اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 02/07/15

راهنمای کامل چیدمان اتاق نشیمن

اتاق نشیمن اغلب اولین اتاقی است که شما یا هر بازدیدکننده ای با آن روبرو می شوید و بنابراین باید احساس خوشامدگویی داشته باشید و تاثیرگذار باشد. نقشه ها و چیدمان طبقات برای طراحی خانه بسیار مهم است. برای اتاقی با ترافیک سنگین و چند منظوره، مانند اتاق نشیمن، طراحی و تزئین آن بدون هیچ کدام چالش برانگیز خواهد بود. پلان اتاق نشیمن تمام جزئیات مربوط به ابعاد اتاق و موقعیت ورودی ها و پنجره ها را در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات چیدمان و طراحی اتاق نشیمن را تعیین می کند.

عواملی که باید در نظر بگیرید: یک برنامه ریز چیدمان اتاق نشیمن

در اینجا چک لیستی از تمام عواملی که باید هنگام ایجاد چیدمان اتاق نشیمن برای بهینه سازی فضا در نظر بگیرید آمده است.

 درهای اتاق نشیمن بر موقعیت مبلمان شما تأثیر می گذارددر حالت ایده‌آل، مسیرهای حرکتی در اتاق باید به‌جای عبور از محل نشستن اصلی، در اطراف آن قرار بگیرند.

موقعیت و جهت پنجره ها در اتاق نیازهای نور مصنوعی را تعیین می کندچیدمان اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که استفاده از نور را در اتاق بهینه کنداگر نور طبیعی کمی وجود دارد، نور محیطی را انتخاب کنید که به روشنایی اتاق اضافه کندلامپ ها، دیوارکوب ها و چراغ های رشته ای با نور گرم می توانند فضای اتاق را راحت تر کنند.

قرار دادن مبلمان کارآمد به اندازه گیری مساحت کف اتاق بستگی داردبه عنوان مثال، در حالت ایده آل، میز وسط نباید بیشتر از 18 اینچ از مبل فاصله داشته باشدمسیرها باید حداقل 3 فوت عرض داشته باشند.

فهرستی از تمام خواسته ها و نیازهای خود در اتاق نشیمن تهیه کنیداین به شما کمک می کند که نقطه کانونی اتاق و نحوه جهت گیری مبلمان را تعیین کنیدبه عنوان مثال، فرض کنید اتاق نشیمن در درجه اول به عنوان یک اتاق رسانه استفاده می شوددر این صورت، تلویزیون نقطه کانونی خواهد بود که مبلمان نشیمنگاه رو به روی آن یا در زوایای باز باشدبه منظور گرما و صمیمیت در اتاق، چیدمان هایی را در اطراف میز مرکزی مانند L شکل، شکل و غیره در نظر بگیرید.

طرح های مختلف چیدمان برای اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن به شکل و اندازه آن بستگی دارددر اینجا برخی از ایده های چیدمان اتاق نشیمن بر اساس این عوامل وجود دارد.


 1. چیدمان اتاق نشیمن مستطیلی : اتاق های نشیمن مستطیلی می توانند همه کاره باشند و ایده های مختلف چیدمان اتاق نشیمن را به شما ارائه دهند.

در یک اتاق نشیمن طولانی و باریک، فقط مبلمان ضروری را نگه دارید تا فضای اتاق جادار باشد و فضای کافی برای تردد پاها باقی بماندیک پلان کف اتاق نشیمن ساده خطی خواهد بود و قرار دادن مبلمان موازی در اینجا بهترین کار را دارد و فضای کافی برای تردد پاها باقی می گذارد.

واحد رسانه را در امتداد ضلع بلندتر اتاق و صندلی درست روبروی آن قرار دهیدواحد را با گزینه صندلی دیگری مانند یک نیمکت بلند جایگزین کنید تا طرحی راحت تر برای گفتگو داشته باشید.
 

چیدمان های متقارن برای ظاهری رسمی تر بسیار خوب عمل می کنندیک فرش بزرگ زیر مبلمان اضافه کنید تا قسمت نشیمن نقطه کانونی اتاق باشد

اتاق نشیمن با طرح پله : زیرپله ها  را می توان به فضای ذخیره سازی داخلی برای وسایلی که نیاز به دسترسی آسان دارند تبدیل کرددیوار در امتداد پله ها را به دیوار گالری تبدیل کنیداین باعث می شود فضایی در اتاق برای یک واحد تلویزیون بزرگتر یا قفسه های دیوار به دیوار باقی بماند.

فضای نشستن می تواند به سمت پله ها یا دور از آن باشداز قسمت زیر پله ها می توان برای قرار دادن تلویزیون نیز استفاده کرد و مبل ها و صندلی ها رو به تلویزیون هستند.

ایده های چیدمان اتاق نشیمن بزرگ : می توانید فضا را به چندین قسمت را جدا کنید تا از فضا و ویژگی های آن در یک اتاق نشیمن بزرگ به بهترین شکل استفاده کنید

برای قسمت نشیمنگاه اصلی یک مبل راحتی با میزهای مرکزی و میزهای انتهایی انتخاب کنیدآن را رو به تلویزیون قرار دهید