اخبار و مقالات

تاریخ انتشار: 00/05/12

طراحی داخلی رمانتیک

رمانتیسیسم و ​​طراحی داخلی: نحوه شروع آن و نحوه ترکیب آن در دکوراسیون فعلی شما اصطلاح "رمانتیسم" که در ابتدا در اواخر دهه 1800 در آلمان به کار رفت ، برای شعر به کار رفت و بزرگان را در بر می گرفت. جنبش بر تعاریف دقیق متکی نبود و بر مخالفت با جامعه مستقر از جمله دین متمرکز بود. رمانتیسیسم فقط یک حرکت ادبی نبود. در طول قرنهای 18 و 19 ، طراحی داخلی رمانتیک و هنرهای تجسمی نیز در رمانتیسیسم حضور پررنگی داشت و امروزه نیز وجود دارد.

طراحی داخلی رمانتیک

چهار اصل رمانتیسم

چه ادبی ، چه بصری هنری ، یا بخشی از طراحی خانه ، رمانتیسم بر چهار اصل کلیدی تکیه می کند: احساسات ، تخیل ، آزادی فردی و طبیعتوقتی کلمه "عاشقانه" را می شنوید ، احتمالاً به عشق فکر می کنید ، بنابراین منطقی است که احساسات بخشی از حرکت هستندرمانتیک های دیروز و امروز معتقدند که انسانها باید بیشتر بر احساسات و شهود خود تکیه کنند تا منطق و عقل.

تخیل و آزادی فردی نیز جنبه های مهم جنبش هستندرمانتیسم حقایق سرد و سخت را سرزنش می کنددر عوض ، بر تخیل در قالب معنویت گرایی ، ماوراء طبیعی و حتی اسطوره شناسی تمرکز می کندهنگام ایجاد یک طراحی داخلی رمانتیک ، هوی و هوس کلیدی است ، شاید به این دلیل که دقیقاً به آزادی فردی سرازیر می شودهوی و هوس همه چیز درباره خود بودن است ، حتی اگر جامعه از شما انتظار داشته باشد که رفتار دیگری انجام دهیدصد در صد صادق بودن با شما آزادی خاصی دارد ، و عاشقان عاشق فرایند تفکر فردی هستند.

شاید مهمترین اصل رمانتیسم طبیعت باشداز ارواح جنگلی تصور شده تا گیاهان نفس گیر ، طبیعت همیشه بازیگوش ، پرشور و احساسی در نظر گرفته شده استتصور می شود که ایجاد یک طراحی داخلی بر اساس قسمت های مورد علاقه شما در طبیعت به خود جسمانی و روح معنوی شما کمک می کند تا به طور یکپارچه در هم تنیده شوند.

هنر در عصر رمانتیسم بر احساسات و طبیعت قوی تأکید داشت.

رمانتیسیسم به عنوان مولفه ای از طراحی خانه

بسیاری از خانه ها در دوران رمانتیک ساخته شده اند و به شدت تحت تأثیر قلعه های باشکوه اروپای قرون وسطایی بوده انداحیای گوتیک ، طرح های عجیب و غریب و سبک های آسیایی همه اجزای محبوب رمانتیسیسم در معماری بودندخانه هایی که به سبک احیای گوتیک هستند بیشتر اوقات برج نداشتند ، اما از جهات دیگر به کلیساهای جامع گوتیک مربوط به قرن دوازدهم شباهت داشتندطرح های رایج شامل پنجره های نوک تیز ، سقف های قله دار و پلان های نامتقارن کف بود.

اصطلاح "عجیب و غریب" در دوران رمانتیسم کاملاً فراگیر بود و اساساً به معنای هر خانه ای بود که غیر معمول به نظر می رسیدگاهی اوقات ، این به معنی ستون های یونانی یا کلبه های سوئیسی بودبیشتر اوقات ، این به معنای طرح های الهام گرفته از آسیا بود ، به ویژه در اواخر قرن 18.

طراحی داخلی رمانتیک از قلعه های قرون وسطایی اروپا الهام گرفته شده است.

دکوراسیون داخلی عصر رمانتیک

عشق لویی پانزدهم به مد لهستانی و تخت های سایبان ، آغازگر رمانتیسیسم در طراحی داخلی بودسبک های مبلمان خانه معمولاً Chinoiserie ، تقلید اروپایی از هنر و دکوراسیون شرق آسیا بود که اغلب شامل گل ، گیاه ، پرنده و طرح اژدها بود . اگرچه این سبک را می توان در اتاق های مختلف یک خانه پیدا کرد ، اما بیشتر در اتاق رختکن و اتاق خواب زنان محبوب بود.

در اواخر قرن 18 ، رمانتیسم با نئوکلاسیسیسم ترکیب شد و خطوط مستقیم از چوب ماهون و برنج را به بسیاری از اتاقهای داخلی آوردسرانجام ، دهه 1820 شاهد احیای گوتیک در داخل خانه نیز بودمبلمان به صورت جداگانه تدارک دیده شده بود، به طوری که هر قطعه 100٪ منحصر به فرد و اغلب بسیار سنگین بود.

مبلمان در طراحی داخلی رمانتیک تزئین شده است.

رمانتیسیسم در طراحی داخلی امروز

شاید دلیل این که دوران عاشقانه همچنان به عنوان استحکامی در دنیای طراحی داخلی است به دلیل توانایی متمایز آن در ترکیب با تعدادی از سبک های دیگر استبه طور سنتی، رمانتیسم است در کنار دیده ویکتوریا ، و ، و فرانسه طرح ها، اما آن را نیز جفت خوبی با اهل توسکانی، روستایی ، و کشور تم کلبه.

نکته اصلی ترکیب عناصر مناسب استبا یک پالت رنگی خنثی از رنگهای ملایم یا پاستیلی روشن شروع کنید تا اتاق را نرم کندگزینه های محبوب عبارتند از سفید یا کرم ، سایه های بنفش روشن و صورتی غبارآلوداگر چیزی جسورانه ترجیح می دهید ، رنگ قرمز واقعی در اتاق های عاشقانه نیز به خوبی کار می کند.

مبلمان کلاسیک را هدف بگیریدصندلی های راحتی ، روکش دار ، مبل و تخت خواب به اتاق آرامش می بخشدبا استفاده از کمد ، میز یا میزهای قدیمی ، علاقه ایجاد کنید . رمانتیسم در مورد نرمی است ، بنابراین به دنبال قطعاتی با لبه های منحنی باشید و آن را در اتاق گروه بندی کنیدبه عنوان مثال ، یک نیمکت قدیمی در انتهای تخت خود قرار دهیددر سراسر اتاق ، یک صندلی نرم و یک میز کناری به یک گوشه مطالعه اضافه کنید.

یک طراحی داخلی رمانتیک معمولاً با پارچه هایی مانند توری و ابریشمی یا پارچه هایی که دارای موج دار یا طرح گل هستند ، به سمت زنانگی  تکیه می دهد . با این حال ، می توانید دکوراسیون مردانه را در دوزهای کوچک به اتاق اضافه کنید تا در اتاق خواب های مشترک یا فضاهای اصلی زندگی متعادل باشدساتن ، مخمل و پشم نیز گزینه های محبوب هستند.

عناصر و مواد زنانه مانند مخمل در طراحی داخلی رمانتیک رایج است.

جزئیات کوچک را نیز به خاطر بسپاریدپرده های بسیار بلند حالت بید و ملایمی ایجاد می کنند ، در حالی که آینه ها و لامپ های نقره ای درخشش را افزایش می دهند. لوسترها و لامپها باید دارای لامپهای کم توان یا کلیدهای کم نور باشندفرش های عتیقه ای بزرگ ضمن ایجاد راحتی در هر اتفاقی ، علاقه را به آن اضافه می کنند و در نهایت ، شما می توانید با گل های تازه یا حتی یک کاسه میوه دلخواه خود به فضا جان ببخشید.

این که آیا شما عاشق تاریخ هستید و در طول قرن ها به گرایش های ادبی و طراحی علاقه مند بوده اید یا می خواهید به اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود جلوه ای ملایم بدهید ، به راحتی می توان فهمید که چرا آرامش رمانتیسم به عنوان اصلی در فضای داخلی باقی مانده است. صنعت طراحان و متخصصان می توانند به شما کمک کنند که دفعه بعد که دکوراسیون مجدد انجام دهید ، قطعات مناسب را برای هر اتاق در خانه خود پیدا کنید.