اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/05/12

ایده های اتاق نشیمن کوچک

ایده های هوشمند اتاق نشیمن کوچک اطمینان می دهد که در یک فضای نشیمن جمع و جور فضای هدر رفته وجود ندارد. از چیدمان دقیق مبلمان و شیوه های نابکار با رنگ گرفته تا ترفندهای پرده ای زیبا ، مجموعه ای از ایده های هوشمندانه وجود دارد که باعث می شود اتاق نشیمن کوچک شما بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد.

از گزینه های جایگزین مبلمان استفاده کنید

کاری که در صورت داشتن یک اتاق نشیمن کوچک هرگز نباید انجام دهید ، وجود مبلمان زیاد استدر عوض ، مبل متناسب با اندازه فضا انتخاب کنید و اگر هنوز به صندلی بیشتری نیاز دارید ، از چهارپایه استفاده کنیدآنها فضای بسیار کمتری نسبت به صندلی های حجیم اشغال می کنند و می توان به راحتی آنها را مانور داد - یا به عنوان زیرپایی استفاده کرد.

و اگر فضا کم دارید اما هنوز می خواهید بتوانید سرگرم شوید ، مبلمان چند منظوره را مانند یکی از بهترین مبل های تختخواب شو در نظر بگیرید تا بتوانید گاه به گاه یک شب مهمان داشته باشیدفکر کردن در مورد مبلمان که دو کاربرد را در یک مورد ارائه می دهد ، راهی عالی برای سخت تر کردن هر قطعه در خانه شما است.

رنگهای روشن را برای دیوارها انتخاب کنید

رنگ های تیره در حال حاضر طرفداران زیادی دارند ، اما کار کردن در فضاهای کوچک می تواند مشکل باشدرنگهای روشن به بهترین نحو عمل می کنند ، بنابراین به رنگهای کم رنگ مانند سفید ، کرم و خاکستری بچسبید تا اتاق خود را روشن ، هوا و باز نگه دارید - مخصوصاً در فضاهای کوچک با حداقل منابع طبیعی.

سایه های روشن هر اتاق نشیمن کوچکی را تازه و جذاب به نظر می رساند - دنج و در عین حال بسته نشده است. از سفیدهای درخشان دور شوید و در عوض آنهایی را که دارای رنگ سبز ، خاکستری یا طوسی ملایم هستند انتخاب کنیدبا وجود سایه های مختلف موجود ، انتخاب بهترین رنگ سفید می تواند مانند میدان مین باشد - قبل از رنگ آمیزی ، حتماً نمونه های آزمایش کننده را در فضا امتحان کنید.

از نور طبیعی استقبال کنید

با ساده نگه داشتن ایده های درمان پنجره ، از نور طبیعی اتاق حداکثر استفاده را ببریدکرکره ها جایگزین درخشانی برای پرده ها هستند و حریم خصوصی و کنترل نور را بدون اشغال فضا ارائه می دهند

قرنیز های چوبی را رنگ کنید

با تداخل معمول ، ترفندی برای بزرگتر نشان دادن فضا این است که قرنیز های چوبی را به همان رنگ دیوار رنگ کنیددیگر از مرزهای سفید جسورانه خبری نیستکلی هاپن ، طراح داخلی با توصیه خود ، "یک نکته کوچک ، قرنیز های چوبی را رنگ کنید". زیرا کل دیوار را بسیار بلندتر نشان می دهدزیرا وقتی آنها را سفید رنگ می کنید شبیه به پوشیدن جوراب و بلند بودن شلوار استکمی عجیب به نظر می رسد! '

یک دیوار مشخص با رنگ گرم اضافه کنید

همه ما دوست داریم اتاق نشیمن ما دنج و آرامش بخش باشدبا این حال ، در یک فضای کوچک ، شما ممکن است از وارد کردن بیش از حد رنگهای تیره از ترس ایجاد احساس تنگ بودن در اتاق احساس نگرانی کنید.

در آن مثال ، یک رنگ گرم غنی مانند این سایه آلو را به عنوان پس زمینه قسمتی از اتاق انتخاب کنید که همه چیز مربوط به آرامش است این تصویر عمیق از رنگ ، یک "آغوش" بصری است که باعث آرامش و جذب ما می شود ، بدون اینکه اتاق را کوچکتر نشان دهد.

انتقال یکپارچه به فضای بیرونی

اگر اتاق نشیمن کوچک شما به اندازه کافی خوش شانس یک منطقه بیرونی مجاور است ، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد ، احساس فضای اضافی را بپذیریدبه دنبال بازکردن کامل درها ، بازکردن فضا و ایجاد حس آزادی از داخل خانه به بیرون باشید.

مبلمان و اثاثیه هماهنگ را برای تزئین دو منطقه انتخاب کنید تا آنها را به هم متصل کرده

با استفاده از آینه ها فضا ایجاد کنید

این قدیمی ترین ترفند است ، اما واقعاً کار می کندشما می توانید فوراً با افزودن آینه های بیشتر توهم فضا را ایجاد کنیداز همه بهتر ، مانند بالا ، یک آینه بزرگ را انتخاب کنید تا یک دیوار کامل را بپوشاندآینه با بازتاب نور و البته دکوراسیون داخلی ، توهم فضا ایجاد می کند - فضای داخلی شما را دو چندان می کندسعی کنید پالت رنگ را روشن و مطبوع نگه دارید تا به اثر کلی کمک کند.

از نورپردازی به نفع خود استفاده کنید

برای استفاده بیشتر از فضای خود اطمینان حاصل کنید که حداقل سه چراغ کار در اتاق داریدنور باید در ارتفاعات مختلف قرار گیرد ، غیرمستقیم باشد و به چشم شما اجازه دهد در اتاق حرکت کندنور بیشتر و تنوع بیشتر همیشه برای یک اتاق فشرده مناسب است.

پرده را با پرده جایگزین کنید

توصیه کلی هاپن برای فضاهای کوچک این است که پرده ها را کنار بگذارید و به جای آن به دنبال یک ایده پنجره کور باشید . کلی توضیح می دهد که "اغلب مردم روی چیزی تمرکز می کنند که واقعاً نیازی به تغییر ندارد". او پیشنهاد می کند که به سادگی می توان چند چیز کوچک را تغییر داد تا همه چیز تغییر کندمانند پرده ها.

هنگام کار با یک پنجره کوچک چالشی با پرده های تیره آویزان در دو طرف ، کلی این توصیه را می کند ، "من پرده ها را به جای پرده ها می بندم ، که در واقع اتاق را بلندتر نشان می دهد". چه نکته طراحی داخلی عالی برای کمک به بزرگنمایی هر فضای کوچکفضای آزاد در دو طرف پنجره ها توهم فضای دلپذیر را ایجاد می کندبه همین سادگی ، در عین حال بسیار درخشان.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی

نکته اصلی در یک فضای کوچک این است که از هر اینچ موجود حداکثر استفاده را ببریدوقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می آید ، خارج از جعبه فکر کنید و راه حل های ذخیره سازی سفارشی ایجاد کنید که از فضای عمودی آزاد روی دیوارها و گوشه ها و گوشه های بلااستفاده به عنوان یک مزیت استفاده کندیک راه مقرون به صرفه برای استفاده از فضای خالی برای ذخیره سازی ، قرار دادن قفسه های شناور روی هم است.

تکان دادن آنها به شما امکان می دهد از هر دو طرف دیوار استفاده کنیدباز بودن به شما کمک می کند تا ظاهری روشن و دلپذیر داشته باشید ، نه اینکه در جعبه قرار بگیرید. فقط مطمئن شوید که اتاق را به هم ریخته نکنید - از قفسه ها برای نمایش کتابها و خرده نان های مورد علاقه خود استفاده کنید.

ذخیره سازی را به ارتفاعات جدید برسانید

اجازه ندهید فضای عمودی هدر برودتصاویر را آویزان کنید ، مبلمان بلند انتخاب کنید و به راه حل های عملی قفسه بندی فکر کنیدیک تصویر چشمگیر یا دیوار آویزان چشم را به سمت بالا جلب می کند و باعث می شود فضا وسیع تر از آنچه که هست احساس شود.

مبل بزرگ خود را عوض کنید

یک مبل بزرگ می تواند فضای اتاق نشیمن را به سرعت بخورد ، بنابراین اگر یک اتاق بسیار کوچک دارید ، از خود بپرسید که آیا می توانید با یک "صندلی راحت" یا "loveseat" به همان اندازه راحت مدیریت کنیددر غیر این صورت به عنوان یک صندلی 1.5 نفره شناخته می شود .

تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و مخفی کنید

یک تلویزیون دیواری همیشه گزینه بهتری برای اتاقهای نشیمن کوچک استاولاً ما نمی خواهیم فضای ارزشمندی را اشغال کندصفحه تخت مدرن خود را به دیوار محکم کنید تا جلوه ای زیبا ایجاد کنید و فضای زیر را که در غیر این صورت مجبور به قرار دادن یک ایستگاه تلویزیون هستید آزاد کنید

مرکز رسانه ای خود را بسازید

با ایجاد مرکز رسانه ای خود که حداقل فضا را اشغال می کند ، فضای طبقه را از واحدهای ذخیره سازی آزاد کنیدیک صفحه MDF را به دیوار وصل کنید و در صورت نیاز صفحه تلویزیون و قفسه های شناور خود را روی آن نصب کنید ، یکی در بالا و دیگری در زیرقفسه های صرفه جویی در فضا امکان ذخیره را بدون اشغال فضای زیاد مورد نیاز فراهم می کنندقسمت زیر قفسه پایینی امکان ذخیره اضافی برای اقلامی مانند واحدهای کشو باریک یا مدفوع درام را فراهم می کند.

از فضاهای معماری ناخوشایند استفاده کنید

آیا اتاق نشیمن شما به دلیل تناسب نامناسب اتاق فاقد فضا است؟ اغلب با ویژگی های دوره ای ویژگی هایی که ما بیشتر دوست داریم ، مانند پنجره های خلیج ، یک کابوس برای چیدمان مبلمان استاز فضا به نفع خود استفاده کنیداگر یک مبل جمع و جور دارید ، باید کاملاً در موقعیت قرار گیرد ، بدون اینکه فضای کف با ارزش را اشغال کند.

متناوباً از ناحیه نامناسب برای قرار دادن مبلمان بزرگتر و حجیم تر مانند بوفه و تلویزیون استفاده کنیداین امر باعث می شود قطعات بر بقیه اتاق کوچک غلبه نکنند ، زیرا در هر صورت فضا بدون استفاده خواهد بود.

سبدها را آویزان کنید تا فضای اضافی روی دیوار ایجاد شود

اگر با زندگی کوچک روبرو هستید ، تنها راه واقعاً بالا استبا نگه داشتن آن تا حد امکان از هرگونه آشفتگی ، از هر فضای کف حداکثر استفاده را ببریداین شامل قطعات کوچک و باب هایی است که در غیر این صورت ممکن است در اطراف قرار دهیدما از سبدهای بید جذاب برای حل مشکل ذخیره سازی استفاده کرده ایمایده آل است زیرا یکی از آنها عالی به نظر می رسد و دو آنقدر محکم هستند که می توانند همه نوع شلوغی را در خود نگه دارندایده ای مناسب برای ذخیره سازی اتاق نشیمن .

این سبدها که از قلاب های تزئینی آویزان شده اند و می توانند وزن زیادی را تحمل کنند ، برای نظافت سریع پایان روز برای اسباب بازی ها ، کتاب ها ، مجلات ، آی پد ها و سایر مواردی که تمایل به جمع آوری دارند بسیار مناسب هستند.

توجه را به پنجره ها جلب کنید

تا آنجا که ممکن است نور بیشتری وارد کنید مطمئن شوید که هیچ چیز پنجره های شما را مبهم نکنداز آویزان کردن پرده های سنگین خودداری کنید و به جای آن حداقل پرده را انتخاب کنیدهمچنین ، به یاد داشته باشید که پنجره ها را تمیز نگه دارید ، این امر باعث می شود اتاق فراتر از آن روشن شودرنگ آمیزی محیط پنجره می تواند به جلب توجه به منبع نور طبیعی کمک کند ، که به احساس فضا کمک می کند.

روی مبلمان چند منظوره سرمایه گذاری کنید

وقتی صحبت از ایده های اتاق نشیمن کوچک می شود ، مبلمان سخت کوش و چند منظوره کلیدی هستند همچنین می توانید روی چهارپایه های روکش دار سرمایه گذاری کنیدآینه های دیواری و مبلمان با سطوح بازتاب کننده را به طرح خود اضافه کنید تا میزان نور طبیعی را در اتاق نشیمن خود به حداکثر برسانید تا بزرگتر و روشن تر به نظر برسد.

تزئین عمودی

به طرح کاغذ دیواری اتاق نشیمن برای تکمیل سالن خود فکر کنیدهنگامی که فضای کف محدود است ، آن دکور را بالا ببریددر اینجا ، بخش کوچکی از یک اتاق سفید درخشان با یک دیوار آبی رنگ که چشم را به سمت بالا می کشد تغییر شکل داده و از سقف بلند حداکثر استفاده را می کند.

الگوی هندسی در پنجره به انعکاس رنگ های آبی کمک می کند و در این ایده اتاق نشیمن کوچک هوشمند به الگوی بیانی می پیوندد.

با نور بالای سر ، فوکوس مرکزی ایجاد کنید

یک فضای نشیمن را با یک چراغ آویز آویزان و میز قهوه گرد با دقت قرار دهیداین دو قطعه با هم کار می کنند و یک نقطه کانونی ایجاد می کنند که در اطراف آن می توانید چند صندلی بنشینید و هنگام بازدید مهمان ها کوسن یا چهارپایه روی زمین اضافه کنید.

اشیای مورد علاقه را نمایش دهید

فقط به این دلیل که اتاق نشیمن شما در قسمت کوچکی قرار دارد ، به این معنی نیست که باید همه وسایل مورد علاقه خود را در انبار مخفی کنیداگر اشیایی دارید که ارزش خودنمایی را دارند ، آنها را در امتداد یک قفسه باز ، بالای مبل قرار دهیداین ایده برای زمانی که فضای کف در سطح عالی باشد عالی استآویزان کردن یک علامت نئون نیز به حواس پرتی چشم کمک می کند.

از فضای زیر پله ها نهایت استفاده را ببرید

با استفاده از همه چیز از محل ذخیره تا لوازم جانبی عجیب و غریب ، از فضای بلااستفاده زیر پله ها نهایت استفاده را ببریداگر در مسکن کوچک خود مشکل فضا دارید و نیاز دارید از هر گوشه و کنار آن بیشترین استفاده را ببرید ، به همان نقطه زیرک و زیر پله ها تبدیل شوید و به یک فضای زندگی گرم و دنج تبدیل شویددر اینجا یک ایده راه پله متفکرانه منجر به قفسه بندی و مبل داخلی می شود که در آن قسمت اغلب مورد علاقه و کم استفاده قرار می گیرد.

حداکثر ظرفیت ذخیره سازی

ایده های اتاق نشیمن کوچک باید با فضایی مناسب و انتخاب تازه نگهداری شوندیک راه عالی برای بزرگتر جلوه دادن یک اتاق نشیمن کوچک ، مرتب نگه داشتن آن است و برای انجام این کار ، همه چیز در اتاق باید مکان مناسب خود را داشته باشدقفسه های شناور برای اتاق های کوچک بسیار مناسب هستند زیرا می توانند بسیاری از چیزها را روی دیوار یا در طاقچه ها نگه دارند ، یا قفسه ها و کمد های سفارشی و از کف تا سقف را انتخاب کنند که از هر اینچ فضای خالی استفاده می کنند.

با الگوها بازی کنید

از آزمایش الگوهای سرگرم کننده و جسورانه در یک اتاق کوچک نترسیدیک چاپ گل شگفت انگیز نه تنها جلوه زیبایی را در این فضای راحت ایجاد می کند ، بلکه تم رنگی اتاق را نیز تعیین می کند ، که از وسایل و لوازم ملایم آن استفاده می شوداین به فضا حس یکپارچه و در نظر گرفته شده دوست داشتنی می بخشد.

خوب و خنثی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، رنگ های خنثی به اتاق کوچک کمک می کند تا بزرگتر به نظر برسدفرش ها ، دیوارها و مبلمان رنگ روشن راهی عالی برای روشن نگه داشتن فضا و داشتن فضای مناسب هر اندازه اتاق است