اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/07/26

چگونه رنگ می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد

وقتی صاحبان خانه در حال تعیین رنگ اتاق مورد نظر برای رنگ آمیزی دیوارهای خود هستند ، تمایل دارند فقط بر زیبایی مورد نظر تمرکز کنند. با این حال ، رنگها می توانند بر روحیه ما تأثیر بگذارند بدون اینکه حتی متوجه شویم.

رنگ اتاق: چگونه رنگ می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد

این که آیا ساعت ها وقت خود را برای جستجوی سایه مناسب صرف کرده اید یا به راحتی مورد علاقه خود را انتخاب کرده اید ، رنگ اتاق بر روحیه شما تأثیر جدی می گذارددر حالی که رنگ اتاق می تواند افراد را متفاوت (بر اساس سن ، جنسیت ، پیشینه قومی و آب و هوا) تحت تأثیر قرار دهد ، تحقیقات نشان داده است که برخی رنگها واکنش مشابهی را از انواع افراد نشان می دهند.

قبل از اینکه پروژه نقاشی خود را شروع کنید ، به حالتی فکر کنید که می خواهید اتاق های خاصی در خانه شما جلوه دهدبیایید در مورد رنگ اتاق و نحوه تأثیر آنها بر روحیه شما بیشتر بدانیم.

روانشناسی رنگ

نمی توان انکار کرد که رنگ بر روحیه ما تأثیر می گذاردکسانی که به محیط اطراف خود حساس هستند ممکن است فوراً انرژی ایجاد شده توسط آشپزخانه قرمز روشن و همچنین آرامشی را که یک اتاق خواب آبی آرام ایجاد می کند ، احساس کنندبرخی دیگر ممکن است رنگ را به هر طریقی متوجه نشوند ، اما تأثیر آن همچنان وجود دارد.

می خواهید چه خلق و خوی ایجاد کنید؟ کدام رنگ ها به شما در دستیابی به آن روحیه کمک می کنند؟

رنگ اتاق و جلوه های آن

آیا پالت رنگی خنثی روی دیوارهای خود را دوست دارید؟ یا همه جا هوس رنگ می کنید؟ هر کدام را که انتخاب می کنید ، رنگ هایی که برای دیوارها و دکوراسیون خود انتخاب می کنید می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد.

استفاده از رنگ یک راه گویا برای انتقال خلق و خو ، احساس ، شخصیت و احساسات استانتخاب رنگ شما در دکوراسیون ، مبلمان و لوازم جانبی به "احساس" کلی فضای شما کمک می کند و همچنین در احساس شما هنگام حضور در آن فضا نقش دارد.

بیایید رنگ اتاق را دقیقتر بررسی کنیم و بیاموزیم که می تواند با یک اتاق چه کار کند.

اتاق های قرمز

رنگ قرمز سطح انرژی اتاق را بالا می بردشدیدترین رنگ اتاق ، مانند هیچ رنگ دیگری آدرنالین را پمپ می کندوقتی می خواهید هیجان را برانگیخته و روحیه خود را بالا ببرید ، انتخاب خوبی استرنگ قرمز با انرژی و قدرت بالا ارتباط دارداین رنگ اتاق است که چشمان ما ابتدا در یک اتاق به آن کشیده می شود ، بنابراین کمی می تواند راه طولانی را پیش ببردقرمز نشانه شجاعت ، جاه طلبی و قدرت استاین باعث افزایش هوشیاری و سرعت می شود و ما را به خود فیزیکی خود متصل می کند.

از آنجا که رنگ قرمز احساس هیجان را در شما ایجاد می کند ، برای اتاقهایی مانند اتاق نشیمن عالی استاین کار مردم را به هم نزدیک می کند و حتی می تواند به ترویج و تحریک مکالمات پرحاشیه کمک کند!

رنگ قرمز ممکن است به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند ، در مواقعی که نیاز به فعالیت داریم یا وظیفه گرا هستیم ، به ما کمک کند و می تواند به عنوان محرک اشتها کمک کند-بنابراین در اتاق غذاخوری شما ترجیح داده می شودیکی دیگر از گزینه های عالی برای استفاده از رنگ قرمز در خانه این است که از آن در ورودی جلویی خود استفاده کنید ، زیرا اولین تأثیر قوی را برای مهمانان خانه شما ایجاد می کند.

رنگ قرمز قدرت افزایش ضربان قلب ، سرعت تنفس و فشار خون را داردبنابراین ، این واقعا مناسب ترین انتخاب برای اتاق خواب شما نیست زیرا بسیار تحریک کننده تلقی می شودشما رنگ اتاق آرامش بخش را در اتاق خواب خود می خواهید ، و قرمز برعکس آن است.

با این حال ، از آنجا که رنگ قرمز دارای سایه های زیادی است ، رنگ های تیره تر همراه با نورهای کم نور باعث می شود اتاق خواب شما بسیار غنی ، ظریف و پیچیده به نظر برسد و باعث افزایش آدرنالین نشود.

رنگ قرمز احتمالاً به دلیل رابطه با عشق بسیار قابل توجه است ، اما همچنین با ماجراجویی و چشم انداز خوش بینانه همراه استاغلب ، رنگ قرمز به عنوان رنگ برجسته به جای رنگ اصلی اتاق در دکوراسیون مناسب است.

قرمز: پرشور ، جسورانه ، صمیمی ، آرامش بخش ، اشتها را تحریک می کند

اتاق های نارنجی

نارنجی یک اتاق گرم ، جذاب و شاد استاین احساسات اجتماعی بودن ، ارتباط لذت بخش و شادی را برمی انگیزداین یک حضور احساسی قوی دارد و رفتار برون گرا را ترویج می کند - یک رنگ فوق العاده برای استفاده در فضاها برای ارتقاء تعامل و ایجاد روابطمانند فضای نشیمن یا اتاق غذاخوری.

آیا سالن بدنسازی خانگی دارید؟ می توانید از نارنجی استفاده کنید تا بتوانید بیشترین نتیجه را از تمرین خود بگیریداین رنگ برای یک اتاق تمرین بسیار مناسب است ، به عنوان یک رنگ انرژی زا که فعالیت را تقویت می کند.


این ماده می تواند احساسات هیجان انگیز را برانگیزد - و می تواند به سوزاندن کالری شما کمک کند و کل تمرین را بسیار سرگرم کننده تر کندنارنجی معمولاً در سالن های بدنسازی استفاده می شود زیرا باعث تحریک حرکت و انرژی می شود.

رنگ نارنجی احساس گرما و حمایت را منتقل می کنددر خانه خود از رنگ نارنجی در اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

با این حال ، از آنجا که رنگ نارنجی دارای رنگ قرمز است ، مقدار کمی می تواند در فضای داخلی بسیار موثر باشدنارنجی بیش از حد (یا نارنجی که بیش از حد روشن یا تیره است) می تواند احساسات طاقت فرسا ، تحریک کننده یا ناامید کننده ایجاد کند

نارنجی: خلاقیت ، اشتیاق را تحریک می کند ، گرما و آرامش را برمی انگیزد

اتاق های زرد

رنگ زرد شادی آفتاب را به تصویر می کشد و شادی را منتقل می کنداین رنگ روشنایی ، نگرش شاد و وضوح ذهنی استاین تفکر خلاق ، روشن ، خوش بین و تصمیم گیری را ترویج می کندرنگ زرد می تواند در کاهش افسردگی و تشویق خنده مفید باشدرنگ زرد احساساتی مانند شادی ، انرژی و توجه را منتقل می کند و می تواند به شما در خوش بینی و اعتماد به نفس بیشتر کمک کند.

این یک انتخاب عالی برای آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری و حمام است ، جایی که روشن و روح انگیز استدر سالن ها ، ورودی ها و فضاهای کوچک ، رنگ زرد می تواند گسترده و استقبال کننده باشدجای تعجب نیست که رنگ اتاق زرد ، شادی و احساس خوش بینی را منتقل می کند.

علیرغم اینکه رنگ زرد یک رنگ شاد است ، اما همیشه انتخاب مناسبی برای طرح های اصلی رنگ نیستاین می تواند به عنوان یک رنگ برجسته عمل کند ، که از طریق لوازم جانبی و مبلمان ترکیب شده و رنگ های متضاد مانند آبی را تکمیل می کند.

مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ زرد ، به ویژه زردهای شدید و عمیق ، می تواند باعث افزایش تحریک پذیری ، بیش فعالی و کوتاه شدن مزاج شوددر زمان درمانی ، اعتقاد بر این است که رنگ زرد باعث تحریک اعصاب و تصفیه بدن می شود.

لیموترش و زردهای آفتابی بهترین رنگ ها برای اطمینان از برانگیختن شادی و مثبت هستند.

زرد: خوشامد ، آفتابی و با ارتقاء هوش مرتبط است

اتاق های سبز

در بین همه رنگ های اتاق ، سبز آرامش بخش ترین  رنگ برای چشم محسوب می شودترکیب رنگ طراوت رنگ آبی و شاد بودن رنگ زرد ، رنگ سبز تقریباً برای هر اتاقی در خانه انتخابی عالی است.

اعتقاد بر این است که رنگ سبز به دلیل فراوانی سایه های سبز موجود در طبیعت احساس آرامش  را بر می انگیزد.

رنگ آمیزی اتاق نشیمن با رنگ سبز ، محیطی دوستانه و جذاب ایجاد می کندهمچنین آرامش را تشویق می کند اما گرمای کافی برای ارتقاء راحتی و یکپارچگی را دارد.

سبز رنگ اتاق دلپذیری استاین گیاه دارای ویژگی های مثبت بسیاری است . برانگیختن تجدید ، تعادل ، طراوت و آرامش،که باعث آرامش و کاهش استرس می شودیک راه عالی برای آوردن رنگ سبز به فضاهای خانه ، استفاده از گیاهان آپارتمانی یا باغ های گیاهی است.

همانطور که به عنوان رنگ اتاق در نظر گرفته می شود که می تواند استرس را از بین ببرد ، چرا دیوارهای اتاق خواب خود را با رنگ سبز رنگ نمی کنید؟ سبز همچنین هنگامی که به عنوان رنگ اصلی تزئین استفاده می شود ، اثر آرامش بخشی دارد و اعتقاد بر این است که با کمک به آرامش افراد استرس را از بین می برد.

رنگ سبز به دلیل این اثر آرامش بخش ، در اتاق خواب ها بهتر عمل می کند و مطالعات نشان می دهد که حتی از کابوس دیدن نیز جلوگیری می کنداین رنگ اتاق نشان دهنده پول ، طبیعت و تعادل است.

سبز: آرام ، نشاط آور ، باروری ، تجدید ، آرامش بخش و متعادل

اتاق های آبی

هنگامی که از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی اتاق استفاده می شود ، اثر آرامش بخشی شناخته می شود . اما از سایه های ملایم تر استفاده کنیدگفته می شود که فشار خون را پایین می آورد و تنفس و ضربان قلب را کند می کندبه همین دلیل است که  آرامش بخش و آرام است و اغلب برای اتاق خواب و حمام توصیه می شود.

رنگ آبی می تواند برای دفع بی خوابی و ایجاد یک خواب عمیق و آرامش بخش بسیار موثر باشداین می تواند به تعادل بیش فعالی در کودکان کمک کند و تخیل و تفکر شهودی را تقویت می کند

رنگ آبی روشن در خانه شما می تواند احساس  آرامش بیشتری را در شما ایجاد کنددر حالی که رنگ قرمز فشار خون و ضربان قلب شما را افزایش می دهد ، آبی برعکس عمل می کندبه همین دلیل استفاده از سایه های روشن آبی در اتاق خواب ها و ادارات توصیه می شوداگر رنگ آبی روشن را به عنوان رنگ اصلی در اتاق انتخاب می کنید ، آن را با رنگهای گرم برای اثاثیه و پارچه ها متعادل کنید.

همچنین ، برعکس آبی ملایم آرامش بخش ، آبی تیره برعکس احساس غم را برمی انگیزد و می تواند به راحتی احساس جدا شدن و گوشه گیری را در شما ایجاد کند 

رنگ آبی با ویژگی هایی مانند هوش ، ایمنی و احساس آرامش همراه استاز آنجا که مربوط به عقل است ، رنگ آمیزی اتاق خواب یا محل کار خود را در نظر بگیرید تا به شما در تقویت آن کمک کند.

همانطور که آبی پاستلی آرامش بخش و آرام است ، این رنگ اتاق است که می تواند احساسات بسیار خنک و سردی را به همراه داشته باشدبه خصوص در اتاقی که نور طبیعی کمی دریافت می کنداگر خانه شما بیش از حد آبی دارد ، ممکن است حال و هوایی سرد و غیر دوستانه برای مهمانان ایجاد کند ، بنابراین بهتر است دیوارهایی را که به رنگ آبی پاستل رنگ آمیزی شده اند با مبلمان در رنگهای گرمتر ترکیب کنید.

آبی: تفکر روشن ، آرامش ، هماهنگی ، آرامش ، مراقبه

اتاق های بنفش

بنفش از نظر تاریخی رنگ اتاق سلطنتی و لوکس استتأثیر رنگ بنفش بر روحیه شما بستگی به این دارد که چه سایه ای را انتخاب کنید

بنفش تیره ، مشابه مشکی ، می تواند کمی بیش از حد طاقت فرسا باشداین سایه عمیق و اشباع شده از رنگ بنفش راهی پیچیده برای بیان جسورانه استبهتر است به عنوان لهجه برای عمق بخشیدن به اتاق و در ترکیب با سایه های روشن تر آن استفاده شود.

بنفش های تیره حال و هوایی عاشقانه ، مرموز و مجلل به ارمغان می آورند و برای ایجاد خلاقیت عالی هستنددر حالی که بنفش های تیره برای اتاق خواب مناسب نیستند ، جایی که می خواهید ذهن شما آرام شود ، بنفش های روشن تر مناسب تر هستند.

رنگ بنفش اغلب رنگ مورد علاقه دختران نوجوان است ، مناطق حل مسئله را در مغز ما تحریک می کند و خلاقیت ، شهود و توانایی هنری را ارتقا می بخشددر طراحی ، غنا و پیچیدگی را بیان می کند.

بنفش: محرک ، عاشقانه ؛ بنفش های آبی سرد ، معنوی هستند

اتاق های خنثی (سیاه ، خاکستری و سفید)

رنگهای خنثی (سیاه ، خاکستری و سفید) رنگهای اصلی  در کیت ابزار هر دکوراتیو هستند و بیشتر اوقات به عنوان طرح اصلی رنگ مورد استفاده قرار می گیرندطرح های کاملا خنثی از مد خارج می شوند ، اما فضیلت آنها در انعطاف پذیری آنها نهفته استآن را کم کنید تا اوضاع آرام شود.

چرا ما آنها را دوست داریم؟ زیرا انعطاف پذیر هستند و به راحتی با سایر رنگها ترکیب می شوند.