اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/03/23

نحوه تمیز کردن مبلمان مخمل

چگونه لکه مبلمان مخمل خود را به سادگی از بین ببریم؟

نحوه تمیز کردن مبلمان مخمل

مبلمان مخمل قبلاً مختص افراد بسیار ثروتمند بود ، اکنون در دسترس همه قرار گرفته است تا به زیبایی دکوراسیون شما بیفزاید ، و محبوبیت آن اخیراً در حال افزایش استمبلمان مخمل، مخمل خواب دار است و معمولاً رنگ آن غنی است و مراقبت از آن نسبتاً آسان است.

قبل از خرید کاناپه ، صندلی یا سرتختی مخملی ، وقت بگذارید تا از محتوای فیبر مخمل مطلع شوید و برچسب مراقبت از تمیز کردن را مرور کنید . مخملها هم از الیاف پنبه و هم از الیاف مصنوعی بافته می شونداگر این قطعه روزانه به خصوص توسط کودکان و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد ، یک مخمل ساخته شده از الیاف مصنوعی را انتخاب کنیدآنها به راحتی از مخمل پنبه دفع لکه ها می کنندالیاف مصنوعی نیز در معرض نور شدید خورشید رنگ خود را بهتر نگه می دارند.

تمیز کردن مخمل به محصولات یا تجهیزات خاصی احتیاج ندارد ، اما کمی صبر و زمان می برددر اینجا چگونگی زیبایی جلوه دادن مبلمان مخملی خود آورده شده است.

 

مبلمان مخملی را چند مرتبه تمیز کنید

مانند تمام مبلمان ها، مخمل باید هفتگی وکیوم شود تا گرد و غبار را از بین ببرد و باعث ضعف الیاف و بوی بد در اثاثه یا لوازم داخلی نشود

تجهیزات / ابزارها

جاروبرقی با اتصالات روکش مبلی

بخارپوش لباس

پارچه میکروفیبر

کاسه متوسط

چاقوی لبه دار

مواد

مایع ظرفشویی

دستمال توالت

دستورالعمل ها

وکیوم هفتگی

بهترین اتصالات برای جاروبرقی تودوزی مخمل ، برس گرد و غبار یا روکش مبلمان و ابزار شکاف استبا استفاده از برس ، از قسمت بالای صندلی یا مبل شروع کنیدبرس باعث شل شدن گرد و غبار و خاک می شود تا بتوان آن را با مکش از بین برد.

با استفاده از ابزار شکاف بین بالشتک ها و زیر بالشتک ها و بین بالشتک ها و بازوها تمیز کنیدفراموش نکنید که بیرون مبلمان و زیر آن را با جاروبرقی پاک کنید.

برای از بین بردن چین ها از Steam استفاده کنید

همانطور که چرت زدن روی لباس مخملی  بعد از نشستن می تواند چروکیده شود ، روکش های مخملی نیز می توانداگر چین ها برداشته نشوند ، می توانند تقریباً دائمی شده و قسمت پشت پارچه مخمل را در معرض بگذارند.

یک بخارشوی  لباس دستی بسیار عالی عمل می کندبرای جلوگیری از آسیب رساندن (ذوب شدن) فیبرها از تنظیم گرمای کم استفاده کنیدسر بخار را چند اینچ از پارچه نگه دارید و در یک شبکه بر روی مناطق مشکل دار حرکت کنیدهمیشه بخار را در حرکت نگه دارید

نکته

اگر بخار لباس ندارید می توانید از اتوی بخار استفاده کنیداتو را با آب پر کرده و از تنظیمات بخار استفاده کنیدصورت آهنی را باید حداقل شش اینچ از مخمل دور نگه داریدهرگز اجازه ندهید که آهن پارچه را لمس کند ، در غیر این صورت اثر ماندگاری بر جای خواهد گذاشت.

رمان لکه ها

به محض وقوع نشت ، آنها را با حوله های کاغذی پاک کنیدبه تغییر حوله جدید ادامه دهید تا رطوبت بیشتری جذب نشود.

هرگونه مواد جامد را با لبه چاقو برداشته و سپس هرگونه رطوبت را پاک کنیدهرگز یک لکه را مالش ندهید ، زیرا مشکل را بیشتر در الیاف فرو می برد.

برای درمان هر نوع لکه ، چند قطره مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنیدیک پارچه میکروفیبر را در آب آغشته کرده و آن را ببندید تا مرطوبت شودپارچه مرطوب را فقط روی لک قرار دهید و محل لک شده را به آرامی لکه دار کنید

نکاتی برای ظاهر زیبا مبلمان مخمل

لکه ها را به محض بروز آن درمان کنید.

روکش مبلمان را هفتگی وکیوم کنید تا گرد و غبار و ریزه ها پاک شود.

برای بلند کردن هر توده مات شده و از بین بردن چین ها از بخار استفاده کنید.

برای اطمینان از عدم تغییر رنگ مخمل ، محصولات تمیز کننده را در یک منطقه پنهان آزمایش کنید.

مبلمان مخملی را از نور مستقیم خورشید دور نگه داریداگر گزینه دیگری وجود ندارد ، مناطق پر از نور را با روکش بپوشانید تا به جلوگیری از آفتاب کمک کند.