اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/06/29

چگونه لکه های مبلمان را پاک کنیم

زندگی آشفته می شود و مبلمان شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. از ریختن غذا روی کاناپه گرفته تا بچه هایی که بعد از بازی در گل و لای مبلمان را کثیف می کنند ، ما دائما در حال نبرد با حریف چالش برانگیز هستیم: ما برای کمک به شما در جنگ با تجهیزات کامل ، ما رایج ترین لکه ها و نحوه حذف آنها را از مبلمان خود ذکر کرده ایم . نکاتی برای تمیز کردن قبل از بین بردن لکه ها از مبلمان

چگونه لکه های مبلمان را پاک کنیم

زندگی آشفته می شود و مبلمان شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. از ریختن غذا روی کاناپه گرفته تا بچه هایی که بعد از بازی در گل و لای مبلمان را کثیف می کنند ، ما دائما در حال نبرد با حریف چالش برانگیز هستیم: ما برای کمک به شما در جنگ با تجهیزات کامل ، ما رایج ترین لکه ها و نحوه حذف آنها را از مبلمان خود ذکر کرده ایم .
نکاتی برای تمیز کردن قبل از بین بردن لکه ها از مبلمان

قبل از شروع فرایند تمیز کردن ، حتماً نکات مهم را مطالعه کنید:

دستورالعمل های تمیز کردن سازنده را بخوانید . این دستورالعمل ها شامل اطلاعات مهمی است که می تواند بدون نیاز به تحقیق در موردمواد شست شوی  دیگر ، لکه را از بین ببرد. اگر از آن پیروی نکنید ، به طور بالقوه می توانید ضمانت نامه ها را لغو کرده و مبلمان خود را به جای تعمیر خراب کنید.
به برچسب ها نگاهی بیندازید. خواندن برچسب ها روی مبلمان شما می تواند با پاسخ دادن به سو الات مربوط به تمیز کردن و نبایدهای آن مورد ، مانند این که مواد در آب محلول هستند ، روند را ساده کند. معمولاً یکی از چهار حرف را روی برچسب تمیز کردن مبلمان روکش دار خود می یابید. در اینجا منظور آنها این است:
W می توانید این ماده را با استفاده از آب تمیز کنید.
بدون آب باید یک پاک کننده مخصوص حلال خریداری کنید.
WSمی توانید از آب یا پاک کننده های حاوی حلال استفاده کنید.
باید به طور حرفه ای تمیز شود. فقط می توانید مواد را جارو برقی یا مسواک بزنید.
قبل از شروع نظافت جاروبرقی بکشید. با این کار بقایای باقی مانده از نشت و آشفتگی قبلی برداشته می شود تا هنگام تمیز کردن آن در پارچه فرو نروند.
اگر شک دارید ، آن را آزمایش کنید. اگر نمی توانید دستورالعمل ها را پیدا کنید یا مطمئن نیستید که کدام روش تمیز کردن برای لکه کار می کند ، یک منطقه مخفی را برای آزمایش انتخاب کنید و روش را در صورت لزوم تنظیم کنید.

کره و روغن

خوردن غذاهای چرب و روغنی نه تنها برای بدن شما مضر است ، بلکه برای مبلمان شما نیز مضر است. اگر نمی دانید چگونه لکه را از روی مبلمان خود پاک کنید ، دست های چرب اثری ماندگار از خود به جا می گذارند. وقتی در میان آشفتگی غذای چرب قرار گرفتید ، با این مراحل سریع و آسان آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که چند روش مختلف برای از بین بردن لکه های چربی از مبلمان وجود دارد ، بنابراین به همه آنها نگاهی بیندازید تا ببینید کدام یک برای کالای شما مناسب است.
محلول را با نشاسته ذرت یا جوش شیرین بپاشید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند. این به برداشتن چربی کمک می کند.
با استفاده از روکش اثاثه یا لوازم داخلی محل را جاروبرقی بکشید.
از کمی صابون ظرفشویی استفاده کنید و با وسایل نرم مانند مسواک در محل بمالید.
آن را با یک حوله کاغذی مرطوب پاک کنید.

جوهر

لکه های جوهر در مقایسه با یک لکه روغن روی مبل شما بی اهمیت به نظر می رسند ، اما آنها به آرامی مبلمان شما را به یک اثر هنری تبدیل می کنند که هیچکس مایل به خرید آن نیست. چه بچه ها روی کوسن های صندلی ناهار خوری کشیده باشند و چه قلم شما روی مبل ریخته باشد ، مبلمان خود را همانطور که هنگام خرید با این دستورالعمل ها نگاه می کردید ، نگه دارید.
محلول یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و ⅔ فنجان الکل مالش دهید.
یک حوله یا پارچه تمیز را به محلول آغشته کرده و لکه را پاک کنید.
هشدار: لکه را مالش ندهید زیرا فقط آن را بیشتر گسترش می دهد.

قهوه

نوشیدنی اصلی اکثر بزرگسالان شاغل قهوه است. این نوشیدنی ها خوشمزه هستند و روز شما را زیبا می کنند تا جایی که متأسفانه مبلمان شما را با لکه تیره می کنند. از ترس قدرت رنگ آمیزی نوشیدنی ها را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. در آن روزهای آشفته ، به سادگی از این دستورالعمل ها برای حذف لکه از مبلمان خود استفاده کنید.
مقدار کمی شوینده مایع (یک قاشق چایخوری باید زیاد باشد) و آب گرم مخلوط کنید.
با یک حوله کاغذی ، از این محلول برای پاک کردن لکه استفاده کنید.
لکه های قهوه را می توان به همین ترتیب پاک کرد ، اما می توانید مرحله مکعب یخ را کنار گذاشته و مستقیماً به محلول شوینده برسید.

لکه های حیوان خانگی

حیوانات خانگی ما شادی و خنده زیادی را به خانه های ما می آورند ، اما آشفتگی های بدبو نیز به همراه دارند. لکه هایی که حیوانات خانگی شما بر جای می گذارند می تواند خانه شما را به یک لانه بزرگ و بوی بد تبدیل کند. با رعایت مراحل زیر نحوه پاک کردن لکه ها از مبلمان ، خانه خود را تازه و تمیز نگه دارید:
محلول یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب سرد را مخلوط کنید.
محلول را روی لکه اسپری کنید (مراقب باشید که ناحیه را خیس نکنید)
برای از بین بردن لکه از یک حوله یا پارچه تمیز استفاده کنید. از لبه های بیرونی لکه تا مرکز کار کنید.