارچه های متناسب با آن را نیز خریداری کرده اید ، انتخاب نوع الگو برای پرده ها راحت تر خواهد بود.

برای اتاقهای بزرگ ، به ویژه با مبلمان یکدست ، مناسب ترین پرده هایی هستند که دارای چاپهای گرافیکی بزرگ باشند ، که همیشه جلوه خاصی می دهند.

چاپ های خنثی کوچک ، مانند نقاط یا نوارهای کوچک ، برای آن اتاق هایی که دارای وسایل رنگارنگ هستند مناسب است.

نحوه ترکیب پرده با مبلمان: به یک متخصص اعتماد کنید

همانطور که متوجه شدید ، انتخاب پرده برای خانه شما می تواند سرگرم کننده باشد و به توجه زیادی نیاز دارد ، اما در بعضی از بخشها بهتر است به مشاوره یک متخصص اعتماد کنید .

شما ممکن است در مورد چگونگی اندازه گیری پنجره ها برای انتخاب پرده تردید داشته باشید یا ترجیح می دهید مدل های فن آوری و کاربردی تری نصب کنید.

در این موارد نظر کسی که این صنعت را می داند می تواند بهترین راه حل باشد.