اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/08/08

پیش بینی ترندها و سبک های طراحی داخلی 2022-2023

با ترکیب مناسب عناصر (اعم از مبلمان ، اکسسوری یا متریال های تکمیل کننده) ، فضایی کاربردی و راحت به دست می آید. در حالت ایده آل ، سبک کلی در طراحی یک آپارتمان (خانه) باید مطابق با ترجیحات ، سلیقه ها و شخصیت صاحبان خانه با تاثر از ترندها باشد. در سال 2023 هنگام ایجاد دکوراسیون داخلی منحصر به فرد ، طراحان عمدتا گرایش های زیر را دنبال میکنند:

پیش بینی ترندها و سبک های طراحی داخلی 2022-2023

 

پایداری روندی است که سالهاست جایگاه خود را از دست نداده است. این به معنای استفاده از مواد طبیعی و مواد ساخته شده از چوب طبیعی ، سنگ ، با نقوش و بافت های برجسته یا اشکال ارگانیک است که در آینده بسیار محبوب خواهند شد.
در مورد مبلمان گرایش طراحان در استفاده از مبلمانی است که بتوان در داخل و همینطور فضای بیرونی از آنها استفاده کرد که  این موضوع به لطف مواد طبیعی و منسوجات امکان پذیر می شود.
درخشش
فراوانی بافت ، استفاده از جزئیات فلزی طلایی در دکوراسیون ، رنگ های روشن و منسوجات جذاب - همه اینها  پیش بینی می شود برای طراحی داخلی در 2023 مناسب باشند.
این روند  میتواند با پرده های سنگین و جزئیات براق تکمیل شود . بنابراین هرچه آینه ، درخشش ، پارچه های بافت دار  در فضا بیشتر باشد ، بهتر است. نکته اصلی این است که زیاده روی نکنید ، به ویژه هنگام تزئین خانه و آپارتمان های کوچک.
پویایی
ویژگی دیگر ترند 2023 خطوط هندسی واضح ، استفاده از مصالح بدیع و جزئیات ساخته شده به سبک صنعتی است: لامپ روی سقف ، مش فلزی همچنین منسوجات با الگوهای هندسی پیچیده در تنالیته های متضاد.
ریشه های تاریخی
در طراحی داخلی سال 2023  توجه به ریشه های تاریخی نیز از ترند های محبوب طراحان پیش بینی می شودکه این امر با استفاده از عتیقه جات ، دکور کلاسیک ، گچبری ها  محقق شده است. در منسوجات ، سایه های پیچیده و عمیق ترجیح داده می شود: یاقوتی کبود ، سبز زمردی ، شرابی.
سبک های بومی و محلی
در عصر جهانی شدن ، سبک های بومی و قومیتی رنگارنگ ، از جمله در فضای داخلی ، بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال قرار گرفته است. در دکوراسیون2023 پیش بینی می شود  از مبلمان ، مجسمه ها واکسسوری ها، منسوجات اصلی هر قوم بیشتر استفاده شود. از حصیرهای بافته شده تا فرش های پشمی رنگارنگ با نقوش قومی.
چوب پنبه
این ماده طبیعی گرمای خاصی را به طراحی فضا می بخشد و به عنوان عایق صدا کاملاً مناسب است. چوب پنبه به طور گسترده ای در ساختمان سازی نیز استفاده می شود و در فصول اینده به نظر میرسد کاربرد بیشتری یابد.

مبلمان :
مبلمان حصیری ساخته شده از چوب و مواد طبیعی برای اتاق نشیمن مدرن و برای ایجاد راحتی ، تأکید بر سبک در فضای داخلی 2023 توسط طراحان توصیه شده که میتوان همراه با چوب ،حصیر یا نی ترکیب شود.
چرم با رنگ قهوه ای
چرم به رنگ قهوه ای یا شاه بلوطی همیشه مد است. در فصل آینده ، نیز پیش بینی می شود چرم در فهرست متریال برندهای برجسته قرار خواهد گرفت.
قطعات فلزی
در دکوراسیون و مبلمان ، فلزات و استیل تقریباً همیشه حضور دارند در فصول آینده  اولویت به آلیاژهای سفید جلا داده شده یا فولاد سیاه داده می شود. نقره و نیکل نیز دوباره در حال محبوب شدن هستند.
رنگهای طبیعی
هنگام طراحی داخلی آپارتمان یا خانه در 2023 ، لازم است نه تنها روندهای رایج در سبک های دکوراسیون ، بلکه رنگ ها را نیز در نظر بگیرید. پطبق پیش بینی در فصل آینده موارد زیر ترند خواهند شد:

ترکیبی از سایه های خاکستری ، گرافیت و سفید با لکه های روشن از همه نوع رنگ ؛

طیف پاستلی از رنگهای خاکی روشن تا کرم ؛

سایه های سبز طبیعی: از رنگ روشن و نعناعی گرفته تا سبز تیره

تنالیته رنگ آبی: آکوامارین روشن ، خاکستری آبی ملایم و...

اکسسوری ها
اشیاء تزئینی بر روی شلف های دیواری ، منسوجات ، نور و مبلمان تکمیلی  اجزای دکوری ولی ضروری محسوب می شوند بنابراین ، اشیاء اگر به درستی انتخاب شوند در کنار مبلمان جلوه بیشتری ایجاد می کنند.
الزامی برای پیروی از ترندها و قوانین توصیه شده قطعا وجود ندارد و دنیا در حال تغییر است اما قانون اساسی این است که طرح را با عناصر غیر ضروری و رنگهای بیش از حد عجیب و غریب دیزاین نکنید پس از آشنایی با پیش بینی ترندهای 2023 همچنین رنگ بندی ها نکات زیر را فراموش نکنید:
به طور خلاصهقبل از شروع ، باید در مورد سبک اتاق تصمیم بگیریدرنگ ها نقش مهمی ایفا می کننند پس انتخاب رنگ، متریال و اکسسوری ها را با توجه به سبک دکوراسیون فضا انتخاب کنید.