اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/06/29

نحوه مراقبت صحیح از مبل مخملی

فضای داخلی خانه ما بازتابی از درون ماست. پارچه مخملی نوعی تفریحی است که بسیاری از مردم جرات انجام آن را ندارند. اما ، اگر فرصت پیش آمد ، گرفتن مبل مخملی می تواند فضای زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد. اگر تصمیم گرفته اید که یک مبلمان لوکس به خانه خود اضافه کنید ، باید بدانید که چگونه از مبل مخملی به درستی مراقبت کنید.

نحوه مراقبت صحیح از مبل مخملی

مخمل چیست؟   
برای اینکه بدانید چگونه از مبل مخملی به روش صحیح مراقبت کنید ، باید بدانید جنس آن چیستقبلاً از ابریشم تار ساخته شده بود ، که نساجی کاملاً پرهزینه ای استبرخلاف سایر پارچه ها ، این پارچه یک پارچه تخت بافته نیستبه مواد بیشتری احتیاج دارد و در دو ضخامت بافته می شوداین فرآیند پیچیده به پارچه نرمی می بخشد ، جایی که اصطلاح "نرم مانند مخمل" از آنجا آمده است.
امروزه ، به غیر از مخمل ابریشم کلاسیک ، بسیاری از مواد مصنوعی یا طبیعی دیگر وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت مخمل استفاده کردبرخی از موارد مقرون به صرفه تر که می توان از آنها تهیه کرد عبارتند از:
پنبه ؛
پلی استر (اغلب یک ترکیب پنبه+پلی استر) ؛
ویسکوز
پشم ؛
کتانی ؛
موهر
مخمل ابریشمی خالص در روزهای مدرن سخت تر شده استحتی اگر به مخمل واقعی برخورد کنید ، خرید آن گران استدر حال حاضر ، بیشتر از ویسکوز ساخته می شود که به ابریشم هنری نیز معروف استبا این وجود ، اگر متوجه شدید که مبل راحتی مخمل خرید می کنید ، صرف نظر از نوع آن ، باید بهترین راه را برای تمیز کردن آن بدانیدبنابراین ، ابتدا باید برچسب مبل مخملی خود را بررسی کرده و موارد زیر را بررسی کنید:
موادی که از آن ساخته شده است ؛
دستورالعمل مراقبت ؛
دستورالعمل تمیز کردن.
مخمل الیاف طبیعی به مراتب ظریف تر از مخمل مصنوعی استاگر مبل مخملی شما از مواد مصنوعی ساخته شده است ، می توانید آن را بدون مشکل در خانه با بخار تمیز کنید ، زیرا مخمل مصنوعی از دوام بیشتری برخوردار است و کمتر مستعد چین خوردگی ، محو شدن و آسیب دیدن از مخمل الیاف طبیعی استاگر مخمل از مواد طبیعی ساخته شده است ، به شما توصیه می کنیم برای انجام کار با تمیز کننده های اثاثه یا لوازم داخلی حرفه ای تماس بگیرید.

نحوه مراقبت صحیح از مبل مخملی

اگرچه مخمل به عنوان پارچه ای ظریف طبقه بندی می شود ، اما در صورت مراقبت صحیح از دوام بالایی برخوردار استبه همین دلیل بسیار مهم است که نحوه مراقبت صحیح از مبل مخمل را بیاموزیدبهترین چیز در مورد مخمل این است که مانند یک شراب خوب است ، فقط با گذشت سالها بهتر می شود.
مراقبت از مبلمان مخملی در واقع بسیار ساده استراه حل این است که وظایف مربوط به مراقبت از آن را در برنامه معمول خود قرار دهیدما به شما توصیه می کنیم چند کار سبک را به لیست نظافت هفتگی خود اضافه کنید:
هنگامی که در حال تمیز کردن کف یا فرش در سالن خود هستید ، به سرعت لوازم جانبی را با یک تمیزکننده اثاثه یا لوازم داخلی عوض کنید و گرد و غبار ، خرده ها ، کرک ها و هر چیز دیگری را که از روی مبل مخملی شما خارج می شود ، پاک کنید.
برای مبل خود یک برس مخملی تهیه کنیدابتدا باید بفهمید که الیاف مخمل از چه راهی بافته می شودبه دنبال آن جهت روی مبل خود برس بکشید.
در حین انجام یکی از دو وظیفه ذکر شده در بالا ، ممکن است با چین خوردگی ، خطوط غیر طبیعی یا حتی لکه های قدیمی که از دست داده اید برخورد کنیداین فرصتی است که باید بخارشوی اثاثه یا لوازم داخلی خود را خارج کنیدبا این حال ، اگر از الیاف تشکیل دهنده چادر مخملی خود مطمئن نیستید یا می دانید که آنها از مواد طبیعی ساخته شده اند ، ممکن است بخواهید از پاک کننده های حرفه ای استفاده کنیدآنها مبل شما را با استفاده از روش تمیز کردن خشک تمیز می کنند که آسیبی به مبلمان زیبا شما نمی رساند.

نحوه مراقبت صحیح از مبل های مخملی - حذف لکه

عملاً غیرممکن است که زندگی را بدون رنگ آمیزی به چیزی که نباید داشته باشید ، بگذرانیداگر حیوانات خانگی ، بچه ها یا فقط یک عضو آشفته در خانواده دارید ، این اتفاق زودتر اتفاق می افتدبنابراین ، هنگامی که اجتناب ناپذیر اتفاق می افتد ، باید آماده باشید.
قانون شماره 1 در مورد لکه ها - آنها را به موقع بگیریداگر آنها زمان خشک شدن و قرار دادن روی پارچه مخمل را داشته باشند ، حذف آنها تقریبا غیرممکن می شوددر اینجا نکات ما در مورد چگونگی مقابله با لکه تازه وجود دارد:
اولین کاری که باید روی مبل شما انجام شود این است که چند حوله کاغذی یا یک پارچه جاذب بگیریدآن را با ظرافت روی لکه قرار دهید مالش ندهید ، زیرا این امر می تواند آن را بیشتر به الیاف اتاق نشیمن شما ببردبگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا جایی که ممکن است جذب شود.
حالا باید برای مبل مخملی خود محلول تهیه کنیدپیشنهاد می کنیم یک کاسه 100 میلی لیتر آب لیمو را در کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری بی کربنات سودا به آن اضافه کنیداین مخلوط گاز می گیرد و کف و حباب ایجاد می کندیک پارچه را در قسمت کف محلول فرو کرده و روی لکه بمالید.
گزینه دیگر برای ایجاد محلول این است که 50 میلی لیتر آب را در یک فنجان یا کاسه بریزید و چند قطره مایع شستشو را اضافه کنیدبا حرکات سریع هم بزنید تا کف شود و فقط از کف حباب دار برای تمیز کردن روکش مخمل استفاده کنید.
از هر مخلوطی که تصمیم می گیرید استفاده کنید ، با استفاده از یک پارچه تمیز کننده سفید لکه را به آرامی پاک کنیدلکه را تا زمانی که دیگر قابل مشاهده نباشد ادامه دهید.
حالا روکش را روی هوا بگذارید و خشک شودپس از خشک شدن کامل ، از جاروبرقی برای تمیز کردن سطح استفاده کنید تا صاف به نظر برسد و مطمئن شوید که لکه با بقیه مبل مخمل مخلوط شده است.

چند نکته از متخصصان

هنگام قرار دادن مبل مخملی خود در محل زندگی خود ، مکانی را انتخاب کنید که نور مستقیم خورشید به آن نرسد.
اگر فرزندان یا حیوانات خانگی دارید ، بهتر است یک پوشش محافظ روی میز مخملی خود قرار دهید تا از آسیب و ایجاد ضربه جلوگیری شود.
مبل مخملی شما ممکن است کوسن داشته باشد یا نداشته باشداگر چنین است ، آنها را مرتباً پف کنید.
همیشه برچسب های شستشو را قبل از انجام هرگونه روش تمیز کردن روی مبل مخملی خود بخوانید.