اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/04/05

چگونه بهترین پارچه را انتخاب کنیم

اولین چیزی که وقتی به فکر خرید مبلمان می افتید به ذهن شما خطور می کند این است که معمولاً چه رنگی را باید انتخاب کنید. این معمولا بزرگترین عامل در انتخاب است. اما در حالی که رنگ مهم است ، عوامل دیگر نیز به همان اندازه مهم هستند.

چگونه بهترین پارچه را انتخاب کنیم

اولین چیزی که وقتی به فکر خرید مبلمان می افتید به ذهن شما خطور می کند این است که معمولاً چه رنگی را باید انتخاب کنیداین معمولا بزرگترین عامل در انتخاب  استاما در حالی که رنگ مهم است ، عوامل دیگر نیز به همان اندازه مهم هستند.

ماندگاری

اهمیت دوام پارچه بستگی به تکه مبلمان ، اتاق مورد استفاده و جنبه های شخصی خانواده دارد ، ماننداینکه کودکان و حیوانات خانگی در خانه زندگی می کنندانتخاب پارچه شما باید این موارد را منعکس کند.

پارچه را براساس افرادی که از مبل شما استفاده می کنند انتخاب کنیداگر حیوانات خانگی شما مبل شما را با شما به اشتراک می گذارند ، یک پارچه یا چرم میکروفیبر را در نظر بگیرید زیرا اینها می توانند در برابر سایش و پارگی مقاومت کنند.

اگر مبل یا صندلی شما به صورت روزانه استفاده شود ، دوام پارچه مهم است.

سبک

پارچه ای انتخاب کنید که هم قطعه مبلمان و هم دکوراسیون داخلی خانه شما باشد.

انتخاب پارچه شما باید متناسب با سبک و شخصیت قطعه ای باشد که روی آن را پوشانده استبه عنوان مثال ، یک پارچه سنتی یک انتخاب مناسب برای یک قاب به سبک سنتی استاین گفته اگر شما یک سبک ماجراجویی و دانش فنی برای ادغام دو سبک به ظاهر متفاوت دارید ، به دنبال آن بروید

برخی از پارچه ها گاه به گاه به نظر می رسند ، در حالی که برخی دیگر رسمی تر به نظر می رسندپارچه ای را انتخاب کنید که در سبک شما و روحیه دکوراسیون آن اتاق بازتاب دارد .

مقیاس الگو را در نظر بگیریداین باید متناسب با اندازه مبلمان آن باشد که پوشش می دهد و همچنین اندازه اتاقیک الگوی بزرگ پررنگ ممکن است در یک اتاق بزرگتر بهتر کار کند ، در حالی که یک الگوی خاموش یا کوچکتر می تواند برای فضای کوچکتر انتخاب بهتری باشد.

رنگ

رنگ پارچه است که اغلب اولین انتخاب شما را در هنگام خرید مبلمان، و آن را تا تاثیر قابل توجهی در دکور خود را، به خصوص اگر قطعه مبلمان یک مبل بزرگ که اتاق تسلط است.

اطمینان حاصل کنید که انتخاب رنگ شما یکی از انتخاب هایی است که می توانید برای مدت طولانی با خوشبختی زندگی کنیدبه عنوان مثال ، ممکن است بهترین کار این باشد که از رنگ بسیار پررنگ برای اتاق کوچکتر خودداری کنید ، مخصوصاً اگر مبل شما نیز بزرگ استخنثی ها به طور کلی امن ترین مسیر هستند زیرا تمایل دارند با گذشت زمان برآورده شوند.

اگر فرزند یا حیوانات خانگی دارید از پارچه های ظریف و رنگی پرهیز کنید .

برای ایجاد روحیه مناسب ، دمای رنگ را در نظر بگیریدرنگ های گرم و سرد بر روحیه اتاق تأثیر می گذارد و این جنبه باید بخشی از تصمیم باشداز رنگهای مرسوم ، مد روز اجتناب کنید ، مگر اینکه آنها را دوست داریدآنها می توانند مدت ها قبل از اینکه مبل یا صندلی به حالت نقاهت برسد ، قدیمی به نظر برسند.

ملاحظات خاص

عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از انتخاب روکش مبلمان انتخاب کنید . اینها مربوط به محیطی است که شما کاناپه خود را در آن قرار خواهید دادآیا اتاق شما آفتاب زیادی می گیرد یا رطوبت دارد؟ آیا حیوانات خانگی وجود دارد که مبلمان را با شما به اشتراک بگذارند؟ آیا کسی از آلرژی رنج می برد؟

مقاومت در برابر محو شدن: این فاکتور مهم است اگر در اتاقی قرار بگیرد که نور خورشید زیاد یا نزدیک پنجره باشد.

مقاومت در برابر کپک: اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید به دنبال پارچه ای باشید که در برابر کپک مقاوم باشد.

آلرژی: پارچه ای مانند میکروفیبر را برای آلرژی های خاص در نظر بگیرید زیرا بدون پرز است و گرد و غبار را جذب نمی کند.

حیوانات خانگی: اگر حیوانات خانگی دارید از استفاده از پارچه های ظریف مانند ابریشم یا هر پارچه با بافت زیاد خودداری کنیدبه جای آن تودوزی های مناسب حیوان خانگی انتخاب کنید .