اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/07/04

آیا پرده ها باید از دیوارها روشن تر یا تیره تر باشند؟

هنگام خرید خانه ، اکثر مردم مشتاق هستند که از خانه هایی با پرده های رنگی استقبال کنند. در حالی که عوامل زیادی ممکن است بر این تصمیم تأثیر بگذارند ، مانند ترجیح شخصی ، احساس سبک ، نوع مبلمان و غیره ، بارزترین آنها رنگ پرده یارنگ دیوارهای شما است. این سوال را ایجاد می کند ، "آیا پرده ها باید از دیوارها روشن تر یا تیره تر باشند؟"

آیا پرده ها باید از دیوارها روشن تر یا تیره تر باشند؟

این که آیا دیوارهای شما دارای رنگهای گرم (قرمز ، نارنجی ، زرد یا بژ) یا سرد (سبز ، آبی ، بنفش یا خاکستری) هستند ، اغلب پیشنهاد می شود که رنگ پنجره ها با رنگ مشابه باشدانتخاب رنگ حداقل یک سایه روشن تر یا تیره تر از نسخه روی دیوار توصیه می شودهماهنگی  پرده ها با مبلمان اتاق نیز ایده خوبی است.

حالا که می دانید بهتر است روش های پنجره ای را در رنگهای روشن تر یا تیره تر از دیوارهای اطراف انتخاب کنید ، بیایید با جزئیات بیشتری در زیر این مفهوم را بررسی کنیمدر مورد اینکه رنگ پرده ها با دیوارهای خاکستری چگونه است ، آیا پرده ها باید با دیوارها هم رنگ باشند ، بهترین رنگ برای پرده ها چیست و آیا لازم است همه پرده های خانه  با هم مطابقت داشته باشند ، بحث خواهیم کرد.

بنابراین ، اگر آمادگی کسب اطلاعات بیشتر در مورد هماهنگی پرده ها برای مطابقت با دیوارهای یک اتاق را دارید ، بیایید شروع کنیم!

با دیوارهای خاکستری چه پرده هایی رنگ می شوند؟

برای انتخاب رنگ پرده که دیوارهای خاکستری را تکمیل می کند ، باید از رنگ های زیرین آگاه باشیداگر خاکستری دارای ته رنگ سبز یا آبی است ، رنگ سرد محسوب می شوداگر خاکستری با صورتی تیره شده یا دارای پایه قرمز است ، سپس به عنوان رنگ گرم طبقه بندی می شودسایه های خاکستری صورتی اغلب به عنوان taupe شناخته می شوند ، که در اصل یک رنگ بین خاکستری و قهوه ای است.

از آنجا که رنگ خاکستری به عنوان سایه "خنثی" تلقی می شود ، می توانید انواع رنگ ها را به راحتی با آن ست کنیدفقط رنگهای زیر را در نظر داشته باشید و برای دیوارهای خاکستری سرد رنگ و پنجره های رنگ گرم را برای دیوارهای خاکستری گرم انتخاب کنیدهمچنین باید سایه های مبلمان اتاق را نیز در نظر داشته باشید و پرده را بر این اساس هماهنگ کنید.

با این حال ، در سمت دیگر ، انتخاب پنجره ها در رنگ مکمل یا متضاد رنگ خاکستری روی دیوارها بیشترین تضاد را ایجاد می کنداگر ترجیح می دهید رنگ های اتاق شما بیشتر از ترکیب شدن آنها را ترجیح دهید ، بسیار عالی استبیایید نگاهی دقیق تر به نحوه انجام این کار در زیر بیاندازیم.

دیوارهای خاکستری گرم و پرده های سبز

از آنجا که رنگ سبز مکمل رنگ های قرمز در خاکستری گرم است ، پرده سبز زیتونی کاملاً با دیوارهای خاکستری گرم و متوسط ​​در عین ایجاد تضاد طبیعی مطابقت دارددیوارهای خاکستری تیره و گرم با پرده هایی سبز زیتونی ظاهر می شوند و یک "پیچ و تاب" غیر منتظره و تازه به هر اتاقی می دهندبرای جلوه ای ظریف تر ، دیوارهای روشن تا خاکستری گرم و متوسط ​​را با پرده های سبز تیره و خاکستری تیره ترکیب کنید.

دیوارهای خاکستری گرم و پرده/پرده قرمز ، نارنجی ، مرجانی یا آلو

دیوارهای خاکستری روشن به خوبی با پرده هایی که از یک خانواده رنگ مشتق شده اند ، قرمز ، نارنجی-قرمز یا مرجانی هماهنگ می شوندپرده ها یا پرده های قهوه ای نارنجی تند باعث می شوند ، اتاقی با دیوارهای خاکستری روشن و مدرن به نظر برسدبرخی از دیوارهای خاکستری گرم دارای ته رنگ صورتی هستند و در چنین مواردی ، استفاده از پرده هایی با رنگ آلو با یک روکش ساتن بسیار خوب جلوه می کند.

دیوارهای خاکستری سبز و پرده/پرده قرمز ، نارنجی ، مرجانی یا قهوه ای

پرده های قرمز در مقابل یک دیوار خاکستری سبز خیره کننده به نظر می رسند ، به ویژه اگر یک صندلی قرمز رنگ نیز بخشی از اتاق باشدپرده های الهام گرفته از طبیعت و طرح دار با سایه های سبز-خاکستری و نارنجی-قهوه ای نیز در مقابل یک دیوار سبز-خاکستری متوسط ​​زیبا به نظر می رسند

جلوه تن به تن

این اساساً ایده استفاده از روشهای سرد (یا گرم) پرده در اتاقهایی با رنگهای سرد (یا گرم) استبه عنوان مثال ، دیوارهای آبی-خاکستری روشن با  پرده های تیره تر (یا روشن تر) آبی-خاکستری به زیبایی کار می کنندبرای پیچ و تاب پیچیده ، سعی کنید دیوارهای خاکستری آبی و پرده های خاکستری آبی را با پارچه های درخشان و الگوهای گلدار با میله های پرده مشکی عتیقه جفت کنید.

آیا پرده سفید ایده خوبی است؟

پرده سفید اتاق را روشن می کندهمچنین از نظر تزئینی کار با آنها راحت تر است ، زیرا پرده های تیره تر برای پنجره ها ، از نظر بصری غالب هستند ، می توانند بر زیبایی ظاهری اتاق تأثیر منفی بگذارند.

از آنجا که رنگ سفید خنثی در نظر گرفته می شود ، تقریباً هر سایه دیوار کار می کند ، به شرطی که تیره تر باشد و دارای ته رنگ های مشابه باشدبه عنوان مثال ، روشهای روشن و واقعی پنجره سفید با رنگهای سرد دیوار عالی به نظر می رسند در حالی که  پرده های رنگ بژ بیشتر با سایه های گرم دیوار بهتر کار می کنند.

آیا پرده ها باید به همان رنگ دیوار باشند؟

برای داشتن ظاهری کلاسیک و شیک ، پرده هایی با رنگ یکدست و از خانواده رنگی مشابه دیوارها انتخاب کنیدبا این حال ، مطمئن شوید که برای روشن شدن بهترین نتیجه ، تن کمی روشن تر یا تیره تر از سایه دیوار را انتخاب کنید.

به طور سنتی ، پرده ها در رنگ های متضاد یا مکمل در چرخ رنگ با سایه رنگ انتخاب می شدندبا این حال ، امروزه یک رویکرد مدرن تر برای انتخاب سایه های رنگی برای تزئینات پنجره ها و دیوارها ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

آیا پرده ها باید روشن تر یا تیره تر از دیوارها باشند؟

به منظور جلوگیری از گم شدن پرده ها در فضای داخلی اتاق ، آنها باید روشن تر یا تیره تر از دیوارها باشندپرده هایی که از نظر رنگ بسیار شبیه به دیوارها هستند ، ناپدید می شوند و مورد توجه قرار نمی گیرندبهتر است پرده هایی در سایه هایی انتخاب کنید که مبلمان و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری اتاق را تکمیل کنند.

آیا همه پرده ها در یک اتاق باید مطابقت داشته باشند؟

اگر ترجیح می دهید که پنجره های شما در خانه شما یکسان باشد ، مشروط به این که مبلمان و دکوراسیون نیز با هم هماهنگ باشنداگر سبک مبلمان شما ، چه در اواسط قرن مدرن ، صنعتی  ، اسکاندیناوی ، بوهمی یا شیک ضعیف ، در اتاق به اتاق متفاوت است ، پرده های شما نیز می تواند متفاوت باشدایده این است که مطمئن شوید رنگ دیوارها ، تزئینات پنجره ها و مبلمان در هر اتاقی با یکدیگر مکمل هستند .

بهترین رنگ پرده چیست؟

بهترین رنگ برای پرده ها حداقل یک سایه روشن تر یا تیره تر از دیوارها با ته رنگ های مشابه استبه عنوان مثال ، پرده های تیره در سایه های عمیق و غنی در برابر دیوارهای رنگ روشن خیره کننده به رنگ سفید گرم ، کرم ، خاکستری روشن یا طوسی روشن به نظر می رسندبر اساس این استاندارد ، پنجره های رنگ روشن در برابر دیوارهای تیره تر در سایه های آبی ، سبز ، خاکستری یا قهوه ای بسیار زیبا به نظر می رسند.

پرده های تیره ،دیوارها را کوچکتر جلوه دهید

این تصور غلط رایج وجود دارد که پرده یا دیوارهای تیره باعث می شوند اتاق کوچکتر به نظر برسدسایه آن به اندازه رنگ آن در یک اتاق نیست که بر احساس "بزرگ" آن تأثیر می گذاردتزئینات پنجره ای با رنگ آمیزی سنگین و مبلمان نیز می تواند حس فضای کمتری را در یک اتاق ایجاد کند.

بنابراین ، برای اینکه اتاق باز به نظر برسد ، سایه های رنگی را برای دیوارها و پنجره های خود انتخاب کنیدو به یاد داشته باشید ، اتاقهای روشن تر همیشه بزرگتر به نظر می رسند ، بنابراین تا آنجا که ممکن است پنجره های خود را تمیز و باز نگه دارید و مطمئن شوید که نور زیادی را به شکل لوستر ، نورپردازی ، چراغهای کف و میز و غیره در سراسر اتاق اضافه کنید.

خلاصه

انتخاب پرده یا پرده مناسب ، بسته به رنگ دیوارهای شما ، می تواند یک اتاق معمولی را به چیزی خارق العاده تبدیل کنداگرچه رنگ ها و الگوها متفاوت خواهند بود ، بسته به ترجیحات شخصی و احساس سبک شما ، بهتر است از پنجره هایی که حداقل یک سایه روشن تر یا تیره تر از دیوارها هستند استفاده کنیدهماهنگی پرده ها برای مطابقت با رنگ مبلمان شما نیز قابل تامل است.