اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 01/02/24

ایده رنگ آشپزخانه زیبا، سال 2022

یک رنگ خوب برای آشپزخانه باعث می شود در آشپزخانه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. ما برخی از شگفت‌انگیزترین ایده‌های رنگ آشپزخانه و ترکیب‌های رنگ آشپزخانه را از آشپزهای خانگی در سراسر جهان گردآوری کردیم تا به شما در انتخاب رنگ‌های آشپزخانه مناسب و ایده‌های رنگ آمیزی آشپزخانه خود کمک کنیم.

اگر اهل آشپزی هستید یا فردی که دوست دارید وقت خود را در آشپزخانه خود بگذرانید و غذاهای لذیذ را در آن تهیه کنید، رنگ آشپزخانه و اشیای مختلف موجود در آن بر روحیه آشپزی شما تأثیر می گذارد.

رنگ آشپزخانه پویایی فعالیت‌های شما در این اتاق و احساس شما را که در آن وقت گذرانده‌اید تعیین می‌کند، بنابراین رنگ‌آمیزی آشپزخانه‌تان با رنگ جدید یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مرتبط با دکوراسیون است که می‌توانید انجام دهید.

چه سبک شما مدرن مینیمالیستی باشد و چه شیک روستایی، ایده های رنگ آشپزخانه برای کابینت، پشتی و لوازم جانبی شما می تواند از خاکستری کم رنگ گرفته تا قرمز پررنگ و براق متغیر باشد

 در اینجا چند مورد از ایده های رنگ آشپزخانه مورد علاقه ما آمده است:

زرد دو رنگ (زرد آفتابی)

زرد مانند پرتوی از آفتاب، رنگ خوش بینی و نشاط استحتی شناخته شده است که اشتها را تحریک می کنداین یک رنگ فوق العاده برای روشن کردن هر آشپزخانه، به خصوص فضاهای تاریک یا کوچک است.

هنگام انتخاب تن زرد، به شدت آن توجه داشته باشیدزردهای پر جنب و جوش بهتر است به عنوان رنگ برجسته در سراسر آشپزخانه استفاده شوندبه چهارپایه های بار، دیوار تاکیدی یا پشت سر هم فکر کنیدرنگ زرد کم رنگ یا کره ای به خوبی جای کابینت ها یا سطوح سفید را می گیردآنها همچنین به خوبی با رنگ های قهوه ای و چوب موجود جفت می شوند.

صرف نظر از رنگ زردی که انتخاب می کنید، با یک کاسه لیموی تازه یا یک دسته گل زیبا از نرگس، حال و هوای شاد جدید خود را در آغوش بگیریدمثبت طلایی!

سفید خالص

اگر از رنگ مناسب آشپزخانه مطمئن نیستید، از رنگ سفید استفاده کنیددیوارهای سفید نور طبیعی را به خوبی منعکس و پخش می کنند.

وقتی صحبت از رنگ آمیزی هر اتاق در خانه به نوعی به میان می آید، اگر مطمئن نیستید که آن رنگ باید چه رنگی باشد، قانون کلی این است که به رنگ سفید خالص بروید.

نکته این است که در حالی که اگر بینش اهداف سبک خاصی برای آشپزخانه خود دارید، ممکن است یک رنگ سفید ساده بهترین راه حل نباشد، اما رنگ سفید یک رنگ نگه دارنده عالی است زیرا تضاد بسیار خوبی با رنگ های سایر موارد در آشپزخانه ایجاد می کند.

سفید به طور کلی به آشپزخانه شما احساس مطبوع و جادار می دهد، بنابراین برای آشپزخانه های کوچکتر و آنهایی که پنجره های بزرگی ندارند که نور طبیعی وارد آن شود توصیه می شود.

سایه های خاکستری

مطمئناً، خاکستری رنگ بژ جدید است - اما این بدان معنا نیست که باید خسته کننده باشدخاکستری همیشه ظریف و تمیز است و به راحتی با روکش های چوبی و سفید موجود در اکثر آشپزخانه ها جفت می شود.

درآشپزخانه، رنگ خاکستری در ویژگی های بزرگتر به جای لوازم جانبی کوچک بهتر نشان داده می شودیکی از بهترین راه‌ها برای تزریق رنگ خاکستری به آشپزخانه، تعویض یا رنگ آمیزی کابینت‌ها استبرای فضاهای کوچکتر، خاکستری متوسط ​​تا کم رنگ (که گاهی به آن خاکستری فرانسوی می گویند) را امتحان کنید.

ایده های دیگر برای وارد کردن این خنثی جدید به آشپزخانه شما شامل رنگ آمیزی یک دیوار خاص، جایگزینی کف خود با کاشی های شاه ماهی خاکستری ، یا انتخاب سنگ خاکستری برای پشت و یا میز استبرای تکمیل آشپزخانه شیک خود، با پرداخت های متضاد مانند کروم صیقلی، برنج یا چوب بافت دار لهجه کنید.

مشکی مات (برای دیوار آشپزخانه و کابینت)

در نقطه مقابل طیف، رنگی برای آشپزخانه وجود دارد که بسیاری از مردم در ابتدا به آن فکر نمی کنند.

به طور کلی، رنگ مشکی برای ابزارهای با فناوری پیشرفته و برخی از مبلمان مناسب است، بنابراین می تواند ایده خوبی برای لوازم آشپزخانه و کمد باشدهمچنین می توانید دیوارها را سیاه رنگ کنید، اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید زیرا ممکن است این ناحیه بسته و ناخوشایند به نظر برسد.

تا آنجایی که لوازم آشپزخانه مشکی، کمدها و سایر وسایل آشپزخانه را انتخاب می کنید، بهترین کار این است که به رنگ مات برویددلیل این امر این است که روکش‌های براق بهترین راه‌حل برای آشپزخانه‌ها نیستند، زیرا به احتمال زیاد می‌توانید تعداد زیادی اثر انگشت روی آن‌ها باقی بگذارید که زشت به نظر می‌رسند و می‌توانند همیشه برای تمیز کردن کابوس باشندبا مشکی مات، مشکل تمیز کردن دائمی رنگ کابینت آشپزخانه را نخواهید داشت.

زرد کمرنگ

نقاشی دیواری آشپزخانه به رنگ زرد روشن با کابینت های سفید

یک نوع زرد دیگر زرد روشن استاگر به دنبال این رنگ هستید، بر روشنایی رنگ سفید غالب تأکید می‌کنید، در حالی که ته‌رنگ‌های ظریف زرد وجود دارد تا همه چیز را ادویه‌تر کند و کل اتاق را گرم‌تر و دلپذیرتر به نظر برساند.

همچنین، این تنوع از هر دو رنگ سفید و زرد به زیبایی با طیف گسترده ای از رنگ های دیگر ترکیب می شود، بنابراین می توانید تعداد زیادی از مبلمان با رنگ های روشن را اضافه کنید و کاملاً جا می شود.

فلامینگو صورتی

در صورتی که می خواهید هوای خاصی از شیطنت و روشنایی را به آشپزخانه خود اضافه کنید، رنگ کردن دیوارهایتان به رنگ صورتی فلامینگو می تواند ایده جالبی باشد.

نکته این است که اگر رنگ صورتی بیش از حد اشباع شده باشد، می تواند رنگی تهاجمی به نظر برسد، اما اگر مقدار مناسبی از آن را روی دیوار قرار دهید، کل اتاق را رنگارنگ، بازیگوش و دلپذیر نشان می دهدتنها نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که زیاده روی نکنید زیرا ممکن است اتاق در نهایت شبیه اتاق کودک به نظر برسد، که ممکن است نتیجه ای نباشد که شما انتظارش را داشتید.

البته، این رنگ صورتی را می‌توان با قرار دادن صندلی‌های قرمز روشن در آشپزخانه یا افزودن وسایل مختلف آشپزخانه که به اصطلاح به کل محیط مانند بنفش و قهوه‌ای یا سبز طعم بیشتری می‌بخشد، غنی‌تر کرد.

یاسی روشن

اگر ایده رنگ صورتی فلامینگو را دوست دارید اما ترجیح می دهید کمی رنگ آن را کم کنید و بنفش بیشتری به مخلوط اضافه کنید، یاسی روشن ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

یاس بنفش، به طور کلی، زیرمجموعه ای از رنگ بنفش را نشان می دهد، که سپس با اضافه کردن سایه های سفید، آبیاری می شود تا بنفش کم رنگ تر شودیاسی روشن، به نوبه خود، به طور اضافی صاف می شود، تا به شما رنگ کرم مانندی با ته رنگ بنفش خفیف بدهد، در حالی که بقیه رنگ روشن است.

این محلول با سایه‌های تیره‌تر بنفش، صورتی، فیروزه‌ای، نارنجی و بسیاری از رنگ‌های دیگر به خوبی هماهنگ می‌شودبه طور کلی، اگر به دنبال ایجاد آشپزخانه ای نرم و نرم هستید که فضایی آرام را ایجاد کند، این رنگ معجزه می کند.

سبز نعنایی

تا جایی که آشپزخانه شما تازه به نظر می رسد و تا حد امکان به طبیعت نزدیک می شود، انتخاب سبز نعنایی به عنوان رنگ غالب دیوارها مطمئناً یکی از اقدامات توصیه شده است.

درست مانند گیاهی که نام این رنگ را به خود اختصاص داده است، اتاق هایی که دارای دیوارهای سبز نعنایی هستند، احساس طراوت، هوای صبحگاهی و این احساس را در صبح هنگام بیرون رفتن و انجام کارهای مفید به شما می دهندهمچنین، سبز نعنایی نمایانگر گیاهان، تابستان و طبیعت است، بنابراین اگر دوست دارید در آشپزخانه خود گیاهان داشته باشید، سبز نعنایی به‌طورکلی یک تن‌ساز عالی است.

طرح های رنگی

رنگ هایی که به خوبی با رنگ سبز آشپزخانه هماهنگ می شوند عبارتند از آبی سلطنتی، بژ، بنفش روشن و همچنین سفید.

بنفش بادمجان

بنفش بادمجانی یکی از رنگ‌های تیره‌تر را در این فهرست نشان می‌دهد، بنفش بادمجانی نسخه‌ای تیره از بنفش است که نام خود را از بادمجان گرفته است - بنابراین، می‌توانید تصور کنید که این رنگ روی دیوارهای شما چگونه به نظر می‌رسد.

به دلیل شدت طبیعی آن، ممکن است نخواهید در مورد آن زیاده روی کنید و کل آشپزخانه خود را به این شکل رنگ کنیددر عوض، می‌توانید تکه‌های باریک‌تری از دیوار را رنگ کنید (مثلاً پشت اسپلش) و سپس رنگ‌های دیگر با شدت کمتر را بعداً اضافه کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید دیوارها را با رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید و بنفش بادمجانی را برای کمدها، لوازم آشپزخانه و شاید صندلی‌ها و میزهای آشپزخانه خود ذخیره کنیدچوب با این رنگ عالی می شود، زیرا به آن عمق و بافت خاصی می بخشد.

هلو

همانطور که میوه ای که این رنگ نام خود را از آن قرض گرفته است، هلویی رنگ زرد مایل به صورتی ملایمی را نشان می دهد که همیشه یک راه حل عالی برای هر نوع دیوار خانه شما است، نه تنها آشپزخانه.

در حالی که بیشتر انواع رنگ هلویی ترکیب خاصی از صورتی و زرد است، برخی از تغییرات کمی تیره تر، به جای زرد، نارنجی روشن را با صورتی ترکیب می کننداین رنگ به اتاق هوای طراوت، سلامتی و همچنین معصومیت و فروتنی می بخشددر محیط هلویی رنگ عصبانی شدن سخت استهلو همچنین نمایانگر مفاهیم دوستی و مراقبت است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد اتاق فرزندان خود را به این رنگ رنگ آمیزی می کنند.

مرجان

برای آن دسته از افرادی که به دنبال وارد کردن هوای گرما و نشاط به آشپزخانه خود هستند، زیرا آشپزخانه در مجاورت آن به ادامه و انجام کارها ادامه می دهد.

نام این رنگ از مرجان‌های دریایی گرفته شده است که اغلب در رنگ‌های مختلف رنگ اصلی که نارنجی است وجود داردتغییرات ذکر شده افزودن های مختلف قرمز و صورتی هستند که شدت آنها متفاوت است.

به طور کلی، اگر در این مخلوط قرمزتر وجود داشته باشد، رنگ پرانرژی تر به نظر می رسد، در حالی که اگر صورتی به عنوان رنگ ثانویه باشد، مخلوط حاصل ملایم تر و آرام تر به نظر می رسد.

زرد تابشی

همانطور که از نام این رنگ پیداست، زرد درخشان نشان دهنده نوعی رنگ است که برای افرادی که دوست دارند کمی سرزندگی و روشنایی را به آشپزخانه خود وارد کنند، بهترین کار را دارد.

با این حال، شدت این رنگ به این معنی است که باید از آن زیاده روی کنید، زیرا بیش از حد آن می تواند برای حس خیلی تهاجمی باشدبا این حال، هنگامی که در مکان های استراتژیک استفاده می شود، این رنگ دکوراسیون کل اتاق را غنی می کند و مفهومی از درخشندگی، انرژی و نور خورشید را ایجاد می کند.

همچنین، زرد درخشان باعث ایجاد احساس هوشیاری می شود و در صورت استفاده بیش از حد ممکن است تهدید کننده به نظر برسدبا این حال، اگر از آن در حد اعتدال استفاده کنید، جلب توجه و هیجان انگیز خواهد بود.