اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 01/02/31

مبلمان علاوه بر ظاهر، فضای اتاق نشیمن را نیز تحت تاثیر قرار می دهند،

مبل ها همیشه به عنوان وسایلی مهم در اتاق نشیمن یا حتی اتاق های دیگر در نظر گرفته می شود. علاوه بر این ظاهر اتاق و حتی فضای کلی آن را کاملاً تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین انتخاب مبل ها کار چندان آسانی نیست و باید جنبه های خاصی در نظر گرفته شود. مبل باید کاملاً با سبک اتاق هماهنگ شود و ترکیب رنگ آن با فضای کلی مطابقت یابد. اگر به دنبال نتیجه ای شیک و به روز هستید باید بدانید در سال ۲۰۲۲ چه ترند هایی مربوط به مبل ها وجود دارند. با ما همراه باشید تا در این پست رنگ ها و ایده های طراحی مبل ترند شده برای سال ۲۰۲۲ را با هم بررسی کنیم. البته دقت کنید اصل کلی در سال ۲۰۲۲ سادگی و راحتی است.

رنگ های محبوب مبل در سال ۲۰۲۲

از جمله رنگ هایی که در سال ۲۰۲۲ ترند شده اند شامل استفاده از رنگ های طبیعی و به خصوص رنگ های جسورانه و پر رنگ است. رنگ مبل ها هم از این مورد مستثنی نیست. بنابراین از جمله رنگ های محبوب با توجه به ترند های ۲۰۲۲ شامل رنگ های خاصی مانند آبی، آبی نفتی، سبز و سبز زمردی هستند که در قسمت های دیگر هم ترند شده اند. البته رنگ های دیگری مانند بنفش، زرد خردلی، بورگاندی، صورتی و حتی سبزآبی هم جز رنگ های ترند شده هستند.

رنگ های محبوب مبل در سال ۲۰۲۲

مبل های سبک مینیمالیست

مدت هاست مبل های سبک مینیمالیست محبوب هستند و هنوز قسمتی از ترند ها را به خود اختصاص داده اند. البته در سال ۲۰۲۲ این سبک یکی از ترند های اصلی محسوب می شود که شامل مفاهیمی مانند سادگی و استفاده عملکردی و کاربردی از فضا است. مبل های مینیمال به خوبی با سبک مینیمال تطبیق می یابند و کنراست را در اتاق متعادل می کنند.

اگر به دنبال مبلی به سبک مینیمال هستید باید به ویژگی های خاصی دقت کنید. برای مثال به دنبال رنگ های خنثی مانند خاکستری، بژ، سفید یا حتی رنگ های کم رنگ از رنگ های دیگر باشید. سعی کنید از اشکال ساده به خصوص مبل های با لبه های گرد استفاده کنید. دقت کنید از کوسن های زیادی استفاده نکنید یا حتی می توانید کلاً از کوسن استفاده نکنید. سعی کنید در چنین سبکی هرگز مبل ها را با کاورها نپوشانید.

مبل های لبه گرد ترند شده سال ۲۰۲۲

یکی از ترند های جالب سال ۲۰۲۲ استفاده از وسایل با لبه های گرد است. مبل ها هم از همین طراحی در سال ۲۰۲۲ استفاده می کنند. در سال ۲۰۲۲ به جای استفاده از خطوط تیز ، مبل ها و صندلی ها بلکه های گرد و به نوعی اشکالی ارگانیک دارند تا محیطی آرامش بخش ایجاد کنند. وقت آن شده همه ما اضطراب های همه گیری را رها کنیم.

تمرکز در اینجا بر روی صندلی های راحتی است که بتوانید روی آنها لم بدهید. برای مثال لاوسیت ها با لبه های گرد گزینه بسیار عالی هستند. البته دقت کنید به جای استفاده از شکل های منحنی آشکار سعی کنید از انواع با منحنی ظریف تر استفاده کنید تا به مرور زمان از مد نیافتند.

مبل ها و فضاهای چند منظوره

سال پیش به دلیل همه گیری همه ما در خانه کار می کردیم و حین کار درخانه باید فضای خانه را مجدداً دکوراسیون کرده و فضاهای جدیدی ایجاد می کردید تا هم خانواده در آن محیط استراحت کنند و هم حریم خصوصی لازم برای انجام کارها وجود داشته باشد. ایجاد چنین فضاهای چند منظوره ای باعث ایجاد ترند مبل های چند منظوره شده است.

برای استفاده خوب از فضا باید از مبل های چند منظوره مانند مبل های تخت خواب شو، مبل های کشو دار یا حتی میز های تاشو استفاده کنید. کلید اصلی این ترند ۲۰۲۲ استفاده از وسایل کوچک و در عین حال کاربردی و چندمنظوره است.

مبل های ساخته شده از مواد طبیعی ترند سال ۲۰۲۲

یکی از ترند های بسیار جذاب سال ۲۰۲۲ استفاده از مواد طبیعی در قسمت های مختلف خانه است. در مورد مبل ها بایدگفت استفاده از مبل هایی که از چوب، بامبو و راتان ساخته شده اند نسبت به مبل های ساخته شده از مواد مصنوعی محبوب تر شده است. مواد طبیعی گرمای خاصی به محیط می دهند که احساس راحتی و نزدیکی به طبیعت را در شما ایجاد می کند.

اگر از مبل های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده می کنید بهتر است از کوسن های نخی یا پنبه ای، کاورهای کوسن بافت دار و پرده های پارچه ای استفاده کنید تا محیطی هماهنگ تر داشته باشید.

پایداری و حفظ محیط زیست در طراحی مبلمان ۲۰۲۲

این ترند مورد توجه بسیاری از دوست داران طبیعت قرار گرفته است. بهترین کاری که می توانید برای آینده خود انجام دهید کاهش ردپای کربن است. وقتی صحبت از مبل ها می شود باید به دنبال چوب های اصلاح شده یا چوب های اقاقیا باشید که هر دو چوب های پایداری هستند و نیاز به فراوری زیادی ندارند و وسایل ساخته شده با این چوب ها بسیار خیره کننده هستند.

یکی دیگر از موادی که در ساخت مبل ها استفاده می شود مواد بازیافتی مانند رشته های بامبو هستند که از آنها برای ساخت مبل های حصیری استفاده می شود. این مبل ها بسیار با دوام بوده و در میان دوستداران محیط زیست هم بسیار دوست داشتنی است. چوب انبه یکی دیگر از انتخاب های چوبی پایدار است که چوب آن برای کنده کاری های دستی بسیار عالی است.

وسایل جانبی مشکی مبلمان

مشکی راهی عالی برای شکستن تک رنگی موجود در هر اتاقی است. برای مثال می توانید از یک صندلی راحتی مشکی، یک جفت کنار میزی مشکی یا حتی صندلی های میز ناهارخوری مشکی برای تغییر حالت و ایجاد کمی کنتراست در محیط استفاده کنید. اگر می خواهید فقط لمسی از رنگ مشکی داشته باشید می توانید فقط پایه های مبل ها یا سایر وسایل را با رنگ مشکی رنگ آمیزی کنید که همین احساس را ایجاد خواهند کرد.

پارچه های طرح دار در طراحی مبلمان سال ۲۰۲۲

یکی دیگر از ترند های سال ۲۰۲۲ استفاده از وسایل و پارچه های طرح دار است. پارچه های نقطه دار و راه راه محیطی سرگرم کننده و جذاب ایجاد خواهند کرد. اگر به دنبال الگوی خاصی نیستید می توانید از پارچه های نقطه دار نامنظم استفاده کنید. کوسن ها، کاغذ دیواری ها و فرش های راه راه همراه با کف شطرنجی نمونه ای عالی از این مورد هستند. اگر به دنبال استفاده از کوسن روی مبل ها هستید بهتر است از رنگ های یاسی، زرد کم رنگ، هلویی یا صورتی کم رنگ استفاده کنید که کنتراستی ملایم ایجاد می کنند.