اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/06/07

تزئین با موارد خنثی: 5 کاری که هرگز نباید انجام دهید - و رازهای موفقیت

تزئین رنگهای خنثی آسان و فوق العاده شیک است - اما هنگام استفاده از این پالت رنگ آرام از چه چیزی باید اجتناب کنید

تزئین با موارد خنثی: 5 کاری که هرگز نباید انجام دهید - و رازهای موفقیت

این یک معضل معمول در زمینه تزئین است ، ایجاد تعادل در خانه ما بین آنچه زیبا و کاربردی است ، پس از سالها زندگی در یک جامعه ، ما از رویکرد "کمتر بیشتر است" با تزئین با یک پالت رنگ خنثی جشن می گیریم.

ماریان شیلینگفورد ، مدیر خلاق Dulux انگلستان توصیه می کند: "رنگ های روی دیوار ما زمینه زندگی ماست."

برای بسیاری از ما ، قرنطینه به این معنا بوده است که محیط خانه ما چقدر مهم شده است ، جایی است که ما کار می کنیم ، یاد می گیریم ، استراحت می کنیماین می تواند ما را بالا ببرد ، ما را پرورش دهد ، به ما آرامش دهد - بنابراین مهم است که آن را هنگام تزئین به درستی انجام دهیم.   

'ما در دوران نامعلوم به زندگی خود ادامه می دهیمدر سال 2021 ، ما به رنگهای خنثی نگاه می کنیم تا به ما اجازه دهد از قدرت زیر پای خود یقین داشته باشیم ، ما را ترغیب می کند که به جلو برویم و دوباره زندگی کنیم و به ما انعطاف پذیری می دهد تا با شرایط متغیری که روبرو هستیم روبرو شویم. '

1. فراموش کردن افزودن بافت

هنگام تزئین با رنگ خنثی ، یک جنبه مهم را باید در نظر گرفت این است که تا آنجا که ممکن است بافت و جذابیت ایجاد کند - عوامل مهم زمانی که رنگهای قوی خارج از تصویر هستنداز فلزات گرم مانند برنج و برنز یا عناصر چوب طبیعی در کنار پارچه های کتان ، مخمل ، پوست گوسفند و بافتنی ضخیم استفاده کنید

باراک آلبررو ، معمار و سرپرست طراحی ، Banda Design Studio ، در مورد استفاده از چوب ، توصیه می کند: "خاکستری یک رنگ همه کاره است که به خوبی با مبلمان چوبی طبیعی ست می شوداین کار به ویژه در فضاهای بزرگ که رنگ های پررنگ تر از حد زیاد است با موفقیت کار می کند. '

2. انتخاب مبلمان آشفته

استفاده از رنگ های خنثی در خانه شما راهی شیک برای ایجاد ظاهری است که باعث شیک بودن کمتر می شودو نیازی به افزودن رنگهای آشفته یا چاپهای پررنگ برای ایجاد جذابیت در فضایی با تن های خاموش ندارید.

روی چاپهای غیرمعمول روی پارچه های روکش صندلی و پرده سرمایه گذاری کنیدطرح های ساده شکل ارگانیک - به جای الگوی لحظه - آزمایش زمان را دوام می آورند.   

لوازم جانبی و گلدان های سیم ، سرامیک ، چرم و سنگ ضمن حفظ مواد طبیعی و رنگ های خنثی ، بافت بیشتری به آن می بخشد.    

3. عدم رعایت پالت رنگی

خنثی ها نباید بژ خسته کننده باشند - اجازه دهید آنها را با یک پالت رنگی بخوانند

سایه های توپ را انتخاب کرده و در رنگ های قهوه ای شکلاتی ، خاکستری و لکه های مشکی ترکیب کنید تا به یک پالت طبیعی پیچیده برسید

برخی از افراد برای انتخاب لهجه ها و نکات برجسته با دیگران به زمینه های خنثی روی می آورند ، اما به شرطی که شما در یک خانواده یکنواخت باشید ، از الگوها و بافت ها برای افزودن علاقه و هماهنگی استفاده کنید.

4. شلوغی بیش از حد یک اتاق

تمایل به ایجاد هرج و مرج در فضایی است که با رنگهای خنثی تزئین شده است - ما توصیه می کنیم که در مورد مبلمان از رویکردی کمتر استفاده کنیم.

یک رنگ بندی ساده بهانه ای عالی برای ایجاد پناهگاه آرامش است

برای داشتن فضایی آرامش بخش ، آن را بدون درهم و برهم نگه داریدذخیره سازی ساده در سطح پایین و تعدادی از لوازم جانبی مورد علاقه و گرانبها شما یک ویژگی نهایی شخصی را اضافه می کند.

5. استفاده از سایه اشتباه

با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، ایده های رنگ خنثی آرامش بخش هستند و تزئین آنها آسان است - آنها تقریباً با هر رنگ دیگری کار می کنند ، اما برای درست نشان دادن آن ، مهم است که رنگدانه پایه ای را که مناسب نور اتاق است ، درک کنیم

روت ماترسهد از Little Greene توصیه می کند: "نور در اتاق یک نکته مهم در هنگام فکر کردن در مورد انتخاب رنگ های گرم یا سرد است." 

تفاوت بین یک رنگ خنثی گرم (با ته رنگ سبز یا زرد) وجود دارد که در اتاقهای رو به شمال به خوبی کار می کند زیرا به نور اطراف و یک نور سرد (با کمی صورتی ، بنفش یا آبی) کمک می کند.

چگونه با رنگ های خنثی تزئین می کنید؟

مهمترین عنصر ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بافت هنگام تزئین با مواد خنثی استافزودن بافت به یک طرح ، هر رنگ اصلی آن ، همیشه باعث می شود طرح شما جالب تر به نظر برسد و اتاق نیز گرمتر می شودبافت به اشکال مختلفی وجود دارد - از پارچه های خشن و شل تا مواد بافته شده ، مانند حصیری ، پرتاب های بافتنی ضخیم ، و ظروف سنگی خشن در گلدان.

چگونه می توان به یک اتاق نشیمن خنثی رنگ داد؟

اگر می خواهید طرح رنگ اتاق نشیمن خود را تا حد زیادی خنثی نگه دارید ، اما دوست دارید هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید ، ساده ترین راه برای افزودن رنگ استفاده از کوسن یا پرتاب ، آباژور یا مبلمان گاه به گاه ، مانند زیرپایی یا میزهای جانبی است

آنچه شما انتخاب می کنید تا حد زیادی به میزان گرم شدن اتاق شما بستگی دارد - اگر نیاز به خنک شدن دارد ، می توانید رنگ های خنثی را با آبی کم رنگ و سبز هماهنگ کنیداگر به کمی گرما نیاز دارد ، سایه های ادویه با رنگ های خنثی بسیار عالی عمل می کنند

در هر دو مورد ، انتخاب لوازم جانبی با بافت یا یک الگوی ظریف می تواند علاقه بیشتری را ایجاد کند ، همانطور که در بالا گفتیم.

چه رنگ هایی با رنگ های خنثی خوب ست می شوند؟

رنگهای خنثی واقعاً همه کاره هستند ، بنابراین می توانید رنگهای مختلف را برای تکمیل آنها انتخاب کرده و موفق باشیدبا این حال ، آنچه بهترین کار را می کند این است که به یک پالت محدود پایبند باشید - فقط دو تا سه رنگ مکمل که با رنگ خنثی پایه شما کار می کنند ، مفید خواهد بود

ساده ترین رنگ هایی که هنگام تزئین با رنگ های خنثی می توانید اضافه کنید سایه های طبیعی دیگر هستند - سایه های خاکی یا ادویه ای را به عنوان یک گروه رنگ در نظر بگیریدیا سبزها و آبی های زنده تر را انتخاب کنیدیا رنگهای گرمتری که در طبیعت می بینید ، مانند قرمز و نارنجی. البته ، می توانید رنگهای خنثی دیگری را نیز برای طرح بندی طرح خود انتخاب کنید - خاکستری ، قهوه ای و حتی مشکی همه زیبا به نظر می رسند.