اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/06/24

نحوه انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان شما

اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان ، بر خلاف سایر روکش های مبلمان ، مانند یک جراحی بزرگ برای مبلمان است. در حالی که پرده ها و تشک های رومیزی را می توان مکرراً تعویض کرد ، یک حرکت اشتباه در پارچه های مبلمان می تواند آسیب زیادی به مبلمان وارد کند که ما مجبوریم سالها با آن زندگی کنیم.

نحوه انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان شما

پارچه طبیعی

یک پارچه طبیعی دارای الیافی است که توسط گیاهان و حیوانات تولید می شودآنها تنفس پذیر هستند و برای پوست های حساس و افرادی که از آلرژی رنج می برند گزینه ای عالی است.
الیاف پنبه با دوام ، نرم ، به راحتی تمیز می شود و جاذب استبا این حال ، پنبه به راحتی چروکیده و محو می شودهمچنین بسیار مستعد لکه است و برای کاهش لکه ها نیاز به محافظت از پارچه داردنمی توان آن را روی صندلی هایی که نور زیاد خورشید می بینند استفاده کرد.
کتان در برابر محو شدن مقاوم است اما به راحتی لکه می کند و چروک می شوددر مکانهای با رطوبت زیاد ، کتان می تواند کپک بزند و بسیار بهداشتی نیست.
چرم یک ماده محکم است ، به راحتی تمیز می شود ، سخت است اما با گذشت زمان نرم می شودهمچنین در سطوح مختلف و درجه های مختلف با دوام و استحکام متفاوت موجود است.
ابریشم صاف ، مجلل و درخشش طبیعی داردقوی ، انعطاف پذیر است اما گران است و به راحتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

پارچه مصنوعی

پارچه مصنوعی با تبدیل مواد شیمیایی به رشته های الیافی ساخته می شوداز یک فیبر طبیعی قوی تر و با دوام تر است ، مقاوم  در برابر محو شدن ، سایش و پارگی است.
الیاف اکریلیک مقاوم است ، در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید مقاوم است و سریع خشک می شودمحکم است و بنابراین می توان از آن در صندلی های بیرونی استفاده کرد.
نایلون همچنین محکم ، مقاوم در برابر لکه است و در برابر چین و چروک مقاومت می کند اما به سرعت محو می شود.
پلی استر به خودی خود کاملاً شل است ، اما وقتی با میکرو فیبر مخلوط شود در برابر لکه ها ، چروک ها ، نور خورشید و خراش بسیار مقاوم استمدت زیادی طول می کشد.
قبل از انتخاب هر یک از این پارچه ها ، درک هدف ، طول عمر و موقعیت مبلمان بسیار مهم استبسته به نوع صندلی که برای روکش مبل برنامه ریزی می کنید ، مواد را می توانید متناسب با آن انتخاب کنید.

3 نکته اصلی برای انتخاب پارچه عبارتند از:

1. دوام پارچه

اگر قرار است صندلی مانند قسمت اصلی نشیمن زیاد استفاده شود ، می توان از پارچه ای با وزن زیاد برای اثاث کشی استفاده کردنایلون و پلی استر گزینه های فوق العاده ای هستند ، به ویژه با توجه به کودکان و حیوانات خانگی.

2. رنگها و الگوها

رنگها و الگوها باید بیشتر از اینکه با دکوراسیون اتاق اطراف درگیر شوند ، مکمل یکدیگر باشندانواع مصالح با روکش بافت به اتاق عمق می بخشدرنگهای خنثی و پارچه های تمیز و واضح نشان دهنده طراوت است ، در حالی که پارچه های بافته شده و تزئین شده نشان دهنده گرما هستندپارچه های چاپ شده با گذشت زمان محو می شوند.

3. محو شدن پارچه ها

الیاف طبیعی به سرعت محو می شوندبنابراین آنها باید در داخل خانه و در مکان های سردتر خانه استفاده شوندمبلمان فضای باز باید دارای پارچه های مقاوم در برابر محو شدن باشند.
تغییر مبلمان اغلب یک بار یک امر است زیرا ما معمولاً آن را برای سالها دوام می آوریمضروری است که این کار را با دقت انجام دهید و بینش و اطلاعاتی را از متخصصان دریافت کنید.