اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 01/03/08

دکور احساسی

اگر احساسات کاربر بخشی از برنامه باشد، یک پروژه چگونه خواهد بود؟ برنامه ریزی محیط هایی که می توانند احساسات مختلف را در خود جای دهند، یکی از روندهای دکوراسیون برای سال های آینده است. افراد بیشتر و بیشتری به دنبال راه‌هایی برای راه‌اندازی اتاق‌هایی بوده‌اند که آپوتئوز احساساتشان را فراهم کند، مهم نیست که هدفشان آرامش بیشتر، ابراز خشم، گوش دادن به موسیقی یا یک فعالیت تفریحی باشد. "دکور احساسی" نامیده می شود که باعث می شود احساسات آزادانه و ایمن جریان یابد.

روند فضاها به سمت احساسات

با فعالیت های بیشتر و انباشت اطلاعات روزانه، ایجاد یک گوشه محفوظ برای اینکه بتوانید هر چیزی را که احساس می کنید دوباره شارژ کنید، سکوت کنید یا بیان کنید هدف بسیاری از افراد است، بالاخره فضا به طور مستقیم بر رفتار انسان منعکس می شود . "اتاق کتابخانه"، "اتاق کریستالی" و حتی "اتاق خشم" عبارات جستجویی در نظر گرفته می شوند که در تحلیل جهانی داده های Pinterest در حال تبدیل شدن به ترند هستند ، که آنها را در یک دسته دکوراسیون جدید گروه بندی می کند: احساسی.

با توجه به میزان علاقه عموم به این موضوع، احتمالاً در زمینه طراحی داخلی بیشتر به چشم می خورد، بنابراین ما نکات مهمی را هنگام فکر کردن به فضا با توجه به احساساتی که مردم به دنبال آن هستند جمع آوری کرده ایم.

قدرت رنگ ها

همانطور که رنگ‌ها در یک اثر هنری می‌توانند احساسات مختلفی را برانگیزند، رنگ‌ها و بافت‌های یک ساختمان یا محیط می‌توانند عمیقاً بر احساس افرادی که از آن استفاده می‌کنند تأثیر بگذاردبه طور کلی، انتخاب رنگی که روی دیوار خواهد بود و نحوه رنگ آمیزی آن می تواند تأثیرات پیچیده ای بر احساس کاربران آن داشته باشد و می تواند حس نور را تقویت کند، توهمات نوری ایجاد کند و درک محیط را به طور چشمگیری تغییر دهد.

از این نظر، برای تصمیم‌گیری در مورد رنگ (یا رنگ‌ها) برای تقویت حسی که باید به یک محیط ترجمه شود، ارزیابی حداقل دو عامل مهم استتأثیری که هر سایه برای کاربر می‌آورد و نحوه آن در محیط قرار می گیرند می توانند درک خود را تغییر دهند

نورپردازی برای هر سلیقه و احساسی

با استفاده هوشمندانه و خلاقانه، سیستم های روشنایی بسیار بیشتر از یک منبع نور هستندطراحی نور خوب فضاهای متفاوتی را ایجاد می کند، احساسات را بیدار می کند و پیام ها را منتقل می کندبه عنوان مثال، آیا تا به حال متوجه تفاوت بین نورهای سفید و رنگ های زرد شده اید؟ اولی برای محیط های کاری بهتر است زیرا به نور طبیعی نزدیک تر است و برای چشم راحت تر استدومی به تنظیم دمای یک فضای معین کمک می کند و احساس بهتری از پخت و پز و رفاه را ایجاد می کند.

رنگ های ارائه شده توسط نور مصنوعی متنوع تر هستند و به راحتی می توانند فضای یک اتاق را تغییر دهند: یا با نصب لامپ های مختلف یا از طریق یک منبع واحد که رنگ های مختلف را ساطع می کندبنابراین، نگاهی به تاثیر نور بر فضاهای داخلی و نیز برخی از امکانات طراحی نورپردازی در فضاها خالی از لطف نیست.

محل سکوت

فکر کردن به آکوستیک یک مکان همیشه نیاز به سرمایه گذاری بالایی در قاب ها و پتوهای عایق نداردبهبود کیفیت صدای محیط با چند راه حل ساده تر و ارزان تر امکان پذیر است - البته اگر سکوت مطلق لازم است، لازم به یادآوری است که توصیه یک متخصص ضروری است.

اما، به طور کلی، استفاده از فرش و پرده در حال حاضر به جذب صدا کمک می کند، مهم است که پارچه ها برای اثربخشی بهتر ضخیم باشند و همچنین بخش زیادی از کل مساحت را اشغال کنندراه دیگر برای کاهش صدا این است که شکاف هایی را که در و پنجره ها ایجاد می کنند پر کنید و به سقف ها یا عناصری فکر کنید که می توانند آنها را در سقف جذب کنندعلاوه بر این، اجزای مبلمان مانند قفسه کتاب نیز به تشکیل یک دیوار صوتی کمک می کندآنها را می توان در کنار نازک ترین پارتیشن ها قرار داد و انزوا را از یک اتاق به اتاق دیگر افزایش داد.

گیاهان و فواید آنها

در مورد استفاده از گیاهان در طراحی داخلی به طور فزاینده ای صحبت می شودجای تعجب نیست که موفقیت از جوانان گرفته تا مادربزرگ ها، سرخس ها، ارکیده ها، دنده های آدم و هر گونه دیگری همیشه گرما را به محیط می بخشداین احساس یک نام داردبیوفیلی . این اصطلاح را می‌توان اینگونه تعریف کرد که انسان تمایل ذاتی به نزدیک شدن به طبیعت دارددر طراحی یک فضا، خود را به عنوان یک رویکرد پاسخگو نشان می دهد که ارتباط نزدیکی با نیازهای فیزیکی و عاطفی کاربران دارد.

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده از اشکال و عناصر طبیعی و همچنین ارتقای روابط فیزیکی و بصری با منظره طبیعی، اقدامی است که تأثیر مثبتی بر رفاه افراد داردبنابراین، تماس نزدیک‌تر سبز در زندگی روزمره به شما کمک می‌کند تا روی احساسات خود کار کنیداز این گذشته، علاوه بر عوامل زیبایی شناختی، پیروی از رشد یک گیاه، درک چگونگی تغییر آن با توجه به نور و فضا، حرکت زمین و شکوفه دیدن آن در فصل بهار، تنها بخشی از اعمالی است که ارزش ها و احساسات جدیدی را به همراه دارد. برای هر کاربر

محیط های موضوعی

اتاق خشم، موسیقی، کریستال، کتابخانه، ماساژهمه آنها محیط هایی هستند که با اتخاذ یک موضوع، طراحی پروژه را تسهیل می کنند و به دستیابی به هدف مورد نظر کمک می کنند و کسانی که از آن استفاده می کنند احساس راحتی بیشتری می کنندبنابراین، ارزش درک این را دارد که میل پشت ساخت یک محیط و تمرکز بر اشیاء و رنگ های نزدیک به موضوع چیست و در عین حال برای اطمینان از راحتی و عملکرد بیشتر، روی کیفیت مبلمان سرمایه گذاری کنید.