اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/06/08

اثرات روانشناختی رنگ در طراحی داخلی

رنگ در زندگی واقعی وجود ندارد. این فقط اثر امواج الکترومغناطیسی است که توسط مغز و چشم ما ثبت شده است. با این حال ، این نقش بسیار مهمی ایفا می کند و ما به سادگی نمی توانیم زندگی را بدون آن تصور کنیم. رنگ احساسات و خلق و خوی را ایجاد می کند و به دلیل این ویژگی ها است که طراحان و صاحبان خانه باید از آن عاقلانه استفاده کنند تا فضایی مناسب در یک فضای مشخص ایجاد شود. در این راهنما ، ما تأثیر روانشناختی رنگ را بر ذهن انسان و همچنین نکاتی برای استفاده از رنگ در نظریه طراحی داخلی مطالعه می کنیم.

اثرات روانشناختی رنگ در طراحی داخلی

آشنایی با تاثیرات روانی رنگ در خانه

رنگ عنصر نور استرنگ های مختلف با انتقال احساسات متنوع مانند هیجان ، اشتیاق ، آرامش یا راز ، حالات متفاوتی را در خانه شما ایجاد می کندبا درک نظریه رنگ در طراحی داخلی ، می توانید روحیه مورد نظر خود را ایجاد کنیدمهم است توجه داشته باشید که هر رنگ بر روی افراد مختلف تأثیر متفاوتی داردعوامل زیادی می توانند بر این عوامل مانند سن ، نژاد ، فرهنگ و همچنین تجربیات زندگی تأثیر بگذارندبا این حال ، مردم همیشه به رنگ پاسخ می دهند-مهم نیستبه طور کلی ، رنگهای زیر جلوه های روانشناسی زیر را در خانه ایجاد می کند:

1. اثرات روانی رنگ قرمز در خانه

قرمز رنگ آتش ، اشتیاق ، خطر و قدرت استاین رنگ پررنگ باعث تحریک و تحریک می شودمی تواند گرم و جذاب باشد و همچنین می تواند به شما احساس انرژی دهداز استفاده زیاد از رنگ قرمز خودداری کنید زیرا می تواند بیش از حد در خانه تحریک کننده باشد.

2. اثرات روانی نارنجی

افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند اما به شدت به تأثیرات تهاجمی آن علاقه ندارند می توانند با خیال راحت رنگ نارنجی را جایگزین آن کننداین رنگ سرگرم کننده و پرانرژی برای اتاق کودک ، اتاق غذاخوری ، دفتر و حتی اتاق نشیمن ایده آل استنماد شجاعت و مهمان نوازی استهمچنین به شما احساس انرژی ، ماجراجویانه و دوستانه می دهد.

3. اثرات روانی رنگ زرد

بر اساس روانشناسی رنگ در طراحی داخلی ، رنگ زرد رنگ گرما ، خرد ، رفاه ، همدلی و ترسو استاتاقی با رنگ زرد می تواند شاد ، دوستانه و دلپذیر به نظر برسداز مصرف زیاد آن خودداری کنید زیرا می تواند بیش از حد محرک باشد.

4. اثرات روانی آبی

آبی یک رنگ مهم در نظریه طراحی داخلی است و بر ذهن انسان تأثیر عمیقی می گذارددلیلی وجود دارد که آبی بهترین رنگ برای اتاق خواب استاین احساس آرامش را القا می کند و می تواند یک رنگ بسیار آرامش بخش باشددر حمام ، می توان از آن برای ایجاد یک آبگرم مانند فضای آرام استفاده کرداین رنگ سرد ، آرام و محفوظ نیز می تواند نمایانگر رسمی بودن باشدبهتر است آن را با رنگ سفید یا سایر رنگهای روشن تر ترکیب کنیدآبی بیش از حد می تواند افسرده کننده باشد ، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید.

5. اثرات روانی گرین

سبز ، همانطور که ما به خوبی می دانیم ، رنگ طبیعت استهمچنین نماد امید ، موفقیت و فراوانی استاین رنگ خنک دوستانه است که به خوبی با بسیاری از رنگهای دیگر ترکیب می شودبا رنگ سفید عالی به نظر می رسد و می تواند در اتاق نشیمن ، اتاق خواب و ادارات استفاده شود.

6. آثار روانی رنگ بنفش

بنفش با رنگهای دیگر بسیار خوب کار می کندمی توانید آن را با رنگ های دیگر جواهر مانند سبز زمردی یا حتی با رنگ های روشن و مکمل مانند بژ ، زرد یا صورتی بچه رنگ ست کنیداین رنگ ایده آل در اتاق دختران استتأثیرات روانی رنگ بنفش در کار منزل به فضایی جلوه ای با وقار و چشمگیر می بخشد. بنفش ، به هر حال ، رنگ سلطنتی است.

7. آثار روانی رنگ مشکی

رنگ سیاه  ، عزاداری و مرگ همراه استبا این حال ، رنگ خرد نیز استمشکی ، در نظریه طراحی داخلی ، همیشه در مقادیر کم با رنگ های متضاد و مکمل مورد استفاده قرار می گیرددر صورت استفاده صحیح ، می تواند عمق و ظرافت بی انتهایی را به اتاق اضافه کنداز استفاده سیاه در مقادیر زیاد خودداری کنید زیرا ممکن است ظالمانه به نظر برسد.

8. اثرات روانی رنگ سفید

این رنگ تازه و آرام به طور گسترده ای در نظریه طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد ، جایی که می تواند احساس جوانی ، ایمان و بی گناهی را در شما القا کندرنگ سفید می تواند به بزرگ نشان دادن فضاهای کوچکتر کمک کندهمچنین می تواند اتاق ها را زنده تر ، شاداب تر و شفاف تر نشان دهد.

انتخاب رنگ های طراحی داخلی بر اساس تأثیرات روانی آنها

واضح است که مردم تمایل دارند با رنگهایی که شخصیت آنها را منعکس می کند احساس راحتی کنندبه عنوان مثال ، یک فرد جسور و پرشور ممکن است در یک اتاق رنگ قرمز یا نارنجی احساس خوشبختی کندبا این حال ، یک فرد خجالتی ممکن است در یک اتاق قرمز احساس راحتی نکند ، اما ممکن است در اتاقهایی با سایه های آبی ملایم یا سبز روشن احساس بهتری داشته باشدبهترین کاری که طراحان داخلی می توانند هنگام انتخاب رنگ برای منازل مشتری خود انجام دهند این است که از ترجیحات خود در اتاق خواب های جداگانه استفاده کنند و آن رنگها را در مناطق مشترک مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه انتخاب کنند ، که می تواند به همه اعضا تا حد امکان راحت باشدهیچ انتخاب واحدی نمی تواند همه را راضی کند ، بلکه باید از رنگ هایی استفاده کرد که به اهداف همه افراد کمک می کندامیدوارم این راهنما به شما کمک کند به راحتی رنگ های رنگ خود را انتخاب کنید