اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/03/22

روانشناسی رنگها برای طراحی داخلی

طراحی داخلی هنری است که شخصیت فرد را با ترجیحات او ترکیب می کند ، تا نمایشی قابل توجه از درونیات وی ایجاد کند. این یک بوم خالی است که روی آن رنگ ها را پر می کنیم و ظرافت های چوب ، سرامیک و شیشه را اضافه می کنیم. ما همه آنها را گرد هم می آوریم تا یک جریان طبیعی و منطقی در املاک مسکونی و تجاری ایجاد کنیم. اگرچه طراحی داخلی عمدتا بر خلاقیت متمرکز است ، اما ما همچنین باید به نتایج طرح های رنگی استفاده کنیم. از آنجا که مشتری و دوستان ، خانواده و همکارانشان ساعتها را در اتاقهایی که طراحی می کنیم سپری خواهند کرد ، بنابراین باید روانشناسی رنگها را برای منافع آنها در نظر بگیریم.

روانشناسی رنگها برای طراحی داخلی

طراحی داخلی هنری است که شخصیت فرد را با ترجیحات او ترکیب می کند ، تا نمایشی قابل توجه از درونیات وی ایجاد کنداین یک بوم خالی است که روی آن رنگ ها را پر می کنیم و ظرافت های چوب ، سرامیک و شیشه را اضافه می کنیمما همه آنها را گرد هم می آوریم تا یک جریان طبیعی و منطقی در املاک مسکونی و تجاری ایجاد کنیماگرچه طراحی داخلی عمدتا بر خلاقیت متمرکز است ، اما ما همچنین باید به نتایج طرح های رنگی استفاده کنیماز آنجا که مشتری و دوستان ، خانواده و همکارانشان ساعتها را در اتاقهایی که طراحی می کنیم سپری خواهند کرد ، بنابراین باید روانشناسی رنگها را برای منافع آنها در نظر بگیریم.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ، نظریه ای است درباره اینکه هر رنگ چگونه بر روحیه ، عملکردهای شناختی ، خلاقیت و بهره وری فرد تأثیر می گذاردوقتی شخصی با رنگ های آرام بخشی مانند آبی یا سبز احاطه شده باشد ، احساس آرامش می کنددر حالی که ، اگر فردی با زنگ های بلند و سرزنده مانند قرمز ، قهوه ای یا نارنجی احاطه شده باشد ، احساس انرژی و شور می کندبه همین ترتیب ، رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری باعث ایجاد آرامش در آنها می شود.

روانشناسی رنگ بر اساس تأثیر علمی رنگهای مختلف هر رنگ طیف ، بر مغز انسان استاگرچه ممکن است تأثیر رنگها مشابه باشد ، اما مطالعات نشان می دهد که هر فرد به طرحهای رنگی استاندارد واکنش متفاوتی نشان می دهد.

روانشناسی رنگ چه تاثیری بر طراحی داخلی دارد؟

طرح های رنگی فاکتور مهمی در طراحی داخلی استرنگ دیوارها ، مبلمان ، عناصر طبیعی ، قطعات تزئینی ، چراغ ها و وسایل همگی نقش مهمی در روان ساکن دارندآنها ساعتها با ترکیب رنگهایی که شما انتخاب می کنید احاطه شده اندبنابراین ، همیشه انتخاب طرح های رنگی بر اساس شخصیت و خواسته های مشتری خوب استاین باعث می شود در خانه احساس راحتی و آرامش کنند و باعث افزایش بهره وری در محل کار شود .

بر اساس نتایج مطالعات متعدد در مورد روانشناسی رنگها ، هر فرد واکنش متفاوتی به هر رنگ نشان می دهدبه عنوان مثال ، برخی از افراد رنگ سیاه را دلگیر و تحریک کننده می دانندبا این حال ، چندین نفر دیگر رنگ سیاه را نشان دهنده نظم و عملکرد می دانندبرخی از افراد رنگ قرمز را تهدیدآمیز می دانند در حالی که دیگران آن را الهام بخش می دانند.

بنابراین ، بهتر است از مشتریان خود بپرسید که چه نوع طرح های رنگی را بیشتر مورد توجه قرار می دهندحتی اگر آنها نتوانند رنگ ها را انتخاب کنند ، شما در مورد آنچه آنها دوست دارند و آنچه که دوست ندارند ایده کافی خواهید گرفتاجازه دهید در مورد اثرات رنگهای محبوب به طور مفصل بحث کنیم تا بتوانید ضمن اجرای ایده های طراحی خود ، آگاهانه تصمیم بگیرید .

نقش رنگهای مختلف

بیشتر رنگهای نمایشی ، انرژی زیادی می افزایند و محیط را سرزنده می کنندآنها همچنین بسته به تراکم رنگی که استفاده می کنید ، در استعداد و جاذبه نقش دارندرنگ های دیگر ملایم تر هستند و اثر آرام بخشی بر حواس دارندآنها محیط آرامش بخشی ایجاد می کنند که باعث می شود ساکن احساس امنیت و آرامش کند.

در اینجا لیستی از 10 رنگی که در طراحی داخلی و تأثیراتی که بر ذهن انسان دارند استفاده می شود:

قرمز

رنگ قرمز پر جنب و جوش ترین رنگی است که احساسات را به طور کامل نشان می دهدچه سایه های تیره مانند رنگ قرمز و چه سایه های روشن قرمز ژامبون باشد ، آنها فضایی از عشق و رفاقت ایجاد می کننداجرای رنگ قرمز در برنامه های طراحی شما هیجان و نشاط را به کل اتاق می بخشد

می توانید از رنگ قرمز در ساختمان های اداری یا دفاتر خانه ، اتاق نشیمن و اتاق خواب استفاده کنیددر دفاتر ، رنگ قرمز رهبری ، قدرت اراده ، سطح بالای انرژی و دوستی را القا می کندهنگامی که در اتاق نشیمن استفاده می شود ، رنگ قرمز در همه سایه های آن دوستی را تحریک می کند و مکالمه را تحریک می کنداما بهترین کاربرد برای رنگ قرمز اتاق خواب است ، جایی که احساس عشق ، میل و اشتیاق را برافروخته است.

قرمز همچنین احساس خشم و انتقام را القا می کند ، به همین دلیل بهتر است آن را با تن های رنگی آرام مانند سفید یا بژ ترکیب کنید تا احساسات انسانی متعادل شودمی توانید برای تحریک بهره وری تفاوت های ظریف بیشتری در رنگ قرمز اضافه کنید اما حتماً به همان اندازه تعریف کنید.

به عنوان مثال ، می توانید از رنگ قرمز روی یک یا دیوارهای مقابل اتاق خواب استفاده کنید ، در حالی که از رنگ های آرام و ملایم در فضای اتاق استفاده می کنیداین باعث می شود که با کمک کنترل رنگهای مکمل مانند زرد ، یا رنگهای طبیعی سبز روشن یا لمس های سفید ساده ، سطح فشار خون تحت کنترل باشد.

احساسات مرتبط با رنگ قرمز عبارتند از:

شادی ، عشق ، اشتیاق ، تمایل ، رابطه جنسی ، حساسیت.

انرژی ، نیرو ، نشاط ، قدرت.

عزم راسخ ، رهبری ، شجاعت ، قدرت اراده.

عصبانیت ، خشم ، شرارت ، خشم.

خطر ، جنگ

گرسنگی.

رنگ قهوه ای

انحراف کمرنگ و ملایم تر از قرمز ، رنگ قهوه ای استقهوه ای با رنگ طبیعی و ذاتی نرم و اطمینان بخش ، می تواند در فضاهای وسیع معجزه کند تا عناصر مختلف مدرنیسم و ​​کلاسیک را همزمان کند.

از رنگ قهوه ای بهتر است کم استفاده شودشما به عنوان طراحان داخلی باید اطمینان حاصل کنید که رنگ دیوار ، رنگ اتاق و رنگ فضای داخلی کلی باعث گرم و راحت بودن ساکنان می شودپالت رنگی که انتخاب می کنید باید برای الهام بخشیدن به آنها باشدقهوه ای تمایل دارد که حواس خود را آرام کند ، شاید کمی بیش از حد ، منجر به کم تحرکی و عدم هدف گیری شوداز سوی دیگر ، در ترکیب با سایه پر جنب و جوش و سایر رنگ های طبیعی ، رنگ قهوه ای می تواند نماد انعطاف پذیری و امنیت باشد.

در طراحی داخلی ، رنگ قهوه ای به منظور ایجاد نمای روستایی و فضای آرام به وفور استفاده می شوداگرچه ظریف است ، این رنگ تمایل به ایجاد افسردگی دارد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن را با رنگ های شاد مانند زرد ، سفید ، قرمز ، سبز و نارنجی ترکیب می کنید.

احساسات مرتبط با رنگ قهوه ای عبارتند از:

ایمنی ، امنیت ، قابلیت اطمینان ، گرما ، راحتی.

انعطاف پذیری ، روح ، قاطعیت ، استحکام.

غم ، تنهایی ، افسردگی ، انزوا ، بی تفاوتی.

گستردگی ، صراحت ، صراحت ، همبستگی.

قدرت ، قدرت ، پیچیدگی.

نارنجی

یکی دیگر از رنگهای برجسته و برجسته نارنجی استاین نماد آفتاب و طبیعت استنارنجی و تمام سایه های آن تقریباً روی روان تأثیر مثبت دارندرنگ های دور نارنجی مانند طلا نشان دهنده ثروت و شکوفایی استاین می تواند در شخصیت مشتری یا تمایل او به موفقیت و شهرت منعکس شود.

نارنجی ، دقیقاً مانند قرمز ، میل ، عشق ، رابطه جنسی و اشتها را نیز القا می کنداین رنگ عمدتا بر روی حس تأثیر می گذارد زیرا مردم را به خوابیدن در ساحل و نوشیدن نوشیدنی های گرمسیری یادآوری می کند.

نارنجی به طور معمول در اتاق های خواب با رنگ های اضافی که جلوه های شدید رنگ را کاهش می دهند ، استفاده می شودهمچنین می توانید از آن در مناطق ورزشی برای تحریک افراد استفاده کنید.

نارنجی می تواند اشتها را افزایش دهد ، به همین دلیل برای مکان های آشپزخانه داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

به عنوان مثال ، می توانید از سایه طبیعی و خنثی بر روی دیوارها برای ایجاد اثر آرامش بخش استفاده کنیدسپس چراغ های آویز را با نقش های نارنجی معرفی کنید یا از صندلی ها و کوسن های نارنجی استفاده کنید تا اتاق را به هم گره بزنید.

 

احساسات مرتبط با رنگ نارنجی عبارتند از:

خوشبختی ، آرامش ، شادی ، آرامش ، گرما.

عشق ، جاذبه ، اشتیاق ، رابطه جنسی ، لذت ، تمایل ، دلبستگی.

تشویق ، قاطعیت ، شوق ، تحریک.

موفقیت ، ثروت ، اعتبار ، برجستگی ، شکوفایی ، خرد.

فریب ، خیانت ، پرخاشگری ، تسلط ، بی اعتمادی.

بهبود ، انرژی ، ارتعاشات.

خلاقیت ، شیفتگی ، ماجراجویی.

رنگ زرد

رنگ زرد مترادف با آفتاب است و در نتیجه اثر نور و شادی را گسترش می دهدزرد همچنین به دلیل ارتباط تنگاتنگ با رنگ طلا ، با عقل و شکوفایی همراه است.

در طراحی داخلی ، رنگ زرد برای آشپزخانه ، مکانهای غذاخوری ، راهروها و حمامها توصیه می شوداین رنگ به طور خودکار روحیه افراد را بالا می برد و باعث می شود اتاق روشن و آفتابی شود.

اگرچه بیشتر سایه های زرد تأثیر مثبتی بر روان دارند ، اما رنگ های زرد مات احساس عذاب ، زوال و بیماری را تحریک می کنندبهتر است از رنگ زرد در سایه های روشن آن در اطراف خانه استفاده شوداگرچه رنگ زرد باعث تحریک احساسات غیرقابل کنترل می شود ، حتماً از آن کم استفاده کنیدبه دلیل تأثیر بسیار خوش بینانه ، یک اتاق کاملاً زرد می تواند فشار خون را بالا ببردمغز فشار خون بالا را با احساس خشم مرتبط می کند بنابراین باعث می شود افراد بدون تحریک تحریک شوند.

رنگ زرد همچنین به میزان زیادی از ظرافت به طراحی داخلی می افزاید ، به خصوص هنگامی که با رنگ خاکستری یا سفید همراه باشددیوارهای گچ بری زرد با پوشش ها و نقش های خاکستری در دهه 90 محبوبیت زیادی پیدا کردند و با مواد با کیفیت بهتر باز می گردد.

احساسات مرتبط با رنگ زرد عبارتند از:

شادی ، خوشبختی ، مراقبت ، صمیمیت.

هوش ، تعالی ، تبعیت ، بهره وری.

انرژی ، طراوت ، طبیعت.

احتیاط ، بیماری ، عذاب ، فروپاشی ، حسادت.

خوش بینی ، دلگرمی.

سبز

مردم وقتی رنگ سبز را می بینند به طبیعت فکر می کننداگرچه ، در حقیقت ، طبیعت می تواند بی رحمانه باشد ، روان انسان طبیعت را با طراوت ، آرامش و اعتماد مرتبط می کندبنابراین ، رنگ سبز رنگی قدرتمند در طراحی داخلی استعلاوه بر این ، سبز کم رنگ به سرعت با رنگ سوپ نخود که غذای راحتی است ، ارتباط داردبه آرامش حواس و کاهش سطح فشار خون و فشار خون کمک می کند.

سبز رنگی کاملاً متنوع استسایه های مختلف سبز احساسات مختلف را ایجاد می کنددر حالی که رنگ سبز روشن و آبی دارای اثر آرام بخشی است ، اما رنگ سبز تیره بیشتر با حرص و حسادت همراه استاز طرف دیگر ، سبز زیتون برای صلح و هماهنگی در سراسر جهان شناخته شده است.

از رنگ سبز می توان در سایه های مختلف در سراسر خانه استفاده کردمی توانید از سایه های روشن تر روی دیوارها استفاده کنید و با سایه های تیره سبز با گیاهان تضاد ایجاد کنیداثر سایه تیره خنثی می شود زیرا گیاهان به طور خودکار طبیعت را به مردم یادآوری می کنندرنگ سبز بیشتر دارای جلوه ای آرامبخش با احساس امنیت است که آن را به رنگی ایده آل برای طراحی داخلی تبدیل می کند.

 

احساسات مرتبط با رنگ سبز عبارتند از:

طبیعت ، هماهنگی ، رشد ، باروری.

صلح ، امنیت ، ایمنی ، حفاظت.

شادابی ، شادی ، شفا.

حرص و آز ، حسادت ، جاه طلبی.

نامردی ، بیماری ، درگیری.

آرامش ، صداقت ، راحتی.

آبی

آبی برای آرامش بخش ترین رنگ در طراحی داخلی استبا توجه به اثرات روانشناختی رنگ ، رنگ آبی ذهن را شل می کند و ضربان قلب ، متابولیسم ، فشار خون و فشار خون را کند می کند.

به ویژه سایه های آبی آبی مانند آبی آسمانی و آبی روشن تأثیر شفابخشی بر ذهن دارندساکنان دریا یا استخرهای شنا را یادآوری می کندآبی تنها رنگی است که دارای آرایه ای از تأثیرات مثبت است و تأثیرات منفی بر روان نمی گذارد.

شما می توانید از سایه های مختلف آبی در تمام مناطق خانه استفاده کنیدمی توانید از سایه های تیره تر مانند آبی سلطنتی به عنوان رنگ های اصلی استفاده کنید و آن را با زرد جفت کنید و برای آشپزخانه ، اتاق بازی و ... استفاده کنید همچنین می توانید از ترکیب رنگ های روشن و آبی تیره در اتاق خواب و اتاق غذاخوری استفاده کنید.

اگرچه استفاده از رنگ آبی در اتاق های تاریک و با فضاهای کوچک می تواند احساسی وهم انگیز مانند گرفتار شدن در یخ را ایجاد کند ، اما می توانید برای خنثی کردن جلوه ای از رنگ های گرم را اضافه کنید.

بیشتر سایه های تیره آبی با ظرافت ، تجمل و سلطنت همراه هستند ، در حالی که رنگ های یاقوت کبود برجستگی بیشتری به طرح می بخشدچراغ های آبی نیز به راحتی در چشم قرار دارند و در نتیجه هرگونه ناراحتی را کاهش می دهنددر کل ، رنگ آبی یک رنگ عالی است که با تمام روندهای طراحی داخلی مدرن و معاصر به خوبی کار می کند .

احساسات مرتبط با رنگ آبی عبارتند از:

آرام ، آرامش ، کنترل ، سعادت ، نرمی.

دانش ، خرد ، هوش ، قدرت ، جدیت.

ایمان ، اعتماد ، وفاداری ، راستی ، شجاعت ، صداقت.

شفا ، سلامتی.

ظرافت ، تجمل ، شکوفایی.

رنگ بنفش

رنگ بنفش معمولاً با ظرافت و سلطنت همراه استطرح های رنگی بنفش در مناطقی که خلاقیت و طراحی را القا می کنند به خوبی کار می کنندرنگ های روشن بنفش مانند بنفش یا آلو طراوت به طرح شما می افزاینددر حالی که سایه های روشن بنفش مانند اسطوخودوس و بنفش جلوه ای آرام اما سلطنتی در طراحی شما ایجاد می کنند.

از آنجا که رنگ بنفش از خلاقیت الهام می گیرد ، می توانید آن را به اتاق های لباس ، کمد های مخصوص اتاق خواب ، استودیوهای هنری داخلی یا حتی آشپزخانه اضافه کنیداین رنگ به ویژه در بین نوجوانان نوجوان محبوب است زیرا آنها را به سمت هنرهای خلاق و نمایشی الهام می دهد و به آنها کمک می کند تا مسیر خود را پیدا کنند.

عادی بودن رنگ بنفش در سرسرا یا اتاق نشیمنی که مهمانان شما در آن وقت می گذرانند نیز به خوبی کار می کنداین ماده ذاتی از آرامش ، ظرافت و تجمل است.

احساسات مرتبط با رنگ بنفش عبارتند از:

ظرافت ، تجمل ، ثروت ، ظرافت.

درام ، عمق ، هیجان.

خلاقیت ، رمز و راز.

آرامش ، آرامش ، آرامش.

رنگ صورتی

رنگ صورتی بر احساساتی که به قلب نزدیکتر هستند تأثیر می گذارداگر صورتی و به طور مناسب استفاده شود ، فضای رنگی از عشق و عطوفت ایجاد می کند.

اگرچه رنگ صورتی تا حد زیادی با فمینیسم در ارتباط است ، اما هنوز هم می توانید از این رنگ برای جلوه ای مردانه استفاده کنیدالگوهای ساده و طراحی های پیچیده می توانند رنگ صورتی را به سطح کاملاً جدیدی در روند طراحی داخلی مدرن ببرند . احساس راحتی و عشق را تحریک می کندسایه های پر جنب و جوش صورتی مانند Magenta ، Fuchsia و غیره وقتی با رنگ های ثانویه مانند آبی روشن ترکیب می شوند ، به بیان یک جمله کمک می کنندمی توانید از آنها برای نشان دادن بازیگوشی الگوهای دیوار استفاده کنید.

رنگ صورتی را با رنگ طبیعی یا رنگهای زنده و قرمز و سفید برای فرم و عملکرد تکمیل کنیداین ماده در جلوگیری از احساسات از دست دادن و شیرینی بیش از حد کمک می کندصورتی برای ایجاد فضای شادی و خوشبختی بهتر است در رنگ اتاق برای دختران نوجوان یا در اتاق نشیمن و حمام استفاده شود.

احساسات مرتبط با رنگ صورتی عبارتند از:

شیرینی ، گرما ، راحتی.

عشق ، شفقت ، پرورش.

انطباق ، از دست دادن (به ویژه وابستگی های عاشقانه).

داستان عاشقانه.

تمیزی ، عملکرد ، پیچیدگی.

زرق و برق ، فمینیسم.

سیاه

رنگ سیاه همیشه با انعطاف پذیری و ظرافت بسیار خوبی ظاهر شده استرنگ سیاه نشانگر سادگی و عملکرد استاین رنگ در طراحی داخلی و معماری مدرن بهترین عملکرد را دارد.

در یک جبهه روانشناختی ، یک اتاق کاملا سیاه می تواند طاقت فرسا و غم انگیز باشدبا این حال ، اگر رنگ را با قرمز ، سفید ، آبی یا تقریباً هر چیز دیگری جفت کنید ، کنتراست عالی ایجاد می کند.

برخلاف تصور عمومی ، رنگ سیاه و سفید به ویژه در آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، اتاق ناهار خوری و سرویس بهداشتی یک افزودنی عالی در طراحی داخلی استبا استفاده از این طرح رنگ ، فرم عملکرد را دنبال می کند و روندهای ساده طراحی را در خود جای می دهد.

احساسات مرتبط با رنگ سیاه عبارتند از:

عملکرد ، سادگی.

آرزو ، محافظت

برنج ، افسردگی ، نامرتبی ، وحشت.

ظرافت ، مدرنیسم ، پیچیدگی.

کارایی ، کنترل ، زیبایی.

خاکستری

رنگ خاکستری یکی دیگر از رنگ های خنثی است که بسیار با ظرافت و سبک ارتباط دارداگرچه در مورد تأثیر رنگ خاکستری بر ذهن انسان اختلاف نظر وجود دارد ، اما اگر به درستی استفاده شود ، می تواند کاملاً تأثیر مثبت داشته باشد.

برخی افراد رنگ را دلگیر می دانندبا این حال ، رنگ خاکستری را می توان به عنوان خنثی کننده برای طرح های رنگی پر جنب و جوش استفاده کردبهتر است از استفاده از رنگ های خاکستری روشن روی دیوارها خودداری کنید ، اما می توانید از خاکستری تیره روی یک دیوار استفاده کنید و آن را با رنگ های شاد مانند سفید ، زرد یا صورتی احاطه کنیدشما همچنین می توانید رنگ های خاکستری را در مبلمان در یک اتاق روشن پیاده سازی کنیداین ظرافت و ظرافت را به طرح می افزاید.

در حقیقت ، رنگ خاکستری احساسات مختلفی را در افراد مختلف ایجاد می کندسایه های مختلف خاکستری می تواند برای برخی افراد اثر آرام بخشی داشته باشد ، در حالی که دیگران را به سمت افسردگی سوق می دهدالقای خاکستری در منسوجات به جای رنگ دیوار ایمن تر استاگر از آن به عنوان یک رنگ غالب در اتاق استفاده می کنید ، حتماً نور طبیعی زیادی را برای ایجاد فضای پذیرایی و گرمتر در اتاق معرفی کنید.

احساسات مرتبط با رنگ خاکستری عبارتند از:

فرم ، عملکرد ، بهره وری ، سادگی.

تاریکی ، افسردگی ، استیل.

قدرت ، قدرت ، استحکام ، تعیین ، قدرت اراده.

سبک ، ظرافت ، پیچیدگی.

سفید

رنگ سفید یک خنثی کننده جهانی استاگرچه همه رنگهای طیف اساساً به رنگ سفید در می آیند ، اما در طراحی داخلی ، رنگ سفید به عنوان یک طرح رنگی قدرتمند عمل می کند.

سایه های مختلف سفید مانند عاج وجود داردکه به طور گسترده ای به عنوان یک رنگ استاندارد برای دیوارها ، Eggshell و موارد دیگر استفاده می شودبژ طرح رنگی ترکیبی به خود می گیرد اما همچنان در یک پالت سفید به خوبی عمل می کند.

رنگ سفید با صلح و آرامش همراه استبه همین دلیل است که امکانات آبگرم ، معماری ژاپنی و فرهنگ های اسکاندیناوی به وفور رنگ سفید را اجرا می کننداین نشان دهنده پاکیزگی است و تشخیص هر گونه علامت یا کثیفی را در سطح آن آسان می کند.

رنگ سفید همچنین به عنوان یک بوم خالی برای پیاده سازی تمام ایده های طراحی شما عمل می کنداز نظر روانشناختی ، طرح رنگ سفید برای افرادی که به بیماری کلاستروفوبیا مبتلا هستند ، ترس از فضاهای بسته بسیار مناسب استاجرای رنگ سفید باعث می شود اتاق بزرگتر و تمیزتر به نظر برسدطرح رنگ برای افرادی که اضطراب و فشار خون دارند نیز به خوبی کار می کنداثر آرام بخش رنگ خنثی به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند.

سفید نماد زندگی ساده انگارانه استبنابراین ، ساکنان به ندرت توسط اندام و هیجان آشفته می شوندشما می توانید از رنگ سفید در هر قسمت از خانه استفاده کنید ، از جمله اتاق خواب ، حمام ، آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، اتاق ناهار خوری ، یا می توانید به راحتی از رنگ سفید در سراسر ملک استفاده کنیدبه ظاهر فضای بصری را افزایش می دهد و تنش را کاهش می دهد.

برای جلوه ای زنده می توانید رنگ سفید را با هر رنگ دیگری جفت کنیدبرای یک طراحی لوکس ، می توانید رنگ سفید را با طلایی ، خاکستری یا زرد ست کنیدبرای نشاط بیشتر می توانید آن را با رنگ قرمز ، نارنجی یا سبز ست کنیدبرای آرامش و آرامش می توانید رنگ سفید و آبی را نیز ست کنید.

 

احساسات مرتبط با رنگ سفید عبارتند از:

آرامش ، صلح ، هماهنگی

نظافت ، بهداشت

گشودگی ، اعتماد ، برادری

خلاقیت ، چالش ، بهره وری ، کارایی

کنترل ، اثربخشی ، عملکرد

ظرافت ، تجمل ، شکوفایی

روانشناسی رنگ یک زمینه عظیم مطالعه است که از نزدیک با طراحی داخلی مرتبط استخواه یک خانه باشد یا یک ملک حرفه ای ، رنگ بندی صحیح می تواند تحول عظیمی در زندگی ساکنان ایجاد کنداز آنجا که طراحی داخلی به طور  منعکس کننده شخصیت مشتری شما است ، بهتر است از طرح های رنگی استفاده کنید که به آنها احساس راحتی می دهدبه عنوان طراحان داخلی ، رنگ های رنگی که انتخاب می کنید ، اعم از پاستلی یا سرزنده ، جلوه ای را ایجاد می کنند.

برای داروهای معتاد به کار ، سایه های قرمز ، سفید و سیاه به بهترین وجهی عمل می کنند زیرا باعث می شود فرد عملکرد خوبی داشته باشدهمچنین باعث ایجاد احساس آرامش و عملکرد در اموال آنها می شود که در پایان روز می توانند استراحت کنند.

به همین ترتیب ، برای مشتریانی که از فشار خون بالا ، اضطراب ، از دست دادن یا افسردگی رنج می برند ، رنگ های سرد مانند آبی یا سبز ایده آل استبرای بالا بردن روحیه آنها می توانید از رنگ سفید نیز استفاده کنیداز رنگ هایی مانند سیاه ، خاکستری یا قرمز خودداری کنید زیرا این رنگ ها ممکن است احساسات منفی شدیدی را تحریک کنند.

برای افراد شاد ، رنگ های زرد ، صورتی ، قرمز ، نارنجی و سفید بهترین عملکرد را دارندنگرش مثبت آنها به همان اندازه سایه های مثبت را در فضای زندگی شان می طلبد.

برای افرادی که تجمل و سبک را ترجیح می دهند ، رنگ های آبی یاقوت کبود ، سبز آبی ، خاکستری ، طلایی و قرمز نمایانگر وجود درونی آنهاستاین رنگ ها به طراحی داخلی آنها لهجه می بخشند و مکمل هنر و تاریخ آنها هستند.

شما به عنوان یک طراح داخلی باید همیشه با روانشناسی رنگها آشنا شویدگاهی اوقات ممکن است تأثیرات روانشناختی رنگ با نقاط مختلف جهان متفاوت باشدشما می توانید قبل از انتخاب پالت رنگ برای مشتریان خود ، با یک متخصص رنگ مشورت کنید ، تا تعریف دقیقی از شخصیت آنها و رنگ های مناسب آنها داشته باشد.