اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/04/13

چگونه اتاق خواب خود را مرتب کنیم

اتاق خواب شما مهمترین اتاق خانه شماست

چگونه اتاق خواب خود را مرتب کنیم

اتاق خواب شما مهمترین اتاق خانه شماستبه هر حال ، شما به طور متوسط ​​یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیدارزش این را دارد که چیدمان را درست انجام دهیدو این فقط در مورد ظاهر نیستیک اتاق راحت کیفیت خواب شما را برای سلامتی بهتر بهبود می بخشدبیایید روند ایجاد بهترین چیدمان  را طی کنیم.

اتاق خود را اندازه بگیرید

چیدمان ایده آل به نسبت مناسب مبلمان با فضا بستگی داردطول و عرض اتاق خود را اندازه بگیریدحتماً از ویژگی های دائمی مانند کمدهای داخلی ، قفسه ها و آستانه های پنجره استفاده کنیدبرای شما ترسیم طرح خود روی کاغذ یا استفاده از یک برنامه مفید استپاک کردن چند خط آسانتر از جابجایی یک کشوی سنگین است.
نسبت ها را به مقیاس نگه داریداستفاده از کاغذ گرافیکی یک روش عالی برای تجسم فضای خود استاگر از اندازه مناسب برای ویژگی ها و مبلمان استفاده نکنید ، خیلی خوب نیست.
حتماً محل پنجره ها و درها و همچنین جهت باز و رو به آنها را یادداشت کنیدمهمتر خواهد شد فراموش نکنید که فضای مورد نیاز برای باز کردن کمد خود را باید حساب کنیدهمچنین ، محل خروجی های موجود را علامت گذاری کنیداکنون ، شما آماده رفتن به مبلمان خود هستید.

نقشه طبقه شما

ابعاد قطعاتی را که اکنون دارید اندازه بگیریدبرای باز شدن کشوها نیز باید در نظر داشته باشیدقرار دادن تختخواب بیش از حد نزدیک به کشوها باعث می شود فضای اتاق تنگ و ناخوشایند باشدچیدمان ایده آل فضای زیادی برای گردش در تمام مبلمان اتاق شما فراهم می کند.
زمان خوبی است تا به هر تغییری که می خواهید ایجاد کنید فکر کنیدآیا قصد ارتقا تختخواب خود را دارید؟ ابعادی را برای ابعادی که قصد خرید آن را دارید اضافه کنیدفراموش نکنید که ارتفاع تمام مبلمان خود را نیز اندازه بگیریداین ممکن است جایگذاری برخی از قطعات شما را رد کندهدف برنامه شما صرفه جویی در وقت و تلاش است.

تعادل ایده آل

بهترین چیدمان مبلمان تعادل مناسب بین مبلمان و فضا را ایجاد می کندما از آنچه به عنوان نسبت 60:30:10 معروف است استفاده کرده ایماین یک قانون اساسی برای طراحی داخلی استگرچه اغلب به رنگ مربوط می شود ، اما ما از آن برای نقشه طبقه خود استفاده می کنیم
این بدان معناست که 60 درصد از فضا را به مبلمان اختصاص دهیدقسمتهای باقیمانده مربوط به 30 درصد منطقه پیاده روی و 10 درصد قطعات مختلف استاین ارقام یک نقطه شروع عالی برای تعداد قطعات قرار داده شده در یک اتاق است
مساحت تمام مبلمان را محاسبه کنیدآن را بر کل فضای اتاق تقسیم کنیدسپس ، آن را در 100 ضرب کنید. این درصد از مناطق اشغالی استبرای مثال ، بگذارید بگوییم اتاق خواب سخاوتمندانه 457 33 335 سانتی متر استکه به 153095 سانتی متر مربع می رسددر حالت ایده آل ، مبلمان بیش از 91857 سانتی متر مربع طول نمی کشد
این یک راهنمای خشن است و یک قانون سخت و سریع نیستاما به شما کمک می کند فضای خود را بهتر بفهمید و اینکه مبلمان در اتاق خواب شما چگونه کار می کننداگر قرار است فضای اتاق را شلوغ کند ، در برداشتن تکه ای از برنامه خود دریغ نکنیدبه همین ترتیب ، می تواند زمان ایده آل برای افزودن صندلی لهجه ای به اتاق شما باشد.

تختخواب شما

این جایی است که نقاشی شما مفید خواهد بودبا تختخواب شروع کنید زیرا این بیشترین فضا را اشغال می کندشما باید برای ترک 75 سانتیمتر از هر طرف و انتها برنامه ریزی کنیدبرای احساس بازتر می توانید آن را به 90 سانتی متر افزایش دهیدفضای کافی برای رفت و آمد خواهید داشت بدون اینکه از هر چیزی صعود کنید.
اندازه استاندارد برای تختخواب از یک نفره در 190 x 91 سانتی متر تا 200 180  سانتی متر برای یک kingفوق العاده استاز ابعاد پایه تخت یا قاب خود استفاده کنیددر صورت داشتن ارتفاع سر تخت خود را فراموش نکنید.
تختخواب خود را در وسط دیوار قرار دهید تا فضای شما بهینه شودبا این کار می توانید 75 سانتی متر از فضای اصلی آن صرفه جویی کنید.
هر دیوار باز را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر کار می کندکمد و درهای ورودی را در نظر بگیریدهمچنین نوردهی پنجره را در نظر بگیریدممکن است از جریان آفتاب صبحگاهی در پنجره خود استقبال کنیداما آن چراغ روشن خیابان که تمام شب روشن است ، ممکن است داستان متفاوتی باشد.

مبلمان

به محل پریزهای دیواری توجه کنیدمهم است که به میز کنار تخت خود یک لامپ یا شارژر تلفن اضافه کنید . بعد ، به سراغ سایر مبلمان خود بروید که با بزرگترین قطعات شروع می شوداینجاست که ممکن است متوجه شوید گزینه های محدودی داریدمثلاً کشوی شما به فضای اضافی نیاز داردمی توانید مانند یک اره منبت کاری اره مویی به این پیش برنامه ریزی فکر کنیدبعضی اوقات ، فقط چند راه حل ممکن وجود دارد.
چندین گزینه را روی کاغذ امتحان کنیدممکن است برای هر چیزی که می خواهید ترتیب دهید کاغذهای کاغذی را برش دهیدمرتب سازی مجدد مبلمان ساده تر خواهد شدبه این فکر کنید که سایر ویژگی ها مانند دریچه های گرمایش یا سایر نورها چگونه بر میزان راحتی شما تأثیر می گذارنداین البته دلیل اصلی برنامه ریزی چیدمان شما قبل از انتقال همه چیز به داخل اتاق است.

بیت های متفرقه

برای برنامه ریزی برای بقیه اتاق می توانیم دوباره به نسبت 60:30:10 مراجعه کنیمدرصد برای رنگ اصلی 60 درصد استبقیه شامل 30 درصد برای رنگ ثانویه و 10 درصد باقیمانده برای لهجه ها استاقلام متفرقه می توانند به دلیل علاقه ، رنگ آن را اضافه کنند.
این یک راهنمای معقول برای پیگیری استقطعات زیاد لهجه یک اتاق را تحت فشار قرار می دهدآنها کمتر به یک ویژگی تبدیل می شوند و بیشتر باعث حواس پرتی می شوندبه یاد داشته باشید ، راحتی برای چیدمان اتاق خواب ایده آل است