طراحی داخلی به عنوان "هنر یا روند طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق یا ساختمان" تعریف شده است
طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی به عنوان "هنر یا روند طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق یا ساختمان" تعریف شده است. در حالی که یک "فرایند" ممکن است شامل مجموعه ای از قوانین یا دستورالعمل های دقیق باشد ، مفهوم "هنر" بسیار روان تر و ذهنی تر است. در نتیجه ، برداشت از سبک طراحی می تواند بدون چارچوب مرجع مشترک گیج کننده باشد. اگر مشتری نتواند دید خود را در مورد تزئین فضای مسکونی یا تجاری به وضوح بیان کند ، این یک چالش بزرگ برای یک طراح داخلی محسوب می شود.
محبوب ترین سبک های طراحی داخلی کدامند؟
ما با 100 مورد از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی شروع کردیم و اخیراً پنج سبک دیگر را به لیست اضافه کرده ایم. راهنما به مرور رشد خواهد کرد و ما از پیشنهادات استقبال می کنیم. هر سبک از طریق یک توصیف خط بالا ، شناسایی ویژگی های خاص ، نمونه هایی از مبلمان و قطعات روشنایی و عکسی که جنبه های خاصی از سبک دکوراسیون منزل را نشان می دهد ، توضیح داده شده است. با خیال راحت از این لیست سبک های معمول طراحی به عنوان نقطه شروع پروژه تزئین خود استفاده کنید و به ما بگویید که چگونه می توانیم آن را بهبود ببخشیم. این منبع ، مانند سبک خود ، همیشه در حال پیشرفت است
چکیده
دقیقاً مانند هنر انتزاعی اکسپرسیونیست ، طراحی خانه انتزاعی روی عناصر معماری منحصر به فرد ، مانند درهای نامتقارن و وسایل خانه متمرکز است. از آنجا که از خطوط تمیز استفاده می کند ، شبیه طراحی مدرن یا مدرن است ، اگرچه سبک انتزاعی جنبه های آشفته ای را نیز در بر می گیرد تا چشم اندازی تازه و منحصر به فرد ارائه دهد. این نوع طراحی داخلی به رنگهای جسورانه مانند زردها ، آبی ها و نارنجی ها دلالت دارد. رنگ سیاه به عنوان یک عنصر متضاد برای ایجاد یک جمله قابل توجه استفاده می شود. میزها ، صندلی ها و مبل ها دارای خطوط تمیز هستند ، اما دقیقاً مانند کل سبک انتزاعی ، این قطعات مبلمان نامتقارن هستند. نورپردازی همچنین دارای خطوط ساده است و از زیبایی شناسی مدرن وام می گیرد. ممکن است یک آویز هندسی به شکل الماس مشاهده کنید که نورهای انتزاعی را در فضای داخلی پخش می کند.
آفریقایی - جدید
طراحی داخلی آفریقا از طبیعت الهام گرفته و از اشکال ، بافت ها و پایان های طبیعی استفاده می کند. این سبک عجیب و غریب از کمبودهای چوب های جنگلی ، نی ها و سنگ در مبلمان دست ساز مینیمالیستی خود تجلیل می کند. این پالت معمولاً پر از رنگ های گرم و غنی مانند رنگهای بورگوندی ، نارنجی سوخته و خاکستری قهوه ای عمیق با دیوارهای بژ نرم ، کرم یا سفید رنگ است. کفها غالباً ماسه سنگ ، مایل به سفال یا بتن رنگ آمیزی شده با فرشهای سیزال یا جوت هستند. بیشتر مبلمان آفریقایی از چوب آبنوس ، چوب ماهون یا چوب درخت سرو ، یا چوب خیزران با پارچه ایکات طرح دار ، پارچه کوبا یا روکش روکش چرم ساخته می شود. صندلی ها و پشتی های صندلی نیز ممکن است از علف های بافته شده ساخته شوند. پوست حیوانات مانند گورخر یا یوزپلنگ اغلب برای برجسته کردن اهمیت حیات وحش در فرهنگ آفریقا استفاده می شود. صندلی های Triplolina با نام مستعار صندلی های پروانه ای با آویزهای تزئینی گلی پارچه ای از صندلی های مهم در این زیبایی است. سبدهای دستباف ، پنکه های بولگا ، کاسه های چوبی تراشیده شده و ماسک های آیینی ، مصنوعات سنگی و توالت های نرم شکل از این لهجه ها هستند.
استعمار آمریكا
این سبک اولیه آمریکایی ویژگی های طراحی سنتی و روستایی خانه را ترکیب می کند ، در حالی که عناصر الهام گرفته از تاریخ را در خود جای داده است. زیبایی شناسی از سبک ها و روندهای دهه های 1600 تا 1800 استفاده می شود و اغلب شامل رنگ های خاموش و آرام ، و پایان های پرنعمت مانند برنز روغنی است. پارچه ها و کاغذ دیواری ها دارای طرح توالت هستند که در دوران استعمار محبوب بود. مبلمان دست ساز و الهام گرفته از مرزهای اولیه آمریکا است. هر میز و صندلی فرایند سفارشی را طی می کند که در آن حکاکی های پیچیده و عناصر طراحی مانند شکوفا شدن نقش بسته است. چوب هایی که به طور معمول برای ساخت مبلمان استفاده می شود شامل افرا ، نارون ، گیاه خارک و گیلاس است. دستگیره ها و دستگیره های برنجی برای زیبایی بیشتر به کابینت ها ، کشوها و تسلیحات اضافه می شوند. فانوس های برنجی و مسی دست ساز
آمیش
درست مانند سبک زندگی مردم آمیش ، این زیبایی طراحی خانه با تأکید بر کارایی بسیار ساده و ساده است. مبلمان آمیش شبیه به مأموریت و شاکر ، به ساخت نجاری آشپزخانه و سایر ویژگی های منفعت طلبانه منزل متکی به نجاری های صنعتگران است. خانه ها اغلب با رنگ های خنثی مانند خاکستری ، سیاه ، سفید و قهوه ای پر می شوند. از وسایل چوبی در سراسر خانه استفاده می شود ، و تضاد گرمی با پالت رنگی فروتن دارد. مبلمان آمیش به لطف قالب تاج قوسی منحصر به فرد و درها و دراورهای روکش دار قابل تشخیص است. میزها ، صندلی ها ، مبل ها و تسلیحات به طور معمول دارای پایه های پایه مشبک هستند و از چوب جامد مانند گیلاس و بلوط ساخته شده اند. وسایل روشنایی گاز در خانه های آمیش محبوب هستند. از مواد معتبر مانند آهن ، مس و قلع برای ساخت آویزها و دیوارکوب ها استفاده می شود.
عرب
طراحی خانه عربی با ترکیب مواد سرسبز ، رنگهای جسورانه مانند فیروزه ای و نقش و نگارهای مجلل ، تجمل و ظرافت را به وجود می آورد. مخلوط کردن و تطبیق بافت ها و مواد مختلف از جمله وسایل روشنایی فلزی ، کاناپه های مخملی ، میزهای چوبی و دکوراسیون شیشه ، جلوه ای جذاب و فریبنده در اتاق نشیمن یا اتاق خواب ایجاد می کند. الگوهای موزاییکی اغلب در فرش ، پرده و کاغذ دیواری منطقه ایجاد می شوند تا ظاهری تزئینی ایجاد کنند. خنثی ها پایه داخلی عربستان است و رنگ های تزیینی مانند طلایی ، نقره ای ، فیروزه ای ، صورتی و برنز شخصیت و هوی و هوس را به فضا می بخشد. حال و هوا را با آویزهای آویز فلزی حک شده با یک الگوی پیچیده تنظیم کنید تا یک الگوی زیبا روی دیوارها بچیند. صندلی ها و مبل ها با مواد لوکس مانند ابریشم و مخمل روکش شده اند.
آرت دکو
با الهام از هنر و طراحی فرانسوی از دهه 1920 ، هنر دکو (مخفف تزئینات هنری) با اتمام براق ، فلزی مانند فولاد ضد زنگ ، شیشه و کروم مشخص می شود. برخلاف سبک پرنعمت ، که نقش های برجسته گل را برجسته می کند ، فرش ها و پارچه های چاپی دارای تصاویر گرافیکی مانند زیگزاگ ، آفتاب زدگی ، چاپ حیوانات و اشکال هندسی هستند. مبلمان و هنرهای دیواری در سراسر یک خانه با الهام از هنر دکو توسط لبه های دندانه دار و نوک تیز تعریف می شوند. قطعات نیز بزرگتر هستند - صندلی هایی با اندازه سخاوتمندی ، زره پوش ها ، کمدها و کاناپه ها همه از دهه 1920 است. وسایل روشنایی همانند دکور و مبلمان ساختار دارند. آنها معمولاً از مواد براق و براق مانند برنز جلا ، کروم یا فولاد ساخته شده اند. الگوهای هندسی پررنگ اغلب بر روی دیوارهای دیوار ، پایه های سقف و لامپها چاپ می شوند. سایر طرح های زاویه دار مانند شورون و زیگزاگ وسایل نور را تزئین می کنند. نمونه های برجسته ای از معماری Art Deco را می توان در منطقه تاریخی در ساحل میامی ، فلوریدا یافت ، جایی که این سبک غریب توسط بسیاری از هتل های کوچک ساخته شده در اواسط دهه 1920 تا اوایل دهه 1940 پذیرفته شده است
هنر مدرن
این سبک در اواسط قرن مدرنیته را با مینیمالیسم ایده آلیستی ترکیب می کند. بر خلاف هنر دکو زاویه ای ، طراحی های art moderne (aka streamline moderne) به صورت مخروطی ، گرد و دارای تأکید افقی تری هستند. غالباً ، آنها با خطوط موازی "جریان" یا "سرعت" تزئین می شوند. خانه های Art Moderne از یک پالت رنگی کاملاً سفید استفاده می کنند و به جزئیات صاف و جزئیات تزئینی کمی متکی هستند. درها ، پنجره ها و سایر عناصر معماری دارای گوشه های منحنی هستند. بافت های خام و طبیعی مانند فلز ، کاشی تراکتا ، بتن و شیشه نیز در تمام خانه مخلوط شده و مطابقت دارند. کلید هنر مدرن سادگی است - الگوهای تزئینی کمیاب هستند. در عوض ، خنثی های محکم واقعاً کمک می کنند تا گزاره ای قوی ارائه شود. مبلمان برداشته شده و به طور معمول با تکه هایی مانند میزهای لایه ای از حس حرکت تقلید می کنند. صندلی ها و مبل ها نیز لبه های گرد دارند و از رنگ های متضاد ماده مانند سیاه و سفید استفاده می کنند. سطح براق است تا احساس مدرنی به مبلمان بدهد. چراغ های طبقه و میز از لوازم روشنایی محبوب در سبک هنر مدرن هستند. این لامپ ها معمولاً دارای شیشه های مات هستند و سایه های آنها مدور است و همچنین از شیشه ساخته شده اند. از طراحان برجسته Art Moderne می توان به ریموند لووی ، پاول فرانکل ، نورمن بل گدز و گیلبرت رود اشاره کرد
هنر نو
سبک طراحی خانه نو نو از لحاظ ویژگی جزئیات تزئینی همراه با ویژگی های معاصر شبیه به هنر دکو است. با این حال ، این زیبایی شناسی به جای اشکال دقیق و هندسی ، با خطوط جاری تعریف می شود. قاب در و پنجره ، همراه با مبلمان همه دارای لبه های منحنی ظریف هستند که از لولهای ظریف تا خطوط خارق العاده اغراق آمیز متفاوت است. نمادها و نقوش آن از پوشش گیاهی آلی و "مجموعه ای از اشکال بی فرم" استخراج شده است. بسیاری از تصاویر آن مستقیماً یا مایل زنانه است »سایر عناصر رایج طراحی نوین آرت شامل الگوهای گل ، پنجره های شیشه ای رنگی ، فرش های شرقی و وسایل نوری فرفورژه و نرده های راه پله است. نورپردازی معمولاً از شیشه دمیده یا سنگهای نیمه قیمتی ساخته شده و شامل عناصر طبیعی مانند انگور ، پرندگان ، شاخه و گل. از طراحان برجسته هنر نو می توان به هکتور گیمارد ، لویی کامفورت تیفانی ، لویی ماژورل و کارلو بوگاتی اشاره کرد.
صنعتگر
رنگ های گرم ، بافت های ناهموار و روکش های روستایی همه در طراحی خانه صنعتگر گنجانده شده اند. مواد و پایان کارها از کیفیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و به دلیل مهارت و جزئیات آنها مورد استقبال قرار می گیرند. کابینت های چوبی غنی ، شیرهای برنزی روغن مالیده شده و سطوح چکش کاری شده همگی در ایجاد یک خانه صنعتگر نقش دارند. فرش ها و پارچه ها دارای الگوهای گل و انتزاعی رنگارنگ هستند ، شبیه آنچه در خانه ای به سبک سنتی می یابید. مبلمان را می توان با طرز کار ظریف که بیش از حد آراسته نیست ، مشخص کرد و به طور معمول نشان دهنده هویت یا قومیت سازنده است. همین ایده برای وسایل روشنایی نیز کاملاً منحصر به فرد است. خانه های صنعتگران می توانند از لوسترهای آویز دست ساز گرفته تا چراغ رومیزی با گلدان شیشه ای دمیده شده ، ویژگی های خاصی داشته باشند. از آنجا که تمام مراحل با مراقبت دقیق با دست انجام می شود ،
هنر و صنایع دستی
طراحی خانه هنر و صنایع دستی ، عناصر داخلی را از چندین سبک مختلف ، از جمله هنر نو و صنعتگر ، وام می گیرد. این جنبش طراحی در پاسخ به تولید انبوه صنعتی شدن جهانی بوجود آمد. این جشن از اشراف یک صنعتگر سنتی ، که هر قطعه را با منحصر به فرد و انسانیت غایب در تولید مکانیزه آغشته کرده بود ، تجلیل کرد. بر خلاف سبک های احیای تاریخی ، مبلمان در هنرهای هنری و صنایع دستی تمایل دارند که یک شکل ساده تر و سختگیرانه تر را بپذیرند. مبلمان دست ساز ، تزئینات چوبی غنی ساخته شده از بلوط یا چوب ماهون ، همراه با شیشه های رنگی و کاشی و سرامیک پشتی و سرامیک همه مواردی هستند که این نقش و نگار داخلی را تشکیل می دهند. این سبک آغشته به طبیعت گرایی ، دارای یک پالت رنگی است که به طور معمول از زمین الهام گرفته و شامل پرتقال های گرد و غبار ، قهوه ای ، تاج و سبزه مریم گلی است. کلید دیگر هنر و سبک صنایع دستی عناصر داخلی است. کابینت های آشپزخانه ، کتابخانه ها ، قفسه ها ، نیمکت ها و وسایل روشنایی به طور معمول در دیوارها تعبیه می شوند تا بخوبی با معماری ترکیب شده و اتحاد در خانه ایجاد شود. نورپردازی معمولاً از رنگهای گرم مانند مس یا برنز چکش کاری شده تشکیل می شود. طراحان برجسته هنر و صنایع دستی شامل ویلیام موریس ، گوستاو استیکلی ، چارلز رابرت اشبی و ریچارد باری پارکر هستند.
آسیایی
زیرمجموعه ای از سبک معاصر ، فضای داخلی آسیا بر خطوط تمیز و براق و اشکال چشمگیر متمرکز است - و اغلب حالتی آرام و آرام را به شما القا می کند. در خانه های به سبک آسیایی ، شما می توانید اشاره ای به طبیعت داشته باشید ، اتاق هایی حاوی پشت پرده های سنگریزه ، فضای سبز تزئینی و غرق سنگی هستند. همچنین بر عناصر طراحی طبیعی مانند کاشی چوب و بتن تأکید شده است. از آنجا که خانه های الهام گرفته از آسیا تمیز و آرامش را مورد توجه قرار می دهند ، مبلمان چند منظوره غالباً برای مبدل سازی محل نگهداری استفاده می شود که این امر آن را به سبکی موثر در فضاهای کوچک تبدیل می کند. عثمانی ها و نیمکت هایی که برای باز کردن فضای سازماندهی باز می شوند در خانوارهای آسیایی رایج است. مبل ها و صندلی ها با بالش های ابریشمی در رنگ ها و نقش های متنوع تزئین شده اند. وسایل روشنایی به همان اندازه مبلمان زیبا و کاربردی هستند.
باروک
طراحی خانه باروک با تجمل ، عظمت و تجمل همراه است. مبلمان پیچیده ، لوازم تذهیب و مواد براق مانند سنگ مرمر و گرانیت از مشخصه های این سبک تحت تأثیر اروپاست. معماری ، دکوراسیون و مبلمان همه متقارن هستند و تصاویر پوسته و گلدسته اغلب در خانه استفاده می شود. منحنی های نامنظم ، طومارهای دقیق ، قالب های بزرگ و ستون های پیچ خورده را می توان روی قطعاتی مانند مبل ، صندلی غذاخوری ، میز و کابینت برای ایجاد حس حرکت یافت. صندوقچه های تزئینی ازدواج به نام کاسینی نیز بسیاری از این جزئیات ارگانیک را در خود جای داده است. شمع و فانوس به طور مكرر از وسایل روشنایی با این سبک خانگی استفاده می شود. فانوس های آهنی روی دیوار راهروها قرار گرفته و شمع ها روی پایه های چوبی ، برنجی و پلیسه ای می لرزد.
باهاوس
دقیقاً مانند طراحی مدرن ، سبک باهاوس متولد آلمان تاکید بر سادگی دارد که از طریق خطوط تمیز و تیز برانگیخته می شود. عملکرد ، یکی از عناصر اصلی این نقش داخلی ، با قدردانی از علوم بیولوژیکی گنجانیده شد. این طرح اکولوژیکی وحدت هنر و علم بود و نیازهای بشر را به عنوان نقطه کانونی تأمین می کرد. به عنوان مثال ، وسایل روشنایی بر اساس سبک و همچنین نحوه عملکرد اتاق (به عنوان مثال روشنایی زیر کابینت برای کارهای آماده سازی در آشپزخانه) انتخاب می شوند. شما برای ادامه کار با ظرافت یک اتاق ، وسایل نوری ساده و داخلی را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی ، مبلمان باهاوس از لحاظ توانایی سازگاری با فرد ، محیط منحصر به فرد و نیازهایش انعطاف پذیر فوق العاده ای است. بسیاری از وسایل و روشنایی می تواند خراب شود ، برابر یا مطابق با نیازهای تخصصی هر موقعیت تنظیم شده است.طرح های Bauhaus کم است و دارای خطوط صاف و ترکیبی از مواد آلی مانند چرم ، شیشه و چوب روکش شده است. از طراحان برجسته باوهاوس می توان به والتر گروپیوس ، مارسل بروئر ، ویلهلم واگنفلد و هربرت بایر اشاره کرد.
خانه ساحلی
سبک خانه ساحلی ، احساسی سبک و هوایی را القا می کند ، دقیقاً مانند احساسی که هنگام نشستن با انگشتان پا در ماسه احساس می کنید. پالت های رنگی معمولاً از رنگ های شاد ساحلی موجود در طبیعت مانند آبی آسمانی ، بژ و سفید ترد تهیه می شوند. سایه های روشن و آفتابی مانند مرجان و فیروزه نیز می توانند برای ایجاد شخصیت در فضا استفاده شوند. مواد طبیعی مانند چوب های فرسوده و شیشه های دریا معمولاً در دکوراسیون ساحل یافت می شوند . برای نگهداری از فضای مطبوع ، مبلمان معمولاً از چوب حصیری یا پریشان ساخته می شوند. صندلی ها و مبل ها با مواد سبک مانند پنبه یا پارچه تودوزی شده اند. وسایل روشنایی دارای استعداد دریایی هستند - به عنوان مثال ، لامپ های میز ممکن است یک بویه قابل استفاده یا برخی از طناب های جوت به عنوان پایه آنها باشد. همچنین می توان از فانوس های روستایی ساخته شده از مس یا آهن به عنوان دیوارکوب استفاده کرد.
کولی
خانه های به سبک بوهمیایی مجهز به فضای آرام هستند و بر طبیعت ، الگوهای پیچیده و رنگ های روشن مانند بنفش ، قرمز و صورتی تأکید دارند. در واقع ، تمام این عناصر به طور مکرر با هم ترکیب می شوند تا زیبایی زیبایی التقاطی و منحصر به فردی ایجاد کنند. شیک Boho در واقع مخلوط کردن رنگ های جالب ، خرده ریزها ، پارچه ها و انواع مبلمان بدون هیچ گونه قصد تطبیق یا پیوستن به یک سبک خاص است ، دقیقاً مانند ولگردهای عشایری که از آن الهام گرفته اند. ممکن است یک کاناپه مدرن با روکش پارچه راه راه در کنار یک عثمانی مخملی قدیمی و یک صندلی بیانیه با رنگ روشن مشاهده کنید. این ترکیبی از انواع مختلف مبلمان است که فضای داخلی Bohemian را بسیار متنوع می کند. وسایل روشنایی به همان اندازه مبلمان بی نظیر هستند. آویزهای کاملاً دقیق ،
برزیلی - جدید
شناخته شده ترین طراحی مبلمان برزیلی در دهه 1900 اتفاق افتاد. برخلاف رسمیت ساختاری سرد جنبش های مدرن و باهاوس در اواسط قرن ، با این وجود ، قطعات برزیلی با گرما ، نقص و آشنایی آرام تزریق می شوند. میزها ، صندلی ها و کالاهای موردی از مواد طبیعی بومی کشور ساخته شده اند. از چوب های مقاوم مانند جاکاراندا ، پروبا و ایمبویا ، همراه با بامبو ، عصا و چرم غنی اغلب استفاده می شود. کف ممکن است بتونی باشد یا از چوبهای نواری ساخته شده باشد که رنگ آمیزی ، لاک الکل یا سفید شده باشد. صندلی های برزیلی غالباً از قاب چوبی ضخیم و ضخیم گسترده ای برخوردار هستند و شامل بالشتک های فراوان است. صندلی معروف به Poltrona Moleca ساخته سرجیو رودریگز یکی از محبوب ترین قطعات برزیل است و همچنین صندلی پائولوستانو پائولو مندس دا روچا. صندلی 3 پا قابل توجه Joaquim Tenreiro کمی رسمی تر است ، اما هنوز هم نشان دهنده ظرافت ساده طراحی برزیل است. این زیبایی در تضاد رنگ سفید با رنگهای زنده پارچه ای و قهوه ای گرم مواد بومی است. گلدان های سفالی ، سبدهای دستبافت ، آینه های چوبی طبیعی و پرده های نوعی پارچه ابریشمی از لهجه ها هستند. طبیعت با طراحی داخلی برزیل پذیرفته شده است و می توان آن را در الگوهای گیاه شناسی مانند برگها و گلها ، و در لیبرال استفاده از درختان و گیاهان گلدان در سراسر.
استعمار انگلیس
در فضای داخلی استعمار انگلیس با الهام از تزئینات رایج در هنگام استعمار آفریقا ، آسیا و هند غربی ، پارچه های سبک پنبه ای روی پرده ها ، پرده ها و ملافه ها دیده می شود. رایج ترین پالت رنگ شامل ترکیبی از سفید ، بژ و قهوه ای است تا ظاهری ملایم و لطیف ایجاد کند. از گلها و گیاهان به طور مداوم در سراسر خانه استفاده می شود تا احساس تازه ای ایجاد کند. مبلمان از موادی مانند حصیری ، آبنوس ، ساج و چوب ماهون تشکیل شده است. تنه مسافرتی چرمی با لنگه های مسی و پرچ از موارد محبوب در دوران اوج این دوران بود. میزها ، صندلی ها ، کابینت ها و مبل ها معمولاً با چوب هایی به رنگ تیره ساخته می شوند تا محیطی غنی و پیچیده ایجاد کنند. مبلمان با رنگ عمیق تضاد زیبایی با دیوارهای با رنگ خنثی ایجاد می کند. فانوس های شیشه ای بل و فن های سقفی روشن از وسایل محبوب برای روشنایی خانه های استعمار انگلیس هستند. دکوراسیون استعماری انگلیس از ظرافت گاه به گاه خاصی برخوردار است که آن را به انتخاب محبوب طراحان داخلی و دکوراسیون تبدیل می کند.
کارولی
سبک کارولی ، که در غیر این صورت سبک مرمت نامیده می شود ، مشابه خانه های تحت تأثیر باروک است. برنج سخت افزار انتخابی برای کشیدن کابینت ، شیر آب و دستگیره درب است. مبلمان با ظرافت تراش خورده است و از ظروف چوبی ظریف الهام گرفته از نقوش گل و میوه و همچنین پاهایی به سبک جلوباز بهره می برد. گردو نوعی چوب است که بیشتر برای ساخت صندلی ، میز ، کابینت و غیره استفاده می شود. یک پوشش تزئینی از چوب ظریف معروف به روکش روی مبلمان برای افزودن شخصیت ایجاد می شود. نورپردازی کارولین به لطف سایه های ساده و اتمام دقیق ، از ترکیبی از ویژگی های مدرن و دنیای قدیم برخوردار است. چراغ های رومیزی سایه هایی از ابریشم یا مخمل ساخته شده اند و آنها را با ملیله و حاشیه تزئین کرده اند. این سبک در زمان سلطنت چارلز دوم در انگلستان رواج داشت.
چینی ها
سبک چینی نقوش را از طراحی خانه های آسیایی و ذن وام می گیرد ، مانند تمرکز بر طبیعت و سادگی. فضای داخلی با لکه های روشن طلایی ، قرمز ، قهوه ای و سیاه پر می شود. فنگ شویی مهم است ، زیرا گفته می شود چیدمان مبلمان و دکوراسیون انرژی مثبتی را به خانواده ارائه می دهد. کابینت ها ، زره پوش ها و صندلی ها دارای نقش و نگارهای دقیق از اژدها ، کوه ها ، ابرها ، پرندگان و گل ها هستند. مبلمان همچنین دارای یک لاک ضخیم برای ظاهر براق است. در ابتدا ، این فرآیند فوق العاده گران بود و وسایل بزرگ کاملا لاکی شده فقط به اعضای سلطنتی سلسله سونگ اختصاص داشت. در قرن نوزدهم مقرون به صرفه تر شده بود ، اما به طور معمول در قطعات کوچکتر یا قسمت های تزئینی مبلمان بزرگتر استفاده می شد. مادر مروارید یک ماده منبت مخصوصاً محبوب برای طرحهای لاکی لاکی بود. فانوس های کاغذی برای کمک به رنگ ، بافت و البته نور در خانه از سقف آویزان شده اند. آویزها و لوسترهای تزئین شده نیز در فضای داخلی چینی یافت می شوند.
چیپندیل
سبک طراحی داخلی Chippendale در سال 1754 هنگامی که توماس Chippendale کاتالوگ مبلمان را منتشر کرد "مدیر آقا و کابینت ساز" ظاهر شد. مبلمان چیپندیل از اثاثیه های گوتیک و روکوکو و عناصر معماری چینی مانند سقف ها و الگوهای پنجره تأثیر می گذارد. پایه های پشت مبلمان به سمت بالا جریان می یابند و پشتی های صندلی را با جزئیات دقیق تشکیل می دهند. از دیگر مشخصات مبلمان چیپندیل می توان به پاهای مخروطی ، پایه چماقی و الگوهای توری اشاره کرد. مبلمان به طور معمول از چوب ماهون ساخته شده اند ، ماده ای که به راحتی تراشیده می شود و در برابر سایش روزمره مقاومت می کند. صندلی ها و صندلی ها با پارچه های ظریف مانند مخمل یا ابریشم تودوزی شده اند. فضای داخلی به سبک Chippendale با رنگ های خنثی مانند قهوه ای ، سفید خامه ای و خاکستری پر شده است. فلزاتی مانند طلا ، نقره و برنز نیز در سراسر خانه استفاده می شود. لوسترها یک وسیله روشنایی رایج است که برای ایجاد حس پیچیدگی استفاده می شود.
ساحلی
سبک ساحلی حالتی آرام ، ملایم و بی دغدغه به شما می بخشد. عناصر الهام گرفته از ساحل مانند دلار ماسه ، شیشه دریا و چوب دریایی به عنوان دکور در سراسر خانه استفاده می شود. یک پالت رنگ سفید ترد در سبک ساحلی معمولاً متداول است ، و گاه به گاه آبی ، سبز ، آبزی و مرجانی پاشیده می شود. نور عنصر اصلی در طراحی داخلی ساحلی است ، بنابراین ، خانه ها دارای درهای شیشه ای ، نورگیر و پنجره های زیادی هستند. مبلمان ساحلی به طور معمول با یک احساس ساکن در دریا روبرو می شوند ، بنابراین شما اغلب صندلی ها و میزهای چوبی رنگ شده را با یک پایان پریشان یا یک صندلی حصیری طبیعی بافته شده مشاهده خواهید کرد. وسایل روشنایی همچنین از عناصر طبیعی برای تداوم محیط ساحلی استفاده می کنند. لوسترهای ساخته شده از گلبرگ های آبشار شیشه دریا یا آویزهای چوبی آویز که دارای جلای فرسوده هستند ، هر دو برای یک خانه ساحلی مناسب هستند.
امروزی
سبک معاصر اغلب با طراحی مدرن عوض می شود - با این حال ، تفاوت های کمی وجود دارد. سبک معاصر برخلاف نمونه مدرن خود ، از دوره های زمانی مختلف وام می گیرد و یک فضای التقاطی ایجاد می کند. به عنوان مثال ، مبلمان و هنرهای زیبا و ساده می توانند با قالب ریزی دقیق در اطراف دیوارها و پنجره ها ترکیب شوند. سبک معاصر همچنین از حداقل طراحی منزل یادداشت می برد ، زیرا چیدمان ها باز و مطبوع و بدون هیچ گونه شلوغی و آشفتگی هستند. مبلمان دارای زاویه های تیز و 90 درجه ای هستند و با پارچه های ساده ای مانند پشم ، پنبه و پارچه که هیچگونه تزئینات و نقش و نگار ندارند ، روکش شده اند. در عوض ، مبل ها ، صندلی ها و چهارپایه ها با رنگ های خنثی مانند سیاه ، سفید و برنز پوشانده شده اند. هیچ حاشیه ، دامن ، تزئینات یا منگوله ای در مبلمان مدرن یافت نمی شود ، زیرا همه پاها در معرض دید قرار دارند. وسایل روشنایی از مواد براق مانند شیشه ، سرامیک ،
بریتانیا باحال
این سبک خانگی نشان دهنده افتخار در انگلستان است ، بنابراین پرچم انگلیس (معروف به یونیون جک) اغلب به عنوان الهام بخش طراحی استفاده می شود. این سبک الهام گرفته از فرهنگ پاپ دهه 1960 در دهه 1990 در اوج بود و توسط گروههای محبوب آن زمان مانند Oasis ، Elastica و Spice Girls تقویت شد. سایه های مختلف قرمز ، سفید و آبی اغلب با ظرافت در سراسر خانه استفاده می شوند. به عنوان مثال ، یک شومینه آجری گرم ، دیوارهای کرم رنگ و مبل هایی با رنگ آبی ، پالت رنگ Cool Britannia را به روشی فروتنانه زنده می کنند. لوازم جانبی دمدمی مزاج و بیانیه هنر ، نمایی از شخصیت را به این سبک الهام گرفته از انگلیس ارائه می دهد. کوسن های پراکنده معمولاً به عنوان راهی برای آوردن رنگ به وسایل دارای رنگ خنثی استفاده می شوند. بالشها می توانند از رنگهای قرمز ، سفید و آبی پررنگ یا رنگهای یکدست برخوردار باشند. مبل ها و صندلی های چرمی یکی از ویژگی های مکرر دیده شده در این خانه سبک است. از لهجه های پرنعمت نیز استفاده می شود ، مانند میز و کابینت های چوبی پریشان.
کلبه
سبک کلبه را می توان دنج و آرامش بخش توصیف کرد. فضای داخلی کلبه ، دقیقاً مانند طراحی ساحلی ، احساس سبک و مطبوعی را ایجاد می کند. به جای پارچه های سنگین ، از پارچه های سبک مانند توری و پنبه استفاده می شود. جنگل های فرسوده ، رنگ های پریشان و پالت رنگی از سفیدها و کرم ها دور هم جمع می شوند تا خانه ای غیر رسمی گرم و پذیرا ایجاد کنند. وسایل و لوازم جانبی پرنعمت مانند لوسترها ، سینک ظرفشویی های خانه و فرش های تزیین شده برای تولید زیبایی زیبایی خانه مزرعه استفاده می شود. مبلمان راحت و معمولی است. صندلی ها و مبل ها را می توان با رنگ های شاد و روشن رنگی از پاستلی پوشاند که منعکس کننده دریا و آسمان است. فرش های بافته شده در زیر مبلمان نشسته اند تا از طبیعت آرام خانه برخوردار شوند. تخته های مهره ای و تخته های چوبی به دیوارها ، سقف ها و کف ها شخصیت می بخشند. نور طبیعی برای روشنایی خانه تأکید شده است ،
کشور
طراحی خانه های کشور دارای ویژگی های مشابه با سبک کلبه ای است. این از رنگ های بی صدا و لوازم جانبی پرنعمت در سراسر خانه استفاده می کند. بازارهای کک و فروشگاه های عتیقه جات الهام بخش مبلمان و قطعات تزئینی هستند. پارچه های روی پرده ها ، پرده ها و تختخواب ها اغلب دارای نقش های گل ، گلدان ، چک های بزرگ یا راه راه هستند تا شخصیت را به پالت رنگی که در غیر این صورت کم رنگ شده است ، بیاورند. مبلمان از چوب های گرم مانند کاج و بلوط ساخته شده اند و دارای خطوط تمیز با تزئینات کمی هستند. میزها ، صندلی ها ، کابینت ها و کمد های چوبی به طور معمول دارای پوشش رنگی فرسوده ای هستند. لهجه های فلزی با استفاده از وسایل سبک مانند دیوارکوب های برنزی یا فانوس های مسی آورده می شوند. شیشه های مزون نقاشی شده با شیر در رنگ های نرم پاستلی اغلب به عنوان ظروف تزئینی در قفسه های باز استفاده می شوند.
دانمارکی
سبک دانمارکی از خانه های مدرن و معاصر تأثیر می گیرد. خطوط تمیز و ساده و تأکید بر مواد براق به تعریف این زیبایی شناسی نوردیک ساده کمک می کند. رنگ های روشن از طریق بالش های طرح دار ، روتختی و پارچه معرفی می شوند. از رنگهای خنثی تک رنگ مانند سفیدهای تند ، خاکستری و بژ برای تضاد با لوازم جانبی با رنگ پررنگ ، در بقیه خانه استفاده می شود. تمام مبلمان دانمارکی دارای خطوط تمیز و بدون جزئیات هستند تا تمرکز را بر عملکرد و نه سبک حفظ کنند. صندلی ها و میزها معمولاً نقاط کانونی یک اتاق هستند ، زیرا قطعات تزئینی دیگری نیز وجود ندارد. فضای داخلی به سبک دانمارکی خنک ، واضح و هرگز نامرتب است. لامپ هایی با سایه های سفید تمیز و پایه های براق در سراسر خانه قرار گرفته اند تا پالت رنگی تک رنگ را روشن کنند.
دایرکتوری
طراحی داخلی Directoire در پایان قرن هجدهم ظهور کرد و ویژگی های هر دو سبک یونانی و رومی را ترکیبی می کند. مبلمان به سبک Directoire زیبا و زیبا با احساس پیچیده است. این نتیجه مستقیم انقلاب فرانسه بود ، زیرا خریداران اشرافی کمتر برای وسایل تزئینی گران قیمت به سبک لوئی شانزدهم وجود داشت. متصدیان و سازندگان کابینت مبلمان را کوچک کرده و بسیاری از پارکت و پارچه های رایج در اوایل دوره طراحی را از بین بردند تا مشتری پرولتری بیشتری را به خود جلب کند [میلر 2005]. مبلمان Directoire به جای داشتن حکاکی شده از اشراف و سلطنت ، دارای تزئینات گریفین ها و کاریاتیدهای یونان (حکاکی های فیگورهای زن افتاده) است. متداول ترین مبلمان تختخواب است که از کاناپه به سبک Grecian الهام گرفته شده است. انتهای تخت با ظرافت چرخانده شده و از نظر قد برابر است. صندلی های نئوکلاسیک اغلب شامل پشتی های خمیده و پایه های منحنی به سمت بیرون است که یادآور صندلی های کلیسموس یونانی است. وسایل روشنایی قطعاً از لحاظ عتیقه احساس می کنند ، زیرا چراغ های رومیزی ، دیوارکوب ها و لوسترها در مورد جزئیات تزئین شده هرگز کوتاه نمی آیند. این سبک در فرانسه در اواخر دهه 1700 ، قبل از ظهور دوره های طراحی کنسولی و امپراتوری دیده می شد.
رنسانس هلند
خانه های رنسانس هلند به تقارن و تناسب اهمیت می دهند ، شبیه فضاهای الهام گرفته از هنر نو. عناصر معماری منزل دارای خطوط و رنگ های زیبا و منحنی هستند که برای تأکید بر مبلمان و دکوراسیون قطع می شوند. رنگ های تیره و عمیق با رنگ های سفید سفید استفاده می شوند و در فضای داخلی قرار می گیرند. اسلحه خانه ، بوفه ، کمد و صندلی با طومارها و درختان حک شده است که این دو نقوش رایج هلندی هستند. تقاضا برای خرید مبلمان هنری بیشتر همزمان با رشد طبقه بانکی و بازرگانان در سراسر اروپا بود. سبک رنسانس هلندی ارگانیک تر از نمونه ایتالیایی آن است که تمایل دارد نئوکلاسیک تر باشد. این تختخوابها و میزهای غذاخوری بزرگ از بلوط سنگین با پایه های پیاز دار یا مارپیچی ساخته شده است. میزهای سنگی و وسایل نوری آهن فرفورژه دو عنصری هستند که در کل سبک رنسانس هلند دیده می شوند.
التقاطی
طراحی خانه الکتریک سبک های مختلفی مانند مدرن ، پرنعمت و بوهمی را در بر می گیرد. انواع مختلفی از مواد و بافت ها نیز با هم مخلوط شده اند - ممکن است یک مبل چرمی همراه با یک فرش مخمل خواب دار ، یک میز چوبی کهنه شده ، آویزهای آهنی و فرش تزئینی دیواری کرومی را مشاهده کنید. برخلاف سبک های مینیمالیستی ، فضای داخلی التقاطی غالباً با گره های مختلفی پر شده است ، مانند ظروف غذاخوری پرنعمت ، مجسمه های مدرن ، گلدان های گل ، و غیره. تسلط بر یک خانه التقاطی در واقع طراحی چندین بافت ، رنگ و سبک مختلف برای یک محیط منحصر به فرد است. با شخصیت علیرغم تنوع ، این سبک آشفته و اتفاقی نیست. نقوش و مضامین منسجمی وجود دارد که قطعات متفاوت را بهم گره می زند. یک نخ معمول مانند یک لحن یا شکل خنثی تکرار شونده اغلب برای اتصال ظریف قطعات متنوع و ایجاد حس تعلق استفاده می شود.
مصری
خانه های مصر از رنگ غنی برای تولید فضایی واقعاً مجلل استفاده می کنند. طلاهای فلزی و بلوزهای پر جنب و جوش ، نارنجی ها و زردها با ترکیبات خنثی برای ایجاد تعادل کامل پررنگ و ظریف ترکیب شده اند. دیوارها اغلب با رنگ های مختلف زرد و قهوه ای ملایم رنگ آمیزی می شوند تا محیطی گرم و یادآور شن و ماسه ای که در بیابان های مصر رایج است ایجاد شود. این پالت خنثی نور پس زمینه ای کم رنگ برای جسارت متضاد روکش و لهجه های زنده ارائه می دهد. پارچه های پارچه ای معمولاً از ابریشم و پنبه مصری ساخته می شوند - این پارچه ها کاملاً رنگی هستند و معمولاً فاقد هرگونه نقش و نگارهای آراسته هستند. قطعات مبلمان تا حد زیادی هندسی شکل هستند ، اما در گوشه ها و لبه ها تزئینات دقیق دارند. سطوح صاف اغلب با نقش برجسته های هندسی ، مینای دندان رنگی یا منبت کاری های تذهیب شده تزئین می شوند. هنر الهام گرفته از مصر ، مانند مجسمه های فلزی طلا ، طومارهای پاپیروس و هیروگلیف نیز برای تزئین خانه استفاده می شود. از سبزیجات نیز به میزان کم در سراسر خانه برای رنگ آمیزی رنگ استفاده می شود.
الیزابت
با قدم زدن در خانه ای به سبک الیزابت انگلیسی ، بلافاصله متوجه خواهید شد که چوب های طبیعی زیادی مانند تیرهای سقف ، میز و صندلی ، همراه با رنگ های غنی و جزئیات تزئین شده وجود دارد. این جزئیات زیبا را اغلب در سقف ها مشاهده می کنید که اغلب با صفحات هندسی چوبی و کاشی هایی با نقوش الماس تزئین شده اند. سنگ کاری های تزئینی ، ملیله کاری ها ، نقاشی های دیواری و نقوش گل ، دیوارها را می پوشاند ، در حالی که سقف های گچی شکل ، فتنه بصری اضافی را در بالا فراهم می کند. کف های چهارخانه سیاه و سفید و ساخته شده از سنگ مرمر مورد علاقه روزگار بود و نگاه بی انتها امروزه همچنان فراگیر است. پنجره های Transom و Oriel نیز از عناصر برجسته معماری یک خانه الیزابت هستند. این ویژگی های طراحی که اغلب نادیده گرفته می شوند ، علاوه بر لطافت و ظرافت ظریف ، به پر شدن فضای داخلی با نور و ایجاد احساس هوای کمک می کنند. مبلمان معمولاً از قطعات بزرگ و حجیم تشکیل شده است که توسط کنده کاری های تزئین شده و پایه های پیازدار تعریف شده اند. صندلی های Wainscot با پاهای جلو چرخانده و پاهای مربع مربع مربع دار با روکش دوزی گلدوزی شده در این حرکت شایع بود.
ذن
در ژاپنی ، ذن به مراقبه بودایی اشاره می کند ، بنابراین جای تعجب نیست که فضای داخلی به سبک ذن بر آرامش ، هماهنگی و آرامش تأکید دارد. برای حفظ فضای آرام خانقاهی ، خانه های ذن پر از رنگ های خاکی مانند بژ ، خاکستری و سفید است. در عوض ، فضای داخلی از بافت های متنوعی برای ایجاد شخصیت در فضا برخوردار است ، مانند کفپوش چوبی ، مبل های نخی و فرش های مخمل خواب دار. فرشها معمولاً با رنگ کفپوش مطابقت دارند تا زیبایی آرام و آرام را تقویت کنند. خانه های ذن دارای پنجره هایی از کف تا سقف هستند تا آنجا که ممکن است نور طبیعی را وارد اتاق ها کنند. از نور برجسته مانند قلاب بامبو برای روشنایی آثار هنری ، آینه ها و یا هرگونه تزئین دیگر روی دیوارها استفاده می شود. مبلمان به صورت طبیعی و ساده نگهداری می شوند و دارای خطوط تمیز بدون جزئیات و تزئینات اضافی هستند.
ویلیام و مری
فضای داخلی با الهام از ویلیام و ماری دارای صندلی های بزرگ جلوه ای با پشتی بالا ، خطوط منحنی ، لاک شرقی و پایه های توپ است. صندوق های مخصوص بچه های بزرگ و بچه های کوچک در اتاق های خواب و اتاق نشیمن ویلیام و مری یافت می شوند و دقیقاً به اندازه صندلی ها و کاناپه ها هستند. این قطعات با روکش گل ، صدف و جلبک دریایی تزئین شده اند. برای حفظ تمرکز بر روی مبلمان دقیق ، پالت های رنگ ویلیام و مری خنثی باقی مانده و دارای کرم ، تاپ و قهوه ای هستند. کف ها براق هستند ، به طور معمول از چوب براق ساخته می شوند. کابینت آشپزخانه نیز از چوب هایی مانند اقاقیا و زیتون ساخته شده و با انواع منبت کاری و روکش تزئین شده است. صندلی Periwig یک طرح امضا از این زیبایی قدیمی است. این صندلی دارای یک تکیه گاه تاج دار تزئین شده با تزئینات ساخته شده از چوب سخت است و ممکن است عصای بافته شده را در خود جای دهد.